Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#2893526
Twee weken terug maandag 3 maart waren we nog op controle en zo blij dat je het zo goed deed op de leukeran. Je bloedwaarden waren prima. Je kreeg wel een AB-kuurtje mee voor de plekjes op je huid.
En sinds dat moment ging het minder. Je werd slomer, weigerde bepaald voer. We dachten dat het aan de leukeran lag en stopten er 12 maart mee, omdat je slomer werd en slecht ging eten. Ook had je zondags wat gebraakt.
Woensdag 12 maart was het helemaal mis. Je had op verschillende plaatsen gebraakt en de keuken lag vol bloederige diarree.
We zijn meteen naar de Ottenhorst geweest. Daar kreeg je andere AB, een diarreeremmer en een supplement voor je lever, want je waardes waren verhoogd. Ook nog een injectie tegen de misselijkheid en AB.
We kochten rijst en kip en 's avonds at je wat. De volgende dag heb je niet gebraakt, maar vrijdag was het weer helemaal mis. Er is een echo gemaakt en daar was behalve een ontstoken darm weinig op te zien.
Je was enorm misselijk en kwijlde heel erg. Je kreeg andere AB via een infuus en een prik tegen de misselijkheid.
Vanaf woensdag had je nu ook geen prednison meer.
Je ging steeds minder eten. Pakte het wel, maar liet het weer vallen. Speelde de myositis nu weer op?
Ik prop steeds eten in je bek. Je hebt ook wel wat trek, maar het lukt niet.
En je bent moe, moe. Gelukkig niet meer rusteloos zoals vrijdag.
Sinds vanmorgen zijn we weer begonnen met de prednison.
Je drinkt wel. Ontlasting is goed en het voer wat ik er in stop komt er niet uit.
Maar het is zo moeilijk.
Ik ben gesloopt. Al dagen worden we heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.
Gaat die smerige maag-darminfectie je nu de das om doen?
#2893537
Och nee toch, Sylvia! Je lijkt een link te leggen met de AB-kuur voor die plekjes - is er op dat vlak nog speelruimte? Geen AB, is dat een optie? Of heeft die ontstoken darm dat nog nodig?

Ik duim hard dat het vals alarm blijkt te zijn en dat Romie weer wat beter wordt wanneer de infectie onder de duim is. Sterkte meis!
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#2893542
De dierenarts legde ook meteen de link naar de AB-kuur.
En door het moeten stoppen met de prednison speelde de myositis weer erg op.
Ze ligt nu heerlijk vast te slapen.
De dierenarts zegt ook dat ze hier even doorheen moet en dat ik niet bij de pakken neer moet zitten.
Maar dat is zo verrekt moeilijk.
Er staat weer een afspraak gepland voor vrijdag.
Ze heeft volgens mij geen pijn. Zeker niet als ze ligt te slapen.
Maar ze is moe en ik vermoed dat ze last heeft van haar spieren.
Hoop zo dat de prednison snel wat doet.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#2893545
yvette_van_alert schreef: Sterkte is vloeibaar voedsel een optie?
Ik heb na de biefstuk, gekookte kip en Renske nu A/D van Hills gehaald en er gisteren ingespoten.
Ik krijg er wel voer in met veel kunst en vliegwerk, maar ze blijft zo lusteloos en moe.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#2893660
Vanmiddag wilde ze een paar hapjes zelf eten!!
Ook reageerde ze toen ik mijn autosleutels pakte.
Ik heb weer contact gehad met de DA en we hebben de prednison opgeschroefd naar een stootkuur.
Hopelijk sleept dat haar er weer doorheen.
En verder veel laten rusten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door