Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rimanda
#2887995
Dinsdag avond zakte ze ineens door d'r achterpoot heen en kon ze hier ook niet meer op staan.. gelijk naar de dierenarts gegaan maar die had geen verklaring. . 2 spuitjes gegeven en we moesten het maar even afwachten. .
Na thuiskomst wilde beide achterpoten niks meer... Volgende ochtend gelijk terug naar de dierenarts die een foto van de rug hebben gemaakt waar niks op te zien was. . Wel was duidelijk dat links zo goed als verlamd is en rechts ook ver het gevoel uit was.
Weer prik gehad en zware medicijnen en dit moest eigenlijk gaan helpen alleen ook hier geen andere reactie op.
Volgende ochtend weer bij de dierenarts en toen direct doorverwezen naar Gent,  hier zijn na wat onderzoeken en ctg scan gemaakt waarop niks te zien was en dus nog een mri scan waar dus uit is gebleken dat ze een ernstige infarct heeft gehad.
Links achter is nog helemaal verlamt en rechts kan ze wel wat mee maar ook niet optimaal.
We moeten haar zoveel mogelijk motiveren en proberen om met hulp toch te laten lopen en dan zou er een kans zijn dat ze ooit weer gaat lopen... Dit zou wel maanden kunnen duren met de kans dat ze nooit meer de oude word...
Heeft iemand hier ervaring mee en een idee hoe we haar nog meer kunnen helpen?
Door TMG1961
#2888007
Heel veel sterkte. Lady mijn vorige herder heeft 2 keer een infarct gehad. De eerste op 13 jarige leeftijd en de 2e had ze 10 maanden later. Ze had geen verlammingen maar het heeft de eerste keer een maand of 2 geduurd voordat ze weer redelijk kon lopen. Ook heeft ze toen 5 dagen helemaal niets gegeten. Na de 2e infarct heb ik toen besloten haar te laten inslapen, wat ook volgens de DA het beste voor haar was.
Door charmed
#2888022
je bedoelt een ruggenmerg infarct? Of een herseninfarct? Prudence heeft van beide gehad. 4 herseninfarcten en 1 ruggenmerg infarct (die laatste was 25 januari dit jaar) ze heeft zo'n 10 uur gestrekt met de ogen open in bed gelegen, hubby had haar 's nachts omgedraaid omdat ie bang was er op te gaan liggen. Dus ik dacht 's nachts toen ik voor de zoveelste maal checkte of ze "het nog deed" dat ze zichzelf om had gedraaid. Die volgende morgen wilde ze niet opstaan, ze bleef liggen, nog steeds stijf, ze kon niet meer staan op beide achterpoten, ze zakte totaal door de achterhand. OMdat ik dacht dat ze zich 's nachts bewogen had, zette ik haar steeds weer neer, maar elke keer zakte ze weer in elkaar. Ze probeerde wel te lopen maar dat ging niet. Pas uren later kon ze een paar stapjes zetten. En aan het eind van de middag kon ze gelukkig weer lopen.

Daarnaast heeft Prudence als jonge hond herseninfarcten gehad, 2 lichte en 2 zware. Na de 3de infarct kon ze niet meer normaal lopen (geen kracht meer in de achterhand) Na een paar stappen, zakte ze steeds door de achterhand). Het heeft ongeveer 2 maanden geduurd voordat ze weer normaal kon lopen en ook wist hoe ze in en uit de mand moest stappen. Ze was dus heel veel vermogen kwijt.
Ook hier toen voedingssuplementen toegevoegd (en chinese kruiden) maar mijn dames hebben een stofwisselingsziekte, dus we werken al veel met voedingssuplementen. Bij Prudence helpt het wel om de voedingssuplementen aan te passen.

misschien zou je wat kunnen doen met Orthomoneculaire voedingssuplementen (op advies van een orthomoneculair DA). Zelf geef ik nu naast de L-arginine, Alpha Liponzuur, ter voorkoming van nog meerdere infarcten. Ruggemerginfarct kan een voorbode van een herseninfarct zijn. Of eens informeren bij een fysiotherapeut/cq acupunctuur of zoiets?

Heel veel sterkte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door