Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2886681
Bjj een uitgebreid bloedonderzoek op lever en nieren kwam naar voren dat onze stafford van 11 jaar
een leverontsteking heeft.
Bepaalde waardes zijn erg hoog, waaronder ALT(GPT), alkaljne phospnhatase, leukocyten, LDH.......
ze krijgt nu pretnisolon 5mg. 3x daags 1 pilletje, nu lees dat bij ldverproblemen Mariadistel wordt geven, maar hoevvel caps. Mag ik haar geven, we weegt 12 kilo..
En ik zou grag wat viedingsadviezen krijgen, ze eet nu kvv zonder toevoegingen en granen.
#2886814
Prudence die weegt meestal zo'n 10 tot 11 kg, en zij krijgt van mij 225 mg per dag. Dus 's morgens bij haar ontbijt krijgt ze mariadistel.

Als ze bij mij een leveronsteking hebben ga ik koken. Witvlees/witvis/eiwit/hutenkase 50%, groentes (groene soorten) 25%, Quinoa/zoete aardappel of iets van Havermout 25%, dat doe ik altijd.

Als je KVV wilt blijven voeren, moet je niet te vet en het liefst witvlees. Dus konijn, eend etc. En geen lever geven, dat lijkt me geen goed plan. Toen ik gewoon KVV bleef geven naast mariadistel schoten de waardes enorm omhoog, meen dat ze eerst 1000 waren (gpt) en later over de 3000 toen was ze helemaal geel. Dus geelzucht door de leverproblemen.
#2886823
ellyenrob schreef: Dank je wel, hier heb ik veel aan.
Dan ga ik ook 225 mg per dag geven.

nu geef ik gedeelte kvv aangevuld met groente en yoghurt.
maar ik ga nu voor witvis en witvlees met hutekaas en groente.

super bedankt.
Je moet wel granen erbij geven, of iets van Quinoa/havermout/zoete aardappel. Dat voert nl. de giftstoffen af.
#2886975
ellyenrob schreef: Mag de havermout in de vorm van havermoutpap? Of gewoon droog havermout.

dank je wel, hopelijk helpt het voor me oudje.
morgen ook effe verschillende soorten groente scoren.
Havermout met water (dus als pap is goed) Droog maar niet doen, is zo droog voor zo'n oudje.

Ik hoop ook dat het snel gaat helpen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door