Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2882132
[quote="Irish"]
Had je een reden dat je haar een paar voorproefjes gaf? Ik snap het nut daar namelijk niet van  :-[ Maar nogmaals, misschien had je een goede reden daarvoor.
[/quote]

Niet echt een reden, is er eigenlijk ingeslopen. Net zo als het "toetje" in de vorm van stukje gedroogde runderlip na het eten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2882250
[quote="TMG1961"]
Pixie krijgt 's ochtends 100 gram spiervlees en de rest 850-950 gram 's avonds. Daarnaast krijgt ze 's ochtends als ik opsta een heel klein stukje gedroogde runderlip, 's middags 2 kipvleugeltipjes of 1 eendenvoetje,  en 's avonds voor het naar bed gaan nog een klein beetje spiervlees, anders spuugt ze te regelmatig gal 's ochtends, met kleine beetje 's avonds is dit zeer zelden. Dus eigenlijk 2 snackmomentjes op een dag en klein hapje..ong 30 gram spiervlees 's avonds
[/quote]

Ik tel dus 2 maaltijden, smorgens smiddags en savonds een snack én je geeft (gaf) haar dus al wat als je smiddags dingen klaar zet. Dat zijn dus 6 eetmomenten per dag op redelijk vaste tijdstippen en dan krijgt ze ook nog beloningen tijdens de wandelingen. Ik vind het geen wonder dat een hond die kennelijk een gevoelig maag-darm systeem heeft, daar dus niet goed tegen kan.

Ik blijf er bij, 1 maaltijd per dag en voorlopig even geen snackjes meer. De beloningen tijdens de wandeling zou ik wel blijven doen, omdat je dat nou eenmaal voor goed gedrag doet. Scheelt je zo al 5 eetmomenten op een dag en dat geeft de maag rust.

Weet je wat het is Theo, je hebt het er heel regelmatig over dat ze diarree heeft, ze geeft over. Er gaat iets gewoon niet goed. En dan geven meerdere mensen je toch een behoorlijk dringend advies. Het is aan jou, je bent er vrij mee, maar misschien is het tijd om iets met dat advies te doen.
Door TMG1961
#2886009
Ik weet niet of het een lichamelijk probleem is of dat ze gewoon te vlug eet maar vind dat ze de laatste tijd regelmatig het spiervlees weer uitkotst net nadat het afgeslikt is en vervolgens weer opeet waarna het gewoon binnen blijft. Bot is geen probleem, dat blijft gewoon de eerste keer er in. Dit in acht genomen vermoed ik dat ze gewoon te snel eet de eerste keer en niet of heel slecht kauwt op het spiervlees. Vind het wel beetje raar dat het de laatste tijd vaker voorkomt, voorheen echt zelden dat ze spiervlees binnen paar minuten of direct na af slikken er weer uitgooide. Verder is ze gewoon zichzelf dus merk niets anders aan haar.

Ze krijgt nu 's avonds geen voorproefjes meer dus moet gewoon wachten totdat het etenstijd is. De snackmomentjes zijn nu terug gedrongen tot 2 keer per dag plus klein hapje 's avonds voor slapen gaan.

Heb wel er over nagedacht om haar op 1 keer per dag te zetten, maar waar ik beetje mee zit is dat Noppie 2 keer per dag eten krijgt en wat dan met Pixie? Is iets wat in mijn hoofd zit, voel me dan beetje slecht baas als ik 1 dier wel eten geef en de ander niets.
Door Martine-Tom
#2886021
Geef je wel eens KVV en heeft ze dat probleem dan ook?
Probeer het anders eens hoe het gaat als je spiervlees in kleinere stukken aanbied.

De katten eten hier 2 keer per dag of vaker, Tom eet 1 keer, is geen probleem hoor.
Als de katten eten krijgen ligt ie gewoon op de bank en als Tom eet laten de katten hem ook met rust  :)
Door TMG1961
#2886032
Vanochtend had ze spiervlees, had ik in kleinere stukjes geknipt maar dat kwam er ook vrijwel direct uit, terug in bak gekiept en ze at het weer rustig op en het zit er tot nu toe in. KVV krijgt ze niet, wel krijgt ze soms beetje kvv van Noppie als die wat laat staan of als ik te veel van de kilo rol afgehakt heb, maar dat is nooit echt veel, zal maximaal 50 gram zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door