Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gertruida.
#2871279
Een cavaliertje heeft steeds last van hotspots , zijn ze weg komen er weer nieuwe , nu heeft ze om de dag dexametason en staat ze op dieet van enkel puur paardenvlees  8 weken lang  niets anders dan dat , ze krijgt 2x 100 Gr. Per dag ze weegt 9 kilo . Maar ze wordt gek van de honger , wie o wie kan ons advies geven wat te doen !
Door eelke
#2871427
Gertruida. schreef: Van de da mag ze alleen puur paardenvlees !
Dat is absoluut niet gezond voor 8 weken lang... waarom is er voor paard gekozen, en waarom geen bot/orgaan?
Door Gertruida.
#2871461
Zou het kwaad kunnen om paard compleet te geven ?
Paard zou het beste zijn om dit te doen omdat hij denkt aan een allergie .
Het is een cavaliertje van een vriendin en ze weet niet meer waar ze goed aan doet .
Door eelke
#2871470
Gertruida. schreef: Zou het kwaad kunnen om paard compleet te geven ?
Paard zou het beste zijn om dit te doen omdat hij denkt aan een allergie .
Het is een cavaliertje van een vriendin en ze weet niet meer waar ze goed aan doet .
Het probleem met paard is dat het bot knetterhard en dus vaak niet te vermalen of te voeren is.
Maar compleet zou zeker wel beter zijn ja...  :-\

Ik denk dat ik een andere dierenarts zou zoeken hiervoor, of haar zou adviseren zich hier aan te melden en zich in te lezen over eliminatie diëten. Die medicatie, kreeg ze die voorheen ook al?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2871487
Tja, mijn voormalige dierenarts gaf ook zo'n dom advies.
Het punt is alleen dat alleen spiervlees voeren gewoon echt niet gezond is. De weerstand van jou hond ligt al op zijn kop, dus die kan geen tekorten veroorloven!

Ook ik zou naar een andere dierenarts gaan. Dat zeg ik omdat ik daar te lang mee heb gewacht en dat heeft veel ellende veroorzaakt. Als ik nog een keer echt twijfel aan kennis en kunde dan ga ik voor een second opinion.

Wat heeft jou hond voorheen altijd gegeten? Brokken?
Door eelke
#2871501
Gertruida. schreef: De medicatie heeft ze sinds vorige week en ze  kreeg carnibest kip.
Hmmm dat is voor het elimineren ook niet zo handig, want ligt de verbetering dan aan de medicatie of aan het voer of vise versa...
Overigens, mijn da adviseerde mij ook om 10 weken lang alleen lamsvlees te geven, dat advies heb ik ook in de wind geslagen, en heb de hulp van barfplaats gebruikt.

En nu al weer best lang een plekken vrije hond, dus dat is erg fijn! Al is elimineren wel een groot gedoe, waarvan het belangrijk is dat je je inleest, het hoe en wat begrijpt, en creatief denkt hoe je dingen kunt oplossen (zoals snacks en beloningen etc, voorkomen dat er iets van straat gegeten wordt, veranderingen van schoonmaakmiddel en wasmiddel).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door