Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2869206
Juul schreef: Epke is met 5 weken al geënt, en ik denk dat de problemen daar vandaan komen.  :-\

Bij Dego hebben zo ook gemalen struisvogel en kwartel. Ik ga eens bellen van de week. Ik vertrouw gemalen alleen niet zo eigenlijk.
Gemalen heeft niet de voorkeur, maar de vraag is hoeveel keus je nog hebt...
Je kan tenslotte ook niet van elk dier aan vleesbot komen.
Door Juul
#2871911
Ik kan aan gemalen struisvogel komen, 75 % vlees, 20% bot en 5% orgaan. Voor Epke is met name het botgehalte te hoog en ik vind het orgaan gehalte wat aan de lage kant. Ik zou zelf wat aan kunnen vullen, maar geen idee of en waar er struisvogel orgaan te krijgen is. En tegen welke prijs dan.

Kwartel is ook een mogelijkheid, is wat beter algemeen verkrijgbaar maar dit heeft ie als heel klein pupje 1 of twee keer gehad. Maar ik neem aan dat dat verwaarloosbaar is? Blijft het prbleem misschien met teveel bot.


Wat me op de volgende vraag brengt? Is het per sé nodig om een vleessoort te geven die hij nooit gehad heeft? Zou ik niet gewoon met lam kunnen beginnen en dat alleen maar voeren en kijken of de klachten verdwijnen of niet? In geval van niet dan bv een aantal weken eend gaan geven? (dit naar aanleiding van een tip die ik ergens las)
#2871914
Juul schreef: Ik kan aan gemalen struisvogel komen, 75 % vlees, 20% bot en 5% orgaan. Voor Epke is met name het botgehalte te hoog en ik vind het orgaan gehalte wat aan de lage kant. Ik zou zelf wat aan kunnen vullen, maar geen idee of en waar er struisvogel orgaan te krijgen is. En tegen welke prijs dan.

Kwartel is ook een mogelijkheid, is wat beter algemeen verkrijgbaar maar dit heeft ie als heel klein pupje 1 of twee keer gehad. Maar ik neem aan dat dat verwaarloosbaar is? Blijft het prbleem misschien met teveel bot.


Wat me op de volgende vraag brengt? Is het per sé nodig om een vleessoort te geven die hij nooit gehad heeft? Zou ik niet gewoon met lam kunnen beginnen en dat alleen maar voeren en kijken of de klachten verdwijnen of niet? In geval van niet dan bv een aantal weken eend gaan geven? (dit naar aanleiding van een tip die ik ergens las)
ergens schrijft Lizzy een diersoort te kiezen die nooit eerder of heel weinig is gegeten. Dus ik denk dat je ook met een diersoort kan beginnen die je maar heel weinig hebt gegeven.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2871955
Ergens heb ik inderdaad, zoals Annemarie al schrijft, gelezen dat je moet beginnen met een diersoort die nog niet of nauwelijks gegeten hebt. Al kan ik me niet meer herinneren waarom. Maar als Lizzy het zegt, dan doe ik dat gewoon  ;) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:


Kan je geen hele kwartels geven? Dan lijken de percentages me goed, toch?
Door Juul
#2871974
Ja, dat is nu ook de bedoeling, hele kwartels. Weet ik iig zeker wat en hoeveel erin zit. Epke krijgt niet zoveel bot, ik zit op 10 - 15% kaal bot, dat gaat redelijk goed. Ik neem aan dat dat ook de hoeveelheid is die een prooidier bevat.

Je hebt met een diersoort die ie nog nooit gegegeten heeft iig de (bijna?) zekerheid dat ie daar niet op zal reageren en dus een week of 8 tijdwinst?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2872025
Ik zou nu dan wel gewoon foto's maken van de huidproblemen.
Ik snap dat cortiso spuiten helpen maar veel gebruik ervan maakt echt vanalles kapot en terugkeren van huidproblemen juist erger. ( ja ik heb een hond met jeuk)

Als ie al vanalles heeft gehad kun je een minst gegeven diersoort uitkiezen en uiteraard eentje welke je een compleet menu van kunt maken. Iets wat ie niet heeft gehad is natuurlijk beter omdat ie daar nog zejer geen gevoeligheid voor heeft, maar soms kun je niet anders.
Oja geen pens.
En met vis zou ik nooit elimineren, ook te maken met opstapeling van verkeerde stoffen die in vis zit.


Ofwel je wacht een weekje af en bespreekt het allemaal met Tannetje.
Want aan de ene kant weet ik ook niet in hieverre het zin heeft om al te gaan eleimineren terwijl die net de spuit heeft gehad. Zolang die werkt gaat alles goed en zul je valselijk denken dat het werkt :-\
Laatst gewijzigd door Kaio op di 11 feb 2014, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2872127
Kaio schreef:

Ofwel je wacht een weekje af en bespreekt het allemaal met Tannetje.
Want aan de ene kant weet ik ook niet in hieverre het zin heeft om al te gaan eleimineren terwijl die net de spuit heeft gehad. Zolang die werkt gaat alles goed en zul je valselijk denken dat het werkt :-\
Misschien heb je een punt hoor, maar er voeding in stoppen waar de hond allergisch is belast het lichaam enorm. Ik zou daarom geen week meer wachten.
Door Juul
#2872162
Kaio schreef: Ik zou nu dan wel gewoon foto's maken van de huidproblemen.
Ik snap dat cortiso spuiten helpen maar veel gebruik ervan maakt echt vanalles kapot en terugkeren van huidproblemen juist erger. ( ja ik heb een hond met jeuk)

Als ie al vanalles heeft gehad kun je een minst gegeven diersoort uitkiezen en uiteraard eentje welke je een compleet menu van kunt maken. Iets wat ie niet heeft gehad is natuurlijk beter omdat ie daar nog zejer geen gevoeligheid voor heeft, maar soms kun je niet anders.
Oja geen pens.
En met vis zou ik nooit elimineren, ook te maken met opstapeling van verkeerde stoffen die in vis zit.


Ofwel je wacht een weekje af en bespreekt het allemaal met Tannetje.
Want aan de ene kant weet ik ook niet in hieverre het zin heeft om al te gaan eleimineren terwijl die net de spuit heeft gehad. Zolang die werkt gaat alles goed en zul je valselijk denken dat het werkt :-\
Ja, dat realiseer ik me. Ik heb wel een paar vermoedens, en dat krijgt ie nu deze week ook niet.  Sowieso wil ik als ik start ook niet de volgende week weer wat anders bij moeten geven omdat ik het menu niet rond krijg.
Hope schreef: Misschien heb je een punt hoor, maar er voeding in stoppen waar de hond allergisch is belast het lichaam enorm. Ik zou daarom geen week meer wachten.


We gaan zo snel mogelijk, maar ietwat voorbereiding is wel nodig.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2872194
Juul schreef: Ja, dat realiseer ik me. Ik heb wel een paar vermoedens, en dat krijgt ie nu deze week ook niet.  Sowieso wil ik als ik start ook niet de volgende week weer wat anders bij moeten geven omdat ik het menu niet rond krijg.


We gaan zo snel mogelijk, maar ietwat voorbereiding is wel nodig.
Uiteraard! Elimineren is een gedoe!
En een goede voorbereiding is het halve werk. Goed dat je al een vermoeden hebt, dan kan je dat vast weglaten en valt de belasting mee. In dat geval zou ik wachten op Tannetje.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2872234
Juul schreef: Ik weet niet of het kan wat ik vermoed. Maar het lijkt erop dat hij een probleem heeft met bio-industrie vlees. Plof-kip en plof-konijn bv.
Tja het zou kunnen natuurlijk. Gewoon maar even voeren wat het meest veilig lijkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door