Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2868206
Colinda schreef: Bedankt hope, jou hond is inderdaad erg opgeknapt zeg!!! Bij scooby is het vooral in zijn liezen... Ik heb goede hoop dat hij op gaat knappen. Hij is nu over op vlees. Alleen ff kijken wat de goede is. Er is geen pets place winkel hier. Maar waar ik het nu heb gehaald heeft wel kant en klaar barf rollen, ze gaven me ook het advies om daar dalijk op over te gaan, hij vind het vlees in ieder geval erg lekker. Hij gaat steeds kijken of er nog iets in zijn bak zit. De brokken gaan de deur uit!!! Ik schenk ze wel aan iemand. De extraatjes kreeg hij al een hele tijd niet meer. Morgen wordt hij weer gewassen en geborsteld... Hij moet toch eens gaan opknappen  :)
Pas je ook op met wassen? Hope bleek uiteindelijk ook allergisch voor shampoo...
Waar was je hem mee? Hope vond in de regen wandelen heerlijk bij jeuk. Ook gewoon onder de douche (zonder zeep) vond hij erg fijn.
Gebruikersavatar
Door Colinda
#2868210
Hope schreef: Pas je ook op met wassen? Hope bleek uiteindelijk ook allergisch voor shampoo...
Waar was je hem mee? Hope vond in de regen wandelen heerlijk bij jeuk. Ook gewoon onder de douche (zonder zeep) vond hij erg fijn.
Hij wordt door de trimster gewassen met allercalm van virbac. Daar knapt hij vaak wel iets van op. Hij gaat ook graag lekker ploeteren in de bagger in het bos maar dan moet ik hem wel grondig schoonpoetsen anders heeft hij mega jeuk.
Gebruikersavatar
Door Colinda
#2868213
Ik kan hem zelf helaas niet wassen of douchen, hij loopt namelijk geen trappen en onze douche is boven  :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#2868226
Colinda schreef: Hij wordt door de trimster gewassen met allercalm van virbac. Daar knapt hij vaak wel iets van op. Hij gaat ook graag lekker ploeteren in de bagger in het bos maar dan moet ik hem wel grondig schoonpoetsen anders heeft hij mega jeuk.
Dat is wel fijne shampoo, die gebruik ik nu ook voor Hope als hij weer eens in de slijk heeft liggen rollen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2868495
misschien even voerwijzer.com doorlezen , daar staat veel over wat er in een bepaalde kvv zit  :) (en niet zit  :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door Colinda
#2868577
lauraV schreef: misschien even voerwijzer.com doorlezen , daar staat veel over wat er in een bepaalde kvv zit  :) (en niet zit  :biggrin2: )
Ga ik doen Laura  ;) bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Door Colinda
#2874069
Even een update: scooby is nu sinds woensdag een week terug, dus 9 dagen over geschakeld op vers vlees. Zijn jeuk klachten/problemen worden op het moment steeds erger  :'( is dit de ontgifting en moet ik geduld hebben? Qua ontlasting gaat het goed alleen heeft hij ontdekt hoe hij ondanks de kap bij zijn achterpoten kan komen. Die liggen nu dus inmiddels ook helemaal open  :-\ ik ben maar weer hydrocortiderm gaan smeren... Ik heb heel veel geduld maar wordt ook een beetje radeloos eigenlijk.
Door Anne in Zweden
#2874074
Hè, jammer. Het kan de ontgifting zijn, het kan ook zijn dat hij niet kan tegen de diersoorten die hij heeft gegeten.  :-\

Wat vreselijk zielig dat hij zo'n jeuk heeft. Ontgiften kan echt lang duren, dan is negen dagen nog niks. :( Ik ben wel geneigd om te denken dat het daaraan ligt, omdat de klachten erger worden en niet gewoon gelijk blijven, maar ja, dat is ook alleen maar een educated (nou ja...) guess. Zit er een holistisch dierenarts bij je in de buurt die misschien iets voor je kan betekenen?

Sterkte met Scooby. Ik leef echt met je mee!
Gebruikersavatar
Door Colinda
#2874280
Ja ik heb aan sokken gedacht, alleen heeft scooby al vanaf pup de gekke tik om sokken op te eten... En dan zit ik weer in de rats of die er wel weer uitkomt. Hier letten we angstvallig op alle los slingerende sokken  :-[ dus helaas geen optie. Alleen eventueel de beschermsokken met klittenband voor buiten wandelen.
Door keetje
#2874300
Anne in Duitsland schreef: Ochossepos! Is dat Keetje? Wat was er aan de hand? :o
Bleek achteraf demodex te zijn. Ze is ondertussen al weer aardig opgeknapt hoor. Nog steeds erg veel kale plekken maar verder is haar huid op het ogenblik aardig rustig.  :)

(Maar we kapen dit topic ;)  :-[  )

Edit. Zat er vannacht aan te denken en dacht toen, Keetje?? Nee, dit is natuurlijk Luna.  ;)
Laatst gewijzigd door keetje op za 15 feb 2014, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2874368
Eigenlijk was je er al voor gewaarschuwd, dat de problemen erger zouden worden.... Dus ja, dit is naar verwachting. En het is vreselijk, om dit aan te moeten zien.... Je kunt een paar dingen doen: hem nu elke dag gaan wassen (en nee, dat kan geen kwaad). Je kunt het proces ondersteunen door hem in te sprayen met een oplossing van water en biologische appelazijn (50:50). Je kunt nu ook een holistisch dierenarts raadplegen om je te helpen bij dit proces.

Wat ben je hem nu precies gaan voeren?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door