Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hylos
#2863293
Even een vraag van iemand uit mijn familie.

Haar hond (akita reu, 5 jr) heeft onlangs zijn kniebanden gescheurd, is hier aan geopereerd en zit in zijn herstel periode. Hij hersteld verder erg goed, dus das heel mooi.
Nu wil de DA echter voedingssupplementen voorschrijven ter voorkoming van artrose. Het gaat hier om Bioflexa II en Aspitol plus.
Is dit iets nuttigs? Ik heb totaaaal geen verstand van supplementen en hun werking en zij wil haar hond geen onnodige dingen geven.
#2863778
Dit zit in BioFlexa II ™

SAMENSTELLING
Elke tablet bevat:
Methylsulfonylmethaan
(OptiMSM®)
500 mg
Glucosamine HCI (Regenasure®)
500 mg
(417 mg elementair glucosamine van
plantaardige bron)
Vetzuuresters (CM Kombo®)
200 mg
(20% Cetyl Myristoleaat)
Vitamine C (Ester
-
C®) 120 mg
Chondroïtinesulfaat (ChondroPure®)
125 mg
Mineralen en
spoorelementen (OmniMin®)
25 mg

Aspitol plus bevat groenlipmossel.

Niet echt onnodig, best goed om een gluco/chondroitine preparaat te geven. Maar dit zijn niet echt de goedkoopste, zeg maar. Groenlipmossel: ik heb er eerlijk gezegd nooit echt de geweldige werking van gezien. Dus persoonlijk zou ik wel een glucosamine/chondroitine preparaat geven maar ging ik op zoek naar een betaalbaar product en ik zou visolie erbij geven voor de omega 3 vetzuren.
#2863921
Hylos schreef: Dankjewel Lizzy. Maar zou je ook zoiets geven als het puur ter voorkoming van artrose is? Klinkt een beetje raar namelijk.. arttrose voorkomen..
Nee, in geval van gescheurde kruisbanden is dat niet helemaal raar. Door gescheurde kruisbanden is de kans op artrose echt vele malen groter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door