Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#2867722
Maar zou het verstandig zijn om een hond die gewrichtsproblemen heeft ( lpc)  en ook vaak onzeker is te castreren? Dat was de reden dat we dit eerst probeerde om te zien of het zijn onzekerheid niet erger zou maken en om te zien of reuen anders op hem zouden reageren.

Zijn gedrag is wel rustiger geworden ttegenover Basco maar verder geen verschil jammer genoeg.
Door renate1985
#2867735
star schreef: Kan het niet juist andersom zijn?
Dat andere reuen vinden dat hij op z'n plaats gezet moet worden omdat hij geforceerde dominantie uitstraald? Dus diep van binnen is hij onzeker maar probeerd zelfverzekerd over te komen, waardoor hij gemixte signalen afgeeft naar andere honden (voor al reuen).
Dat had ik namelijk met mijn teef die vanwegen ernstige aanvallen in haar pup tijd zeer onzeker en zelfs bang voor andere honden was geworden en zodra er een vreemde hond in beeld kwam ging der straat omhoog, hevig kwispelen en als ik het niet voor was, beukte ze die hond weg, uit de buurt van de roedel, beet de andere hond van zich af dan droop ze snel af met staart laag, tenzij ze dus aan de riem zad dan draaide ze door.

In dat geval maakt castratie de onzekerheid alleen maar erger en zou je juist moeten gaan werken in zijn vertrouwen met andere honden.
Helaas is het wel zo dat iedere uitvallende hond al een stap terug kan beteken voor dat vertrouwen, laat staan een hond die hem daadwerkelijk aanvalt.

Overigens wil ik niet zeggen hiermee dat die andere reuen het recht hebben om hem te pakken hoor en speelt de baas van de andere hond(en) er ook een rol in.
Dit klopt wel inderdaad! Hij straalt regelmatig op afstand "dominantie " uit ( hoge staart, borst vooruit, oren naar voren)  maar komt een andere hond dichterbij die op die manier naar hem komt dan word hij heel klein. Hij weet zich geen houding te geven tegenover andere honden omdat welke houding hij ook aanneemt ( laag of hoog)  ze vallen toch naar hem uit.
En als een hond dan normaal op hem reageerd Word hij nerveus en begint hij druk te doen. Dan gaat hij snuffelen en beweegt heel zijn lijf en stapt dan snel weer weg en gaat weer terug. Ik heb het idee dat hij dan bang is om weer afgesnauwd te worden en niet weet wat hij moet doen. Zodra hij merkt dat een hond hem echt niks doet gaat hij zijn eigen ding weer doen en laat de andere hond met rust.

Hij straalt zoveel verschillende dingen uit omdat ( denk ik)  hij niet meer weet wat wel en niet goed is. Maar ja hoe verander ik dit?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2868172
Ik zou op zoek gaan naar een héle goed BAT trainer en BAT sessies gaan doen. Daarin leer jij (of beter gezegd Kaine, maar jij leert hem lezen) om een andere hond normaal te benaderen. Bij BAT ga je vanaf afstand werken en dan de hond op een goede manier benaderen, steeds weer tot vlak voor het punt dat het té wordt voor Kaine. Op die manier ga je dat punt steeds een beetje opschuiven en gaat Basco leren dat het binnen zijn comfort zone blijft en er dus niets naars gebeurd.

Ik weet niet waar je woont, maar je zou aan Yvette of aan Monique Bladder kunnen vragen of ze iemand voor je weten.
Door renate1985
#2868197
Kaela schreef: Ik zou op zoek gaan naar een héle goed BAT trainer en BAT sessies gaan doen. Daarin leer jij (of beter gezegd Kaine, maar jij leert hem lezen) om een andere hond normaal te benaderen. Bij BAT ga je vanaf afstand werken en dan de hond op een goede manier benaderen, steeds weer tot vlak voor het punt dat het té wordt voor Kaine. Op die manier ga je dat punt steeds een beetje opschuiven en gaat Basco leren dat het binnen zijn comfort zone blijft en er dus niets naars gebeurd.

Ik weet niet waar je woont, maar je zou aan Yvette of aan Monique Bladder kunnen vragen of ze iemand voor je weten.
Ik woon in Rijen ( bij Breda). Ik zal aan onze GT vragen of hij werkt met BAT training of iemand kent die dat goed kan toepassen.
Het gekke is dat als ik met Kaine en de hond train die uitvalt er niks aan de hand is. Vriendin van mij blijft met haar hond staan en ik loop met Kaine rondjes om hun heen en verklein dat rondjes steeds verder tot beide honden naast elkaar zitten. Dit gaat goed. Samen wandelen gaat ook goed. Maar wil Kaine op hetzelfde stukje snuffelen valt die andere hond uit. Als Basco bij diezelfde hond op dat stukje snuffelen is er niks aan de hand.
Vreemde honden reageren op afstand al. Dan komen ze dichterbij of passeren terwijl ik Kaine bezig houd en dan nog vallen ze uit terwijl dan ook geen oogcontact ofzo maak.
Ik zie vaak aan de andere hond dat het mis gaat. Dat is het vervelende. Kaine kan ik goed lezen maar kan mijn vinger er niet opleggen wat dit triggerd. De ene keer zie ik wel dat het Kaine zijn houding is en zijn nerveus zijn om hoe hij zich moet gedragen maar de andere keer is hij met mij bezig en ziet heel de andere hond niet staan en dan nog komt die uitval.

Ik wacht de GT af en vraag ook naar die BAT training! Dank je wel voor de tip!
Door renate1985
#2871352
Nou ik heb met de gt gesproken. Waarschijnlijk geeft Kaine inderdaad gemixte signalen af door zijn onzekerheid en is daarom de klos bij andere honden. Castreren is dus echt een no no op dit moment.
Helaas heeft hij zelf geen tijd om ons te helpen Kaine meer vertrouwen te geven dus gaat hij een oproep plaatsen bij andere gt's die ons kunnen helpen.

Vandaag liet Kaine zich wel helemaal onder sneeuwen door een pup van 12 weken. Kaine lag op de grond en de pup sprong op hem en duwde steeds tegen hem aan en blafte en hapte ( zoals pups dat doen om te spelen).  kaine negeerde alles en liet het gebeuren. Wij hebben toen de pup bij hem weggehaald samen met de eigenaar omdat Kaine natuurlijk ook een grens heeft en er duidelijk geen zin in had.
Bij basco haalde deze pup dat niet in zijn koppie om dat te doen. Ons mannetje is dus een makkelijk doelwit voor andere honden omdat hij zo onzeker is en dat ook uitstraalt.

We wachten af of een andere GT ons kan helpen met Kaine. Ben blij dat we niet meteen voor castratie zijn gegaan want misschien had geholpen maar het had hem ook nog onzekerder kunnen maken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door