Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Marieke*
#2857142
Zit ik dan 3200 m hoog in Frankrijk in de sneeuw. Heerlijk! Hondjes genieten volop! Maar ik vond tot 2 maal toe een bloederige vlek op mijn deken die ik over mijn bed heb liggen. Waar het vandaan kwam was niet te achterhalen.. Tot gisteren.. Blijkt Noortje een hotspot te hebben ter grote van een 2 euro muntstuk. Normaal heb ik praktisch gezien de hele hondenapotheek bij me, deze keer dus niet.. :-\ ik heb de plek met een schaartje kaal gemaakt en daarna ingesmeerd met honingzalf.. De plek leek ineens heel erg veel beter te gaan, tot vanmiddag.. Noortje heeft eraan gekrapt en de plek is dus weer veel pussiger en een beetje bloederig.. Ik ga zo bij de apotheek betaling shampoo halen om het goed uit te wassen.. Maar ik ben bijna door de honingzalf heen, en ik heb dus geen kap bij me waardoor ze eraan kan blijven..

Heeft iemand een tip waarmee ik in ieder geval tot zondag kan overbruggen? Bedankt!!!
Door Lizzy
#2857145
Ik heb werkelijk geen idee wat ze wel/niet in Fr verkopen! Iets als groene leem, verkopen ze dat? Calendula tinctuur? Tea Tree (wel verdunnen)?
Door *Marieke*
#2857146
Lizzy schreef: Ik heb werkelijk geen idee wat ze wel/niet in Fr verkopen! Iets als groene leem, verkopen ze dat? Calendula tinctuur? Tea Tree (wel verdunnen)?
Ik ga het eens na vragen bij die apotheek, mijn schoonzusje spreekt gelukkig vloeiend Frans! Normaal zorg ik dat ze eraf blijft en dan met honingzalf... Maar en dat is bijna op, en ze kan er dus makkelijk aan krabben..
Door inni
#2857177
Kan je niet iets creeren met een dikke lange sjaal die je rond haar nek kan draaien om het moeilijker te maken om te krabben of iets dat op een kap lijkt maken van stukken karton? . Kan honing uit een natuurwinkel de honingzalf niet eventueel vervangen?

veel succes
Door *Marieke*
#2857219
Nou bij de apotheek hadden ze dus gewoon bethadine shampoo.. Dus dat is gelukt. Mijn schoonzusje heeft gevraagd of ze een zalf op basis van honing hadden. Dat hadden ze niet, maar hij wist wel gelijk wat anders.. Zelfde idee zalf, alleen geen honing.. Ongeparfumeerd en verder ook op homeopatische basis.. Mijn schoonzusje kenden het, en die zei gelijk, oh dat is topspul!! Dus we hebben het uitgewassen en maken eerst de honingzalf op. Blijkt dat ik zelf ook nog calendula bij me heb, zij het niet dat ik daar zelf zwaar allergisch voor ben.. Dus na de honingzalf gaan we over op de nieuwe zalf. Die kerel van de apotheek dacht ook onwijs mee! Super fijn. Ik heb zelf nog wel van dat zelfklevende verband. Dacht eraan om in ieder geval als ik er niet bij ben maar haar achterpootje in te pakken met dat verband, dan kan ze het in ieder geval minder kapot krabben met haar nagels.. En ze laat zulke dingen toch makkelijk toe! Arm meisje heeft er wel flink jeuk aan...  :'(
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2857225
Misschien een hele gekke gedachte, maar hebben ze in Frankrijk geen dierenwinkels waar ze kappen verkopen ?
In Oostenrijk heb ik die regelmatig gezien (dierenwinkels dan) al heb ik geen idee of ze daar kappen verkopen

Dikke knuf voor Noor
Door *Marieke*
#2857259
Voor een dierenwinkel moet ik 3200 meter naar beneden rijden.. En gezien er best wat sneeuw gevallen is afgelopen zondag/maandag wordt dat lastig... Nou blijft ze er keurig af zolang ik erbij ben, dan taalt ze er niet naar.. Maar goed, ze heeft er vandaag toch aan gezeten.. Hoop in ieder geval dat ik kan voorkomen dat het groter wordt.. Soort van damage control zeg maar..
Door smulpaap
#2857332
Heb je niet iets van een afwasbak ofzo in je huisje ? Als je daar de bodem uithaald kan die misschien dienen als kap als je hond zoiets past
Ideaal is het natuurlijk ook niet helemaal , maar ja een ferme infectie is het ook niet
Door *Marieke*
#2858385
De plek droogt hard in! Gisteravond had ze het toch weer een beetje open gekrapt, maar je ziet dat de plek al een stuk meer kan hebben! De honingzalf is nu op, en ik ben dus gestart met die andere zalf van de apotheek. Er zit zink in, dus de plek is nu wit, maar het lijkt wel alsof deze zalf sneller en effectiever is als de honing! Morgen een dagje in de auto vertoeven en dan is Noortje morgenavond een lampie met haar kap!

Bedankt voor het meedenken! Ben allang blij dat de plek netjes zo blijft en in ieder geval niet erger wordt!
Door *Marieke*
#2861659
Nou afgelopen weekend heb ik de hotspot nagenoeg niet kunnen behandelen door nogal wat omstandigheden. De honden hebben ruim 19 uur in de auto moeten leven en ik had de hotspot vrijdag voor het laatst behandeld.. Toen zag het er keurig uit, ik heb de plek gedurende het weekend wel in de gaten gehouden hoor, maar er niets mee gedaan. Gistermorgen zat er nog steeds een dikke korst op, maar het zag er rustig en droog uit. Natuurlijk er totaal niet meer aan gedacht haar een kap om te doen, dus ik kwam gisteravond thuis en wilde het voor ik naar bed gaan nog even zien.. En de normale kroelsessie doen.. Okey, korst eraf, huid netjes roze en droog.. Gok dat madame zelf de korst eraf gekrapt heeft, en godzijdank bleek de huid eronder al genezen...

Bedankt voor de tips allemaal!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door