Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2855209
Lightning braakte ook, maar geen lege darmen. Ook met de 2de spoedoperatie perforatie en afsterven darmen. Helaas 2de operatie  niet het einde gehaald.

Ik zou echt heel voorzichtig zijn. Wil je niet bang maken, maar misschien is het al zo ver dat er iets langzaam lekt of zo.
Door BusKay
#2855216
lightning schreef: Lightning braakte ook, maar geen lege darmen. Ook met de 2de spoedoperatie perforatie en afsterven darmen. Helaas 2de operatie  niet het einde gehaald.

Ik zou echt heel voorzichtig zijn. Wil je niet bang maken, maar misschien is het al zo ver dat er iets langzaam lekt of zo.
Busco heeft afgelopen vrijdag een echo gehad op lekkage en dat was goed dus geen lekkage.
Begrijp je punt en hou Busco goed in de gaten, weet wanneer het onhoudbaar wordt. Busco is zover nog niet.
Laat alleen geen vooruitgang zien, er is geen sprake van koorts o.i.d.
Door lightning
#2855236
Maar wat vrijdag niet was kan nu wel zijn?

Lightning had ook geen koorts en reageerde net als jou hond.

Is er ook een echo geweest van de buik zelf? De maag? Of alleen de darmen? Een foto? Daarop was het te zien bij mijn hond niet op echo.

Ik hoop voor jou en Busco dat die zich gauw weer beter voelt :-*
Door Lizzy
#2855289
Ik ging als de sodemieter naar de dierenarts en mooi naar een ander. Hebben ze al een rontgenfoto van de buik gemaakt? Bot dat in de maag of darmen zit is op de foto te zien.
Door Lil
#2855442
Lizzy schreef: Ik ging als de sodemieter naar de dierenarts en mooi naar een ander. Hebben ze al een rontgenfoto van de buik gemaakt? Bot dat in de maag of darmen zit is op de foto te zien.
Ik lees dit nu pas en ben het met Lizzy eens.

Van Boris zijn foto's gemaakt toen hij een veel te scherp botje had opgegeten en daar raar op reageerde. Je kon zien waar het zich in zijn lichaam bevond van slokdarm tot de maag (in de darmen was het nog te vroeg voor). Hij is na een dag (lees 24 uur, dus was er 's avonds en dan niet de dag erna, maar de ochtend daarna) nog eens voor controlefoto's geweest om te zien of alles eruit was.
Door rosmin
#2855573
foto laten maken buik/ darmen
dan weet je in ieder geval zeker of er wel / niet iets verstopt zit

ben mijn hond binnen 24 uur en 2 spoedoperaties verder verloren aan darmafknelling, dus ik raad je aan niet te talmen, maar nogmaals naar da gaan/ beeld wat hje hond laat zien kan plots omslaan en dan telt iedere seconde
Door BusKay
#2855619
Zojuist teruggekeerd van de DA (collega binnen dezelfde maatschap die wat besluitvaardiger is en wij ook al langer kennen.. zie Azor http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,75718.msg1745110.html#msg1745110).
Foto's genomen en de darmen waren leeg echter een rare plek zichtbaar waarop de arts besluit hem open te maken.
Wat de plek precies is, dat is voor nu gissen (kan een kras zijn, kan darmvliesontsteking zijn).
Mogelijk verliest hij een stukje darm..mogelijk ook niet.
17.30 uur staat de operatie gepland waarna we gebeld worden.

Zonder verbetering stond dit bezoek voor ons al vast maar wilde hier meningen horen over wellicht mogelijkheden.
Ik wist praktisch dat de darm leeg zou moeten zijn gezien zijn manier van ontlasten en niet braken dus stond een grote vraag open wat het dan wel kan zijn en wat ik er aan kon doen.
Laatst gewijzigd door BusKay op ma 20 jan 2014, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BusKay
#2855649
hannabelgje schreef: Veel sterkte straks! Basco is toch nog heel jong, of niet?
THNX
Busco is 3,5 jaar te jong om te verliezen...
Alstie straks ook weer gezond is machtie blaffen zoveel tie wil  :biggrin2: :biggrin2:
Normaal proberen we dat in de hand te houden en je weet zelf hoe moeilijk dat dat is met Corgi's  :o :o
Laatst gewijzigd door BusKay op ma 20 jan 2014, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BusKay
#2855898
Terug van de DA. Was bij de operatie..er was sprake van naar het leek een verkleving van de darmen. De DA had dit nog nooit gezien, schoongemaakt en goed gelegd. Verder zag de mild er slecht uit welke verwijderd is en wordt opgestuurd voor verder onderzoek (volgens de DA moest dit al langer spelen). Omdat hij toch open was en Busco cryptochide was de testikel die niet ingedaald was verwijderd dit heeft voor de toekomst minder risico's.

Busco is daar gebleven daar de arts dit nog even wilde observeren en dat ik ging was hij nog niet wakker. Morgen wordt er gebeld en dus afwachten. We hebben goede hoop dat het nu voorbij is.

Opmerkingen, suggesties voor straks laat maar komen....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door