Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2852030
Reus heeft net een eendennek en wat lamshart gegeten. Direct na het eten (hij zat nog in de bench) begon hij rondjes te lopen en te doen alsof hij ging kokhalzen, zonder echt te kokhalzen. Ik hem uit de bench gelaten, toen ook rondjes lopen, en zo zijn nek strekken zoals ze doen vlak voor ze spugen. hij wou gaan liggen maar dat lukte niet echt leek wel. paar keer kokhalzen, waarbij er iets terug in zijn bek leek te komen wat hij dan weer door slikte. dat gebeurd een paar keer, op een gegeven moment heb ik het er uit getrokken. dat was een enorm grote (zeker voor hoe groot Reus is) klodder spierwit slijm, echt een fluim, met wat rood slijm, beetje schuimachtig. Toen dat er uit was leek het ergste voorbij, maar hij staat nu nog zo'n beetje te staan, staart laag, nek gestrekt, en als je van boven kijkt of als ik voel, staan zijn achterste ribben naar buiten. zoals voordat hij zou gaan spugen, maar hij maakt geen aanstalten meer te gaan kokhalzen.

het is inmiddels een paar minuten later en het lijkt over, al is hij wel erg tam, normaal moet hij altijd even druk doen na het eten. hij zit met een beetje ingetrokken buik, maar hij gaat niet piepen ofzo als ik er aan kom.

iemand advies? heeft hij zich gewoon verslikt in de eendennek?
Door nienk
#2852085
Martine-Tom schreef: Mss een nekwerveltje wat langs zijn strot irriteerde oid?
ja zoiets denk ik, of misschien niet goed in stukken geknipt en iets van een sliert zolang als de nek was ingeslikt en dat dat bleef hangen ofzo. schrok er nogal van, want hij deed echt idioot en dan die ribben zo raar naar buiten, het zag er naar uit. hij ligt nu bij wijze van protest dat ik niet met hem wil spelen, te draken in zijn dekbed, dus voor als nog lijkt er niks meer aan de hand.
Door Anne in Zweden
#2852375
sella schreef: Hij heeft geen opgezette maag? Hij kwijlt niet? Met loos braken check ik toch altijd even of het geen maagtorsie is.
Is ook het eerste waar ik aan dacht, al is Reus natuurlijk een klein hondje, daar is het risico niet heel groot, geloof ik. Wel fijn dat hij zich al weer beter voelt!
Door nienk
#2852562
sella schreef: Hij heeft geen opgezette maag? Hij kwijlt niet? Met loos braken check ik toch altijd even of het geen maagtorsie is.
dat was ook waar ik aan dacht ja, nou heb ik dat nog nooit gezien bij een hond, maar ik heb gevoelt aan zijn buik en daar voelde ik niets bijzonders. ook geen gekwijl. hij gaf ook geen pijn aan. al weet ik niet zeker of ze bij een maagtorsie pijn hebben aan de maag?

voor vanavond staat er weer zo'n zelfde eendennek op het menu, zal ik die voor de zekerheid even plat meppen? mocht er wel iets geirriteerd zijn aan zijn keel ofzo?
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2852576
Herkenbaar.  :-\ Wij hebben dat ook eens gehad. Volgens mij was dat met een reep tong ofzo. Iig had woef niet goed gekauwd en een te groot stuk doorgeslikt wat een beetje bleef steken leek het. Dus gelijk met onze hand in de keel en toen trok je er ook zo`n klodder uit.  :(
Door nienk
#2852693
newfies schreef: Herkenbaar.  :-\ Wij hebben dat ook eens gehad. Volgens mij was dat met een reep tong ofzo. Iig had woef niet goed gekauwd en een te groot stuk doorgeslikt wat een beetje bleef steken leek het. Dus gelijk met onze hand in de keel en toen trok je er ook zo`n klodder uit.  :(
oh, toch wel geruststellend dat anderen het ook wel eens gehad hebben en er verder niets aan de hand was.
newfies schreef: Herkenbaar.  :-\ Wij hebben dat ook eens gehad. Volgens mij was dat met een reep tong ofzo. Iig had woef niet goed gekauwd en een te groot stuk doorgeslikt wat een beetje bleef steken leek het. Dus gelijk met onze hand in de keel en toen trok je er ook zo`n klodder uit.  :(
ja ik vind het lastig of ik nou moet pletten of niet, Reus eet al jaren eendennekken en knaagt ze doorgaans heel goed. deze was wel nog wat koud, misschien deed dat hem schrokken.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2852793
Ik ken het, met Joep en kalkoennekken. En ik twijfel ook altijd wat ik moet doen of heel of in stukken.... Als ik het in stukken doe heeft hij de neiging om de stukken ineens door te slikken, dus ik blijf het toch maar heel geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door