Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marjan23
#2842366
Nina heeft al een paar dagen een enorm hees geluid.
Er komt een ander blaf geluid uit, maar ook een ander piep geluid (ze kan soms enorm piepen, net een zeehond).
Ik heb geen idee waar dit door komt. Ze hoest of kucht niet.
Ze word bijna 8 jaar, zou dit door het ouder worden kunnen komen?
Door Martine-Tom
#2842598
Verder geen klachten, eten, drinken, alles normaal?

(Moest even aan larynx paralyse denken  :-[)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2842601
Indien door ouderdom zou het iets subtieler mogen dan ongeveer van de een op de andere dag een ander stemgeluid. Dat geldt in de meeste gevallen ook bij larynx paralyse. Bij dat laatste valt vaak eerder de hoorbare ademhaling op.

Geen idee verder, ik zou in eerste de neiging hebben om te denken richting een keelontsteking.
Door marjan23
#2842645
Nee eigenlijk weinig klachten...ze eet goed, drinkt goed.
Ze is soms alleen wat chagrijnig  :biggrin2: maar het is ook vermoeiend met zo'n pup in huis  ::)

Ze heeft de laatste tijd wel vaker, en hoe ga ik dit nu uitleggen  :biggrin2:, dat er iets in de weg zit. Iets wat wel vaker bij Cane Corso's voorkomt.
Ze hoest dan niet, maar lijkt iets op te roggelen....(ja sorry kan dat niet uitleggen)

Verder voelt alles normaal, heb haar hele hals onderzocht.
Stel dat het om bijvoorbeeld een keelontsteking zou kunnen gaan, kan ik hier zelf iets in betekenen met huis-tuin-keukenmiddeltjes?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2842668
Je zou haar bij een keelontsteking wat honing kunnen geven, of een tijmsiroop/hoestdrankje. Maar aangezien ze dus al wat langer "roggelt" zou ik toch de proef op de som nemen om het van binnen even na te laten kijken. Want hierom krijg ik toch het idee dat er "iets" met een stemband is.
Door marjan23
#2842786
Ik bedenk me nu dat ze de laatste tijd tijdens de wandelingen een enorme uitgelaten passie heeft voor muizen op te graven, hele kuilen graaft ze....
Ze zit dan onder het zand op haar snoet, en doet dan wat niezen, heeft ze nooit eerder gedaan....
Zou dat roggelen en de heesheid kunnen komen omdat ze zand/modder binnen krijgt?
Ik bedenk me dat nu omdat dit dus echt iets is van de laatste week  :-\

Honing en tijmsiroop heb ik beide in huis, en zal eens gaan geven (laatst vertelde me iemand dat honing geven niet goed was, maar vertrouw op jullie dat het geen kwaad kan)
Door Lil
#2843530
honing niet goed? Mijn da zegt dat tegen mensen waarvan de hond kennelhoest of andere keelirritatie heeft; u kunt ook een goede honing geven ter verzachting van de keel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door