Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2849267
Hitam schreef: Het calciumgehalte in het bloed wordt geregeld door hormonen en niet door de hoeveelheid calcium in de voeding. Dus bloedonderzoek doen om iets over de voeding te zeggen is volstrekt nutteloos, wat calcsium betreft in elk geval. Dat zou een dierenarts moeten weten.
Echt?
Een tijd geleden werd ook het calcium in kayne zijn bloed gemeten ivm zijn epilepsie. Die waardes waren allemaal goed. Ik vroeg toen of dat inhield dat ik de juiste percentage aanhield met voeren. Zij zei ja. :o
#2849274
spreeuwtje schreef: Echt?
Een tijd geleden werd ook het calcium in kayne zijn bloed gemeten ivm zijn epilepsie. Die waardes waren allemaal goed. Ik vroeg toen of dat inhield dat ik de juiste percentage aanhield met voeren. Zij zei ja. :o
Zowel te laag als te hoog calcium kan een soort spiertrekkingen geven. Dus het was wel nuttig om te meten, maar het heeft dus niet echt met het juiste percentage bot te maken. Als je te weinig bot geeft gaat de hond calcium uit zijn eigen botten halen en krijg je ontkalking van de botten. Maar de spiegel in het bloed blijft gelijk.
#2849281
Hitam schreef: Zowel te laag als te hoog calcium kan een soort spiertrekkingen geven. Dus het was wel nuttig om te meten, maar het heeft dus niet echt met het juiste percentage bot te maken. Als je te weinig bot geeft gaat de hond calcium uit zijn eigen botten halen en krijg je ontkalking van de botten. Maar de spiegel in het bloed blijft gelijk.
Ja logisch eigenlijk. Dank voor je uitleg. :-*
#2850401
Hai Hitam,
De dierenarts heeft geen bloed gemeten om wat te zeggen over voeding, alleen kwam uit het bloedonderzoek een verhoogde calciumwaarde en toen was de reactie van de baasjes "Ja,maar we voeren vers vlees!" dus eigenlijk met de aanname dat de calciumwaardes dan altijd hoger zijn. En dat vroeg ze zich dus af en dat klopt dus niet... Het lijkt net of ik mijn dierenarts moet gaan verdedigen en dat wil ik helemaal niet! Het wordt zo snel verkeerd begrepen! Alleen vroeg zij zich af of dat normaal was met vers vlees voeren... Dat was dus ook mijn vraag die misschien dus niet helemaal goed gesteld is?

Zij verdiept zich er in en organiseert binnenkort een avond over vers vlees voeren.

Dank je wel voor je reactie in ieder geval.

Liefs van Ellie
#2852935
Ellie schreef: Hai Hitam,
De dierenarts heeft geen bloed gemeten om wat te zeggen over voeding, alleen kwam uit het bloedonderzoek een verhoogde calciumwaarde en toen was de reactie van de baasjes "Ja,maar we voeren vers vlees!" dus eigenlijk met de aanname dat de calciumwaardes dan altijd hoger zijn. En dat vroeg ze zich dus af en dat klopt dus niet... Het lijkt net of ik mijn dierenarts moet gaan verdedigen en dat wil ik helemaal niet! Het wordt zo snel verkeerd begrepen! Alleen vroeg zij zich af of dat normaal was met vers vlees voeren... Dat was dus ook mijn vraag die misschien dus niet helemaal goed gesteld is?

Zij verdiept zich er in en organiseert binnenkort een avond over vers vlees voeren.

Dank je wel voor je reactie in ieder geval.

Liefs van Ellie
Ok, ik snap het. Maar honden op versvlees hebben dus geen hoger calciumgehalte in het bloed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door