Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2824806
Parelridder schreef: Oh jee, NIET naar Dijkshoorn als je een voorzichtige omgang met je hond nodig hebt! Mijn ervaring met de kwaliteit van zijn foto's is uitstekend, maar de omgang met de hond is ronduit LOMP! Hond op/van de tafel tillen alleen al.. De assistentes die de foto maken (dat doet Dijkshoorn zéér zelden zelf, slechts één maal mee gemaakt bij de inmiddels meer dan 10 honden die ik bij hem liet rontgenen en dat was n.a.v. expliciete afspraak daarover) zijn niet allemaal even handig en ervaren, de gang van zaken tijdens de foto is dus enormafhankelijk van wie je treft.
Tegenwoordig gebruikt hij / zijn praktijk vaak standaard een roesje voor de HD foto.

Een kalme en zeer zelfverzekerde omgang met baas en hond kun je verwachten van Maarten Kappen (Eersel). Wél vooraf expliciet afspreken dat je door hemzelf de foto wilt laten maken, anders doet een collega dat mogelijk en bespreekt Maarten de foto daarna met je, na de kwaliteit er van beoordeeld te hebben. Als heel precies komt hoe er met je hond wordt omgegaan en dat alles zo veel mogelijk gesmeerd verloopt, zou ik persoonlijk zonder twijfel voor Maarten kiezen. Die heeft de kennis & ervaring t.a.v. goede foto's, het zelfvertrouwen in zijn handelen om je maatje rust te geven, enorme handigheid in omgang met div. karakters (past zijn begeleiding moeiteloos aan bij wat voor díe hond werkt) en bijzonder snelle apparatuur waarmee de foto razend snel gemaakt is. Mijn honden hebben daar nooit een roesje gehad voor een foto.
Ik heb de afgelopen maanden 3 honden laten doen bij hem, en eerder hiervoor Alba, en krijg altijd Dijkshoorn zelf (anders ben ik ook de deur weer uit maar ik hoef er nooit om te vragen). Gewoon zonder roesje en bij 2 van de 3 zijn er meerdere foto's genomen voor hij het goed genoeg vond, dus niet 'zomaar' of snel en al helemaal niet standaard een roesje.

Maar qua omgang zou ik voor Tjusa zéker niet naar Dijkshoorn gaan.
#2824836
Kallista schreef: Is het dan niet beter nog een half jaartje te wachten met foto's maken?
Wij gingen meestal tegen dat ze 2 jaar zijn, kan toch ook...
Ben ook nog maar  aan het inventariseren waar ik met haar heen zou kunnen. Qua herstel zit het probleem nu nog in haar nek en schouders. Haar rug en SI-gewricht zijn weer redelijk ok. Maar goed, als ze haar verkeerd tillen (hoewel ik dat gewoon zelf wil doen) en dus de schouder/ nek verkeerd vasthouden doen ze haar pijn. En die lieve schat laat dat bijna niet zien op dat moment... pas een paar uur later zie je dat ze zich stijf houdt.
En qua haar angst voor vreemde mannen.. geloof niet dat ze daar nog verder over heen komt. We zijn nu al ruim 9 maand verder  :-\ :-\
#2824841
Zou je dan niet toch beter een licht roesje kunnen doen, en bij voorkeur door een vrouw laten spuiten? :-\ Gewoon om zeker te weten dat het niet een nare ervaring wordt? Het ís gewoon geen leuk onderzoek, alleen al het optillen en in de bak... dat kun je netjes doen maar het blijft een handeling die voor Tjusa (lijkt me) nog veel minder leuk gaat zijn dan voor een gewone hond.
#2824843
Alba schreef: Zou je dan niet toch beter een licht roesje kunnen doen, en bij voorkeur door een vrouw laten spuiten? :-\ Gewoon om zeker te weten dat het niet een nare ervaring wordt? Het ís gewoon geen leuk onderzoek, alleen al het optillen en in de bak... dat kun je netjes doen maar het blijft een handeling die voor Tjusa (lijkt me) nog veel minder leuk gaat zijn dan voor een gewone hond.
Ik ben het hier mee eens.... Ik deed ook een roesje in jouw geval. Het is sowieso niet leuk, dit onderzoek.....
#2824851
Alba schreef: Zou je dan niet toch beter een licht roesje kunnen doen, en bij voorkeur door een vrouw laten spuiten? :-\ Gewoon om zeker te weten dat het niet een nare ervaring wordt? Het ís gewoon geen leuk onderzoek, alleen al het optillen en in de bak... dat kun je netjes doen maar het blijft een handeling die voor Tjusa (lijkt me) nog veel minder leuk gaat zijn dan voor een gewone hond.
De buhund reageert heel erg slecht op de narcose... En Tjusa helemaal (uit ervaring) dus dat is eigenlijk ook geen optie.
Tijdens de T-toch doen we het nu ook om haar ontspannen op de rug te leggen. Gelukkig wegen ze maar "weinig"
#2824857
OK, als een roesje geen oplossing is: dan ging ik voor Maarten Kappen. Hij is echt een lieverd. En Biscuit stond weer naast die bak voor ze met haar ogen kon knipperen. Het tillen doen ze met z'n tweetjes, hij en een zeer ervaren assistent. Voor je het weet liggen ze en staan ze weer op de grond.
#2824963
Tillen gaat je echt niet lukken in je eentje, je moet de hond nl direct in een bak op zijn rug leggen.
Lizzy schreef: OK, als een roesje geen oplossing is: dan ging ik voor Maarten Kappen. Hij is echt een lieverd. En Biscuit stond weer naast die bak voor ze met haar ogen kon knipperen. Het tillen doen ze met z'n tweetjes, hij en een zeer ervaren assistent. Voor je het weet liggen ze en staan ze weer op de grond.

Met zijn 2e maar? :biggrin2:
Maar idd ze tillen de hond zo dat ie direct goed in de bak ligt, positie en foto en check en eruit, klaar.
Overigens kan Maarten Kappen ook ED foto's maken zonder roesje, die zijn lastiger en duren langer, maar ook daarin is hij heel resoluut (zonder lomp te zijn) en meestal gewoon in 1 x alle posities goed zodat je snel klaar bent. Goed je hoeft alleen HD maar zegt wel iets over zijn kunnen.

Als ik jou was zou ik sowieso al aan de telefoon jou verhaal vertellen en over de gevoeligheid van haar schouder en nek.
#2825400
Parelridder schreef: Oh jee, NIET naar Dijkshoorn als je een voorzichtige omgang met je hond nodig hebt! Mijn ervaring met de kwaliteit van zijn foto's is uitstekend, maar de omgang met de hond is ronduit LOMP! Hond op/van de tafel tillen alleen al.. De assistentes die de foto maken (dat doet Dijkshoorn zéér zelden zelf, slechts één maal mee gemaakt bij de inmiddels meer dan 10 honden die ik bij hem liet rontgenen en dat was n.a.v. expliciete afspraak daarover) zijn niet allemaal even handig en ervaren, de gang van zaken tijdens de foto is dus enormafhankelijk van wie je treft.
Tegenwoordig gebruikt hij / zijn praktijk vaak standaard een roesje voor de HD foto.

Een kalme en zeer zelfverzekerde omgang met baas en hond kun je verwachten van Maarten Kappen (Eersel). Wél vooraf expliciet afspreken dat je door hemzelf de foto wilt laten maken, anders doet een collega dat mogelijk en bespreekt Maarten de foto daarna met je, na de kwaliteit er van beoordeeld te hebben. Als heel precies komt hoe er met je hond wordt omgegaan en dat alles zo veel mogelijk gesmeerd verloopt, zou ik persoonlijk zonder twijfel voor Maarten kiezen. Die heeft de kennis & ervaring t.a.v. goede foto's, het zelfvertrouwen in zijn handelen om je maatje rust te geven, enorme handigheid in omgang met div. karakters (past zijn begeleiding moeiteloos aan bij wat voor díe hond werkt) en bijzonder snelle apparatuur waarmee de foto razend snel gemaakt is. Mijn honden hebben daar nooit een roesje gehad voor een foto.

Zo zie je maar dat ieder z'n eigen ervaring met een DA heeft.
Dijkshoorn had ik dus in eigen persoon, was zéér vriendelijk en lief voor Diezel.

Géén LOMPE handelinge oid.
Diezel ( nu 6,5 jaar) is door hem ook geopereerd en huppelt vrolijk rond, terwijl ze door mijn eigen DA al was "afgeschreven " ivm HD.

Toen was Diezel een 15 maanden jonge Leonberger...

Mijn ervaring met deze man is dus Positief .
#2825431
Kaio schreef: Tillen gaat je echt niet lukken in je eentje, je moet de hond nl direct in een bak op zijn rug leggen.
Ze weegt "maar" 18 kg he en zijn ook niet zo groot.. Met onze saarloosjes lukt dat ook niet maar je kunt Tjusa nog "als een baby" in je armen houden.

We gaan volgende week kennis maken bij een dierenartspraktijk in Drenthe om het door te spreken en te zien hoe Tjusa op hen reageert (hun eigen voorstel).. voelt goed en ze maken zeer regelmatig HD-foto's
Door Lil
#2825552
Lizzy schreef: OK, als een roesje geen oplossing is: dan ging ik voor Maarten Kappen. Hij is echt een lieverd. En Biscuit stond weer naast die bak voor ze met haar ogen kon knipperen. Het tillen doen ze met z'n tweetjes, hij en een zeer ervaren assistent. Voor je het weet liggen ze en staan ze weer op de grond.
Cayley is bij Maarten Kappen zonder roesje op de foto in de bak gelegd. Moet haar flink zeer hebben gedaan, maar ze zijn daar zo extreem snel en zo extreem lief. Ik heb niets aan haar gemerkt. Normaal zou het muilkorf om en worsteling geweest zijn. Bij Maarten ging ze blij naar buiten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door