Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2821552
Ik ben op zoek naar hydrotherapie en dan niet alleen een zwembad maar mij lijkt zo'n loopband onder water het beste.
Als pup al was zijn pols wat zwakker en toen kwam er een blessure op, destijds hebben we in arendonk laten zwemmen en het is wel allemaal sterk verbeterd maar blijft een zwak punt. Daarnaast is er jammerlijk ook ED (LPC, LPA en artrose) geconstateerd.  :(
Dus voor mijn gevoel is het heel belangrijk om die pols sterker te maken en manier van stappen zo sterk mogelijk.
Nu heb ik wel deze site gevonden : http://www.hydrotherapiehond.nl/
Ik weet niet of er nog meer zijn? Graag iets wat redelijk in de buurt ligt, aangezien ik zo'n idee heb dat zoiets wekelijks moet, dus ja het moet wel haalbare kaart blijven.
Ik woon in Neerpelt (dat is in Belgie net over de grens onder Eindhoven) en max een uur rijden.
Volgens deze kaart zouden er maar 2 hier in de buurt zijn http://www.hydrotherapiehond.nl/contact.php
http://www.dierfysio-hond.nl/ heerlen
http://www.dierenfysio.eu/wb/pages/home ... erapie.php roermond
Iemand ervaringen met deze?
Of zijn er nog meer locaties waar zoiets kan, die op deze site niet genoemd staan?
Of iemand met ervaringen met hydrotherapei?
Ik hoor het allemaal graag!!!
Gebruikersavatar
Door kira
#2821666
Wij doen hydrotherapie, we gaan 2/3 keer per week, anders heeft het minder zin, maar wellicht is dat ook omdat Tante P echt moest leren lopen (ze had geen benul dat je achterpoten ook gewoon van achter naar voren kunt verplaatsen in plaats van alleen poten omhoog trekken buitenlangs je kop slingeren en dan twee passen op je voorpoten doen). We zetten daarnaast spiersupport in. Heb het met waar wij gaan wel eens gehad over ED en hydro en daar waren goede ervaringen, zij ondersteunen dan met jointcompositum.

Ik heb op jouw eerste link gekeken. Ik zie daar een aantal namen staan bij mensen die "lid" zijn die bij mij goed bekend staan. In jouw geval zou ik zeker daar willen kennismaken en informatie opvragen en kijken of het voor jou goed voelt. Je hebt zelf aardig wat kennis van spieren/pezen etc. en ik denk dat je in een gesprek goed kan beoordelen of er kennis en kunde is.

Hydro is wel prijzig overigens.

Dame heeft ook polsproblemen, sinds zij schlussler zout nr 3 krijgt is ze opeens alsnog super stevig in de polsen geworden en haar hele voorhand heeft ook niet meer opgespeeld. Of Dame ED heeft weet ik niet, ze is toen haar achterhand in de kreukels lag voor wel geröntgend (ze was toen 7/8 maanden) en toen waren er geen extremiteiten te zien op basis waarvan we haar hebben laten inslapen (als ze voor echt ook ruk was geweest zou ze super invalide zijn geraakt omdat al wel duidelijk was dat we achter nooit meer helemaal top konden krijgen).

Sterkte voor de beer.
#2821710
In België is het id. ongeveer 35 euro zonder begeleiding van een fysio.
Op het Waterhof zal het een 50 euro zijn, wel onder begeleiding, Ellen gaat zelf met je hond het water in.
Die is echt goed!

Buiten dat ze zeer vakkundig is vind ik haar ook heel aardig voor de honden.
Vind ik toch ook een belangrijk aspect, dat ik en vooral de hond zich er prettig bij voelt, en dat ook als een behandeling eens niet zo prettig is dat de hond dat niet als vervelend ervaart.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2821732
Ik heb alleen ervaring in Sneek, dat zal geen optie voor je zijn. Prijs was 47,50 per keer, zo uit mijn hoofd gezegd.

Ik vond het heel erg fijn dat wij door onze eigen dierenarts begeleid werden, met incidenteel hulp van een assistent. Op die manier was er een goede vinger aan de pols betreffende de vooruitgang. Natuurlijk kan dat bij een goede fysio ook zo zijn, ik hoop dat je er een vindt.
#2821819
met Sita heb ik ook hydrotherapie gedaan nadat we geconstateerd hadden dat ze HD heeft.
wij zijn hier bij www.dierfysio-eemnes.nl geweest, maar dat is waarschijnlijk te ver weg voor jou. ik betaalde volgens mij 350 euro voor 10 behandelingen. Voor Sita was de therapie echt nodig en heel goed geweest. Haar bespiering was heel slecht, ze liep in telgang (hoeft trouwens niet altijd wat te betekenen) maar na een paar behandelingen zag je die spieren ontwikkelen waardoor ze veel minder last had.
De sessies waren altijd onder begeleiding.
#2821961
Hier ook Hydrotherapie gedaan onder begeleiding. Ik betaalde 400 euro voor 10 keer of 45 euro per keer. Dit ook na ontdekking HD. Gaat steeds beter. Wel met loopband, want zwemmen gebruik je andere spieren bij. Ik heb dit in Rucphen gedaan bij Corrine Somers. Maar is wss tever weg voor jou. Maar is een aanrader.
Ik ben nu klaar, maar ga nog 1 keer per maand om de boel te laten controleren.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2822448
Kallista schreef: In België is het id. ongeveer 35 euro zonder begeleiding van een fysio.
Op het Waterhof zal het een 50 euro zijn, wel onder begeleiding, Ellen gaat zelf met je hond het water in.
Die is echt goed!

Buiten dat ze zeer vakkundig is vind ik haar ook heel aardig voor de honden.
Vind ik toch ook een belangrijk aspect, dat ik en vooral de hond zich er prettig bij voelt, en dat ook als een behandeling eens niet zo prettig is dat de hond dat niet als vervelend ervaart.
Dat vind ik zeker ook! (Niet zoals jij bent de baas dus de hond moet het maar doen ook al vindt ie het eng) Positief kun je veel meer bereiken. Het staat dus zeker in mijn optielijst!
Door dre
#2837445
Ik heb met mijn oudje een paar jaar hydrotherapie gedaan.
Was onder begeleiding van een Fysio en het heeft hem heel erg geholpen.

Zoro had artrose in zijn voorpoot, rug en heupen en met de therapie deed hij het erg goed. Voor de hydrotherapie in combinatie met fysiotherapie betaalde ik per keer 47,50 geloof ik.

IK Ging in Gouda, dus zal voor jou ook geen optie zijn  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door