Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2819586
Slechts mijn mening voor wat die waard is....
NEE, zeker niet  doen.

Ik kan me voorstellen dat je twijfelt of het nodig is, maar dit zijn de Jip&Janneke-feiten ;-)
Preventief ontwormen bestaat niet; je kunt geen wormen doden als die er niet zijn. Een ontwormingsmiddel voorkomt niet dat je hond wormen krijgt.

Dus: voor mij is de conclusie dat je niet onnodig gif in je hond wilt doen.

Natuurlijk wil je je hond wel wormvrij houden.

Ik controleer de ontlasting. Niet met een vergrootglas, maar ik hou het wel in de gaten. Zodra ik ook maar DENK dat het mis kan zijn, laat ik het onderzoeken bij de DA. Dat kan ook bij Het Woud. http://www.wormbestrijding.nl/hond_index.html
Mocht blijken dat er wel wormen zijn kun je op dat moment gaan ontwormen ;-)

Voor mij wordt het anders als je hond gaat of komt uit een risico gebied ivm hartworm maar goed.

Recent heb ik het "voor alle zekerheid" 's laten testen; de honden zijn 5 jr niet ontwormd... en ze zijn wormvrij.

Overigens: als je ontwormd, svp niet samen met entingen ;-) Dat is al belastiend genoeg. Over entingen kun je vast ook wel eea vinden als je zoekt hier op het forum... daar zijn ook wel wat meningen over ;-)))

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2819588
chelsey schreef: Moet ik mijn pup maandelijks ontwormen?
Scoop is nu 5m oud.
Als hij elke maand een wormbesmetting oploopt wel ja  ;)

"Preventief" ontwormen heeft geen zin, en je gooit alleen maar onnodig troep in je hond.
Het beste kun je de ontlasting laten testen of er wormen of eitjes in zitten, en alleen ontwormen als er uit het onderzoek komt dat je hond wormen heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door