Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nanne
#2818629
Xara heeft sinds ze op vers zit (nu ruim vier weken) wat bruine waterige afscheiding uit haar rechteroog. Maar dat was niet zodanig dat we er iets aan moesten doen, ze had er geen last van.

Maar sinds gisteren heeft ze aan haar linkeroog een ontsteking, er komt dikke gele etter uit. Ik weet niet of het door de ontgifting komt of dat het gewoon pech is. Dit heeft ze echter nog nooit eerder gehad. Ze wrijft ook steeds met haar poot in haar oog om het schoon te maken.

Ik heb haar oog nu een paar keer met afgekoeld gekookt water en een wattenschijfje schoongemaakt maar ik vraag me af of ik er iets tegen moet halen van de dierenarts. Of rem ik dan de ontgifting? Want ik neem aan dat dat daardoor veroorzaakt wordt?

Ook heeft ze nog steeds twee pootjes die niet helemaal herstellen, ze is nog niet helemaal jeukvrij...kan dat ook met de ontgifting te maken hebben?

En oh ja...als ik het oog schoon maak moet dat toch van buiten naar binnen geloof ik?
#2818658
Alles kan. Het kan ontgiften zijn, het kan een virusje zijn (de ogen), een bacteriele infectie zijn. Je weet het gewoon niet. En hadden ze vroeger nog de juiste oogdruppels te koop in Nederland, zijn ze hier niet meer verkrijgbaar, dus dat is heel jammer (Similasan - nog wel in de USA te krijgen). Je kunt Oculoheel van -Heel proberen. Soms helpt dit ook goed. En niet te lang aankijken, voor de zekerheid gerust even bij de DA langs.

De jeuk kan ook met ontgiften te maken hebben. Maar ook hier geldt weer: alles kan. Ik neem aan dat ze op vers zit omdat ze jeuk had? Doe je een eliminatie dieet?
Door nanne
#2818661
Dank je voor je reactie.

Ja klopt, na atopica en brok zijn we een maand geleden met alles gestopt en begonnen met elimineren met kvv.

Gaat op zich goed, de jeuk is niet noemenswaardig meer in vergelijking met een maand geleden. Pfff, vind het
wel lastig hoor want wanneer is het ontgifting en wanneer niet? Maar we zetten gewoon door!

Denk dat ik dan toch even naar de DA ga, ben anders bang dat ze haar oogje beschadigd...
#2818843
nanne schreef: Dank je voor je reactie.

Ja klopt, na atopica en brok zijn we een maand geleden met alles gestopt en begonnen met elimineren met kvv.

Gaat op zich goed, de jeuk is niet noemenswaardig meer in vergelijking met een maand geleden. Pfff, vind het
wel lastig hoor want wanneer is het ontgifting en wanneer niet? Maar we zetten gewoon door!

Denk dat ik dan toch even naar de DA ga, ben anders bang dat ze haar oogje beschadigd...
Dat is ook lastig. En je weet het ook niet. Het enige wat ik kan zeggen is: geduld hebben. Als het ontgiften is, gaat het vanzelf over. Als de jeuk goed uit te houden is, zou ik doorzetten.
Door nanne
#2818847
Ja we zetten zeker door, ik kan het als het nodig is lokaal onder controle houden. Ik wil als het even kan geen atopica meer geven omdat ik nu bijna zeker weet dat het om een voedselallergie gaat.

Anderhalve week geleden liep mijn man 's avonds met Xara en kwam een kennis met zijn hond tegen en zonder iets te vragen gaf hij Xara een hondenkoekje. Mijn man heeft er verder niet meer bij nagedacht totdat ik de volgende dag zei dat Xara ineens weer zo'n jeuk had en steeds weer aan haar pootjes likte en beet. Toen schoot het hem te binnen en vertelde hij van dat koekje. Na twee dagen was het weer over.

Ben vanmiddag toch maar naar de DA gegaan en heb een zalfje gekregen. Ze zei dat als de ogen gewoon tranen dat je het met gekookt water kon schoonmaken, maar zo gauw er gele troep uitkomt wat dikker is, je echt een zalf nodig bent. Ik heb CAF oogdruppels gekregen. Nu één keer gebruikt en het lijkt nu al wat beter te gaan.

Tja, Xara heeft 4 jaar brokken gehad dus 4 maanden ontgifting kan + dan nog extra vanwege de atopica en misschien alle operaties/narcoses die ze heeft gehad? Hoop niet dat het al te erg wordt, ze heeft al zoveel ellende meegemaakt! Maar die enorme jeuk is in ieder geval voor een heel groot deel weg, dat is natuurlijk al heel wat!!! 
#2819702
Had dit de afgelopen dagen gemist lieve nanne,maar hoop voor Xara en jullie dat het al wat beter gaat!

Dikke  :-* voor jullie van mij en weet zeker ook van mijn meissie,maar dan is het een dikke lebber!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door