Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Magic
#2817369
B is vorige week donderdag avond gaan overgeven en tegen vrijdag middag gaf ze bloed en bloedstolsels en  over.
En poepte zwart. ook was ze weer afgevallen  ondanks dat ze extra eten kreeg de weken daarvoor.
En was echt ziek wou geen eten en dronk heel veel en had verhoogde temp.
Ik ben met haar naar de dierenarts gegaan en die dacht aan een maagzweer die was gaan bloeden.
Haar advies metacam laten staan want dat zou die zweer kunnen hebben veroorzaakt en maag bescherming
twee maal daags en ze kreeg een prik tegen het overgeven.
Tot aan woensdag de week er na bleef ze in de ochtend/nacht overgeven waarna ik haar eten nog meer ben gaan verdelen
in 6/8 keer per dag met kokend water er over (gelijk gedaan van af dat ze over gaf) en zowaar de vrolijke hond kwam weer naar boven
en het eten bleef binnen.
Ik geef haar nu 4/6 keer per dag eten geven en probeer langzaam het weer rauw te geven.
En als dat goed gaat langzaam (weken) terug schroeven naar 3 keer per dag eten wat ze normaal krijgt
Ze blijft veel drinken maar plast niet in huis.

Maar wat te doen weer metacam geven of waar de arts het over had ander soort tramadol.

Nu las ik zojuist dat je geen maagbeschermers mag geven en bot.
Nu krijgt ze kvv maar daar zit ook bot in. Iemand een idee of het klopt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2817372
Ik zou geen Nsaids meer geven, dan heb je zo weer een bloedende maagzweer. Dat met die maagbeschermers en bot klopt wel, maar het bot in kvv is zo fijn gemalen dat de vertering daarvan geen problemen zou hoeven geven.
Door Lil
#2817492
Hier dat jaren terug aan de hand gehad met rimadyl. Geen bloedend maagzweer, maar wel een maagzweer.

Ik mocht toen een hele tijd helemaal geen nsaid's meer geven. Nu een ander soort en dat gaat gelukkig wel goed, maar daar heeft heel veel tijd tussen gezeten voordat ik weer mocht gaan uitproberen. In die tijd inderdaad zytac moeten geven (maagzuurremmer) en toen ben ik van barf over gegaan op kvv. Dat was geen enkel probleem en werd prima verteerd.
Door nanne
#2817573
Is ze verder onderzocht, bloedonderzoek, urineonderzoek? Is het zeker dat ze een maagzweer heeft?

Dit vraag ik omdat ze afvalt, ziek is maar vooral omdat ze zoveel water drinkt...

Ik wil je niet bang maken maar onze vorige hond gaf nl. ook opeens bloed op en die bleek (chronische)
nierinsufficiëntie (nierfalen) te hebben. Met de juiste medicatie knapte ze heel snel op en zo hebben we
nog een hele tijd van haar mogen genieten.

Ik zou het zeker even opperen bij de DA...

Sterkte! 
Door Magic
#2817790
nanne schreef: Is ze verder onderzocht, bloedonderzoek, urineonderzoek? Is het zeker dat ze een maagzweer heeft?

Dit vraag ik omdat ze afvalt, ziek is maar vooral omdat ze zoveel water drinkt...

Ik wil je niet bang maken maar onze vorige hond gaf nl. ook opeens bloed op en die bleek (chronische)
nierinsufficiëntie (nierfalen) te hebben. Met de juiste medicatie knapte ze heel snel op en zo hebben we
nog een hele tijd van haar mogen genieten.

Ik zou het zeker even opperen bij de DA...

Sterkte!
Hartelijk dank voor het meedenken.
Ze heeft al jaren sins een herder op haar is gesprongen last van haar rug en heup.
Hoe meer pijn hoe meer ze afvalt enz.
Ze is vorig jaar helemaal na gekeken met groot bloedonderzoek een Lymfeklier punktie
omdat ze vergrote lymfe klieren had. Was gelukkig allemaal in orde.

Maar altijd goed om in de gaten te houden helaas is het zo dat bloed onderzoek
naar nieren het falen van nieren pas aan het licht komt als het bijna te laat is.
Nu is het wel zo dat ze altijd veel drinkt als ze misselijk is omdat ze nog steeds veel drinkt
neem ik aan dat ze nog steeds misselijk is.
Of ze krijgt dorst van die maag wand beschermers.

Tramadol vind ik een eng middel waar je vaak van mensen hoort dat
ze niet helemaal meer er "bij"zijn . Ik wil wel dat ze nog hond is pijnvrij als mogelijk en vrolijk blijft.
En niet slapend of high het leven door gaat.
Zijn er andere middelen die mogelijk zijn tegen pijn bestrijding?
Door Lil
#2818032
Ik denk dat als er tramdol nodig is, de natuurlijke middelen geen effect gaan hebben.  :-\

Een bloedonderzoek dat een jaar oud is, is wel erg oud om daar nog vanuit te gaan. Hier is zelfs 3 maanden na dato een nieuw gedaan, maar goed het betreft in mijn geval wel een heel erg oude hond die wederom onder narcose gaat. Andere reden dus, maar na 5 maanden is een bloedonderzoek niet meer recent genoeg zegt mijn da.

Nierfalen kun je wel eerder dan te laat opsporen als je geluk hebt. Hier wordt eerst bloedonderzoek gedaan en daarna ook urineonderzoek en daar kunnen ze wel een en ander in zien.
Door nanne
#2818184
Lil schreef: Ik denk dat als er tramdol nodig is, de natuurlijke middelen geen effect gaan hebben.  :-\

Een bloedonderzoek dat een jaar oud is, is wel erg oud om daar nog vanuit te gaan. Hier is zelfs 3 maanden na dato een nieuw gedaan, maar goed het betreft in mijn geval wel een heel erg oude hond die wederom onder narcose gaat. Andere reden dus, maar na 5 maanden is een bloedonderzoek niet meer recent genoeg zegt mijn da.

Nierfalen kun je wel eerder dan te laat opsporen als je geluk hebt. Hier wordt eerst bloedonderzoek gedaan en daarna ook urineonderzoek en daar kunnen ze wel een en ander in zien.
Ben het met Lil eens. Ook gezien de symptomen zou ik zeker nog een urine- en bloedonderzoek laten doen voordat ik met tramadol zou beginnen, zeker omdat het al een jaar geleden is. Mocht het wel nierfalen zijn dan kun je met de juiste voeding en medicatie meer bereiken dan met tramadol, want daarmee onderdruk je alleen de pijn. Helaas is nierfalen ook niet te genezen maar als je er op tijd bij bent gaat je hond zich door de juiste medicatie wel een stuk prettiger voelen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door