Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Magic
#2817369
B is vorige week donderdag avond gaan overgeven en tegen vrijdag middag gaf ze bloed en bloedstolsels en  over.
En poepte zwart. ook was ze weer afgevallen  ondanks dat ze extra eten kreeg de weken daarvoor.
En was echt ziek wou geen eten en dronk heel veel en had verhoogde temp.
Ik ben met haar naar de dierenarts gegaan en die dacht aan een maagzweer die was gaan bloeden.
Haar advies metacam laten staan want dat zou die zweer kunnen hebben veroorzaakt en maag bescherming
twee maal daags en ze kreeg een prik tegen het overgeven.
Tot aan woensdag de week er na bleef ze in de ochtend/nacht overgeven waarna ik haar eten nog meer ben gaan verdelen
in 6/8 keer per dag met kokend water er over (gelijk gedaan van af dat ze over gaf) en zowaar de vrolijke hond kwam weer naar boven
en het eten bleef binnen.
Ik geef haar nu 4/6 keer per dag eten geven en probeer langzaam het weer rauw te geven.
En als dat goed gaat langzaam (weken) terug schroeven naar 3 keer per dag eten wat ze normaal krijgt
Ze blijft veel drinken maar plast niet in huis.

Maar wat te doen weer metacam geven of waar de arts het over had ander soort tramadol.

Nu las ik zojuist dat je geen maagbeschermers mag geven en bot.
Nu krijgt ze kvv maar daar zit ook bot in. Iemand een idee of het klopt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2817372
Ik zou geen Nsaids meer geven, dan heb je zo weer een bloedende maagzweer. Dat met die maagbeschermers en bot klopt wel, maar het bot in kvv is zo fijn gemalen dat de vertering daarvan geen problemen zou hoeven geven.
Door Lil
#2817492
Hier dat jaren terug aan de hand gehad met rimadyl. Geen bloedend maagzweer, maar wel een maagzweer.