Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2814199
Wel zelf bouillon maken he, niet met zo'n blokje ofzo. Dus iets van bot koken en dan het kookwater geven.

Beterschap!
Door eelke
#2814208
Iris & Django schreef: Ja natuurlijk :) Dankjewel!
Ah goed zo :) ik dacht daar niet meteen zo bij na voorheen, ik ken bouillon alleen van blokjes ;)
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2814256
@ Eelke altijd fijn dat jullie meedenken :biggrin2:

@ inni als er morgen geen verbetering is gaan we naar de dierenarts
Door bosnimf1976
#2814345
Heb hier ook een hond gehad die uitgedroogd was en daardoor ondertemperatuur had. Dus wel ff in de gaten houden. Die kotste (terwijl ze eigenlijk nooit kotst) echt alles uit maar was ook echt heel ziek (bloed bij diarree etc) maar drinken is het belangrijkste. Je kunt ook kijken of hij nog "vochtig"genoeg is of je als je zijn huid in een plooi pakt dat gelijk terugzakt of het blijft staan. Dat laatste hoort niet.
En een nat neusje en zo.
Suc6 en beterschap voor het kleine mannetje.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2814396
Hij was heel de dag suf en wilde alleen maar slapen, kon z'n draai niet vinden en deed extreem zielig. Ik heb eerst een half tabletje Okugest gegeven, na een uur nog een halve en merkte geen verschil. Ook heb ik hem met een lepeltje water gevoerd. Hij is net even uit geweest, met veel moeite want hij had er helemaal geen zin in. We kwamen net binnen en ineens rent hij naar binnen pakt een knuffeltje en begint te spelen :o vervolgens eet hij z'n bakje kvv leeg (wat ik voor de zoveelste keer aanbood) en ook ging hij uit zichzelf water drinken.

Goh wat een opluchting! Als hij na het uitlaten nog zo slap en suf was had ik de spoed dierenarts gebeld. Zag het niet zitten zo de nacht in te gaan.
Fingers crossed dat het zo blijft maar vraag me wel af wat hem nou ziek heeft gemaakt... Hij heeft sinds vanochtend niet meer gepoept dus hoop dat ik snel stevige drolletjes zie :biggrin2: Moet ik nu meteen stoppen met het geven van Okugest of nog even doorgaan?

@ bosnimf1976 ja dat van de huidplooi wist ik :) Maar of je kan concluderen of het niet goed gaat met een hond als z'n neus droog is betwijfel ik want hij heeft ook wel eens een droge neus als er niks aan de hand is. Bedankt voor het meedenken!
Door eelke
#2814400
Van okugest mag je denk ik wel wat meer geven hoor....je kunt het volgens de bij sluiter (uit mijn hoofd, check je het nog wel na?) niet overdoseren. Ik begin met 2 pilletjes en dan elk uur een pilletje tot de klachten minder worden.

Ik zou het nog even blijven geven, baad het niet dan schaad het niet in dit geval.

Fijn dat hij gegeten heeft en fitter is!
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2814406
Heb hier vaak gelezen dat je de kinderdosering moet aanhouden maar als ik het las was het toevallig advies voor grote honden. Dus ik dacht voorzichtig aan beginnen (je kan hem met het blote oog amper zien ;D)

Bij de kinderdosering staat: Bij acute klachten 1 tablet per uur en max 6 tabletten per dag. Als de klachten verminderen 3 maal daags 1 tablet.
Zal ik hem een halve blijven geven of gewoon een hele? En hoelang zal ik hiermee doorgaan?

Dankjewel eelke! :)
Door Parelridder
#2814561
Fijn dat je verbetering ziet!! :)

[quote="Iris & Django"]
Heb hier vaak gelezen dat je de kinderdosering moet aanhouden maar als ik het las was het toevallig advies voor grote honden. Dus ik dacht voorzichtig aan beginnen (je kan hem met het blote oog amper zien ;D)

Bij de kinderdosering staat: Bij acute klachten 1 tablet per uur en max 6 tabletten per dag. Als de klachten verminderen 3 maal daags 1 tablet.
Zal ik hem een halve blijven geven of gewoon een hele? En hoelang zal ik hiermee doorgaan?[/quote]
Ik zou de halfjes blijven aanhouden, een 'kind' is een heel stuk groter dan jouw pantoffeldiertje. Ik zou dit ook vandaag nog 6 x daags doen en zodra de ontlasting verbeterd (het 'acute' er af is) terug naar 3 maal daags. Dit zou ik blijven doen tot hij weer gewone porties en in reguliere frequentie eet zonder klachten.

Beterschap!!
Door Hanny
#2814713
Er bestaat ook kindigest, dat was voor zo'n kleintje wel handig geweest.
Een halfje van een grote tablet zal ook wel kunnen, het blijft toch natte vinger werk.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2814795
@ Parelridder Ik heb de halfjes vandaag nog aangehouden (hij heeft er nu 3 gehad dus krijgt er nog 3) en als alles zo blijft gaan morgen 3 maal daags. Dankjewel voor je reactie  :)

@ inni Dankjewel! Voel me veel beter nu hij weer praatjes heeft :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door