Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2807577
Heb vandaag de uitslag gekregen. Blaas zat nog vol met bacteriën, de bacterie Proteus mirabilis 1). Resistent voor veel AB! Radja krijgt nu Marbocyl 80mg voor 15 dgn en na 10 dgn wordt de urine weer op kweek gezet.
Ik zet de uitslag erbij en zou heel graag van 1 van jullie een soort van uitleg willen hebben. En kan ik nog supplementen zoals echinacea extra forte van bloem, gluco/chondro/msm erbij geven,want wat ik heb gelezen op bijsluiter,dat magnesium de werking kan verminderen en daar zit een beetje magnesium in,maar in kvv zit ook magnesium!? Ik zie een klein beetje de bomen door het bos niet meer :'( ben er best wel verdrietig van.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Radja op ma 11 nov 2013, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#2807840
Radja schreef: Heb vandaag de uitslag gekregen. Blaas zat nog vol met bacteriën, de bacterie Proteus mirabilis 1). Resistent voor veel AB! Radja krijgt nu Marbocyl 80mg voor 15 dgn en na 10 dgn wordt de urine weer op kweek gezet.
Ik zet de uitslag erbij en zou heel graag van 1 van jullie een soort van uitleg willen hebben. En kan ik nog supplementen zoals echinacea extra forte van bloem, gluco/chondro/msm erbij geven,want wat ik heb gelezen op bijsluiter,dat magnesium de werking kan verminderen en daar zit een beetje magnesium in,maar in kvv zit ook magnesium!? Ik zie een klein beetje de bomen door het bos niet meer :'( ben er best wel verdrietig van.
Afbeelding
Wat had je er voor uitleg bij willen hebben? Ik neem aan dat je dierenarts uit heeft gelegd waar dit over gaat? Ik kan er eigenlijk niks meer over vertellen dan dat je zelf al hebt geschreven....

In al het voer zit wel iets van magnesium, dat komt, je hond heeft magnesium gewoon nodig. Ik zou nu geen supplementen geven waar magnesium in zit.

En verder is het natuurlijk een etter, deze bacterie. Die heel goed voor een chronische blaasontsteking kan zorgen :(. En voor blaasgruis.

Deze links zijn wel interessant. Ik weet niet hoe je Engels is? :

http://www.news-medical.net/news/2006/0 ... Dutch.aspx

Over cranberry:
http://www.nu.nl/gezondheid/3527255/cra ... terie.html

http://www.thorne.com/altmedrev/.fulltext/13/3/227.pdf

Deze is ook wel het doorspitten waard: http://cdn.intechopen.com/pdfs/20575/In ... ctions.pdf
#2807883
Ach gossie, wat vervelend nu weer! Kan me indenken dat het je verdrietig maakt...

Ik kan er helaas geen zinnig woord over zeggen want hier heb ik nog nooit mee te maken gehad of over gehoord. Maar als ik jou was zou ik gewoon de dierenarts alsnog bellen met de vragen die je hebt, dat moet toch kunnen?

Hopelijk slaat deze antibiotica aan en is Radja snel van deze ellende af!

Heel veel sterkte meis  :-*
Door Martine-Tom
#2807886
Radja schreef: Afbeelding
Dit is toch gewoon een gevoeligheidstest?
Ze zetten dan de bacterie op kweek en kijken op welke ab hij reageert, er staan een aantal +jes dat zijn ab waarop de bact reageert en 1 ervan heb je gehad. De marbocyl.
#2808318
Martine en sella dank je,heb ik het toch goed gelezen ;)

Lizzy na de AB ga ik dagelijks cranberry gebruiken,heb nu nog de pillen en daar zit magnesium in en dat kan niet met de AB,heb Radja al wel wat gedroogde cranberry's gegeven en at ze met smaak op! Misschien dat ik ff opzoek ga naar capsules! De Engelstalige teksten waren mij toch iets te moeilijk,vrij medisch,maar daar stond ook iets in over de gedroogde,vandaar dat haar enn klein handje vol heb gegeven!

Maar wat ik nu meemaak! Na 2 tabletten AB heb ik een totaal andere hond! Speels,ondeugend,zeuren om aandacht (alsof ze dat niet genoeg krijgt ;) ) zou ze toch pijn hebben gehad,ondanks dat er geen struviet meer in haar urine zat? Ze liep gewoon,zoals een bijna 14 jarige,maar vandaag lijkt ze 9/10 jaar :D heerlijk! Ben blij :D en ze drinkt goed eet redelijk,maar ze wil liever snacks,paardenlong enzo ::) ze weet mee heel goed te bespelen :P ! Hoop dat deze AB aanslaat en ook echt aanslaat en dat ze tot haar dood nooit meer een blaasontsteking krijgt :duimen:!
#2808384
Sella dank je voor je reactie,maar ze voelde zich niet gammel,ze liep/loopt nog zo'n 1.5 uur in het bos of bussloo of waar dan ook! En met plezier! Het enige waar ik aan merkte dat de ontsteking nog niet over was,was dat haar urine stonk naar rotte vis en dat ze soms een lange plas had en soms was haar ochtendplasje tijdens opvangen heel weinig,dat tijdens en na de Calvubactin! Maar idd dat wat ze nu doet dat spelen enzo dat was na de Clavu niet! Bij haar blaasontsteking van 5 mnd geleden ook Clavubactin gekregen en ook die van 4 wkn geleden was ze wel sloom en veel hijgen,duidt op pijn en liep zo ook niet goed.
Maar zo snel opknappen na 2 tabletten echt ongekend,ben blij dat jij het herkent,want normaal is het toch zo dat je na 3 a 4 dgn een hond/mens ziet opknappen,althans bij mij wel,ook vaak blaasontsteking!

Groetjes Jacqueline
#2808971
Gelukkig dat ze zo goed op de AB reageert.
En inderdaad ik zou straks ook de cranberry pillen proberen.
Onze Indy heeft dus dezelfde bacterie en hij is echt heel hardnekkig.  Ze heeft nu verschillende kuren gehad omdat ze streeds een
nieuwe ontsteking kreeg. We zijn nu ook weer aan de cranberry pillen.
Nog niet lang genoeg om zeker te weten dat ze nu vrijblijft.
Ze heeft 8 maanden in het asiel gezeten en daar had ze het ook steeds, dat heb ik toen met veel crnberry pillen weg gekregen.
Nu na 10 jaar is het dus terug, dus zijn we maar weer aan de pillen begonnen, ik wil haar zo min mogelijk AB moeten geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door