Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2807031
Lizzy schreef: Ja, maar dat zeg ik toch ook?

Ik snap alleen jouw theorie nog steeds niet :biggrin2:
Als de groeischijven sluiten tijdens de loopsheid dan zou de groei dus stoppen. Dus als een teef dan op 6mnd loops wordt dan zou ze kleiner blijven dan als ze op 12 mnd loops wordt omdat ze dan 6 mnd langer doorgroeit.
Maar ik ben er geloof ik al uit, het is niet zo dat ze sluiten tijdens de loopsheid, het is alleen zo dat de groeischijven later sluiten als een teef voor de 1e loopsheid is gecastreerd. Nou schijnt dat trouwens ook niet echt schokkend te zijn en slechts enkele mm verschil uit te maken in grootte.
Door Lizzy
#2807037
*Dorothea* schreef: Als de groeischijven sluiten tijdens de loopsheid dan zou de groei dus stoppen. Dus als een teef dan op 6mnd loops wordt dan zou ze kleiner blijven dan als ze op 12 mnd loops wordt omdat ze dan 6 mnd langer doorgroeit.
Maar ik ben er geloof ik al uit, het is niet zo dat ze sluiten tijdens de loopsheid, het is alleen zo dat de groeischijven later sluiten als een teef voor de 1e loopsheid is gecastreerd. Nou schijnt dat trouwens ook niet echt schokkend te zijn en slechts enkele mm verschil uit te maken in grootte.
Ja precies, ze sluiten dus niet tijdens de loopsheid. Enkele mm in totale groei zou ik me ook niet druk over maken maar volgens mij is dat het probleem niet met castreren voor de eerste loopsheid. Het probleem zit 'm volgens mij in dat sommige groeischijven op het moment van castratie van nature al gesloten waren gesloten en de groeischijven die nog open staan zorgen voor een te lange doorgroei door de castratie.
Door Lizzy
#2811229
Ik weet niet wat er tijdens de loopsheid kan gebeuren maar Fritzi heeft tijdens de loopsheid een enorme 'mama-ik-zwaar-uit' spurt gehad :-X :o :biggrin2:. Allemachtig, ze was eerst nog mijn lieve kleine puppetje maar ze is ineens een groot mega stevig wijf geworden :o. Ik durf haar niet eens op de weegschaal te zetten :-X :biggrin2:. En ik hoop dat ze vanaf hier een beetje stopt met groeien ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2811446
Lizzy schreef: Ik weet niet wat er tijdens de loopsheid kan gebeuren maar Fritzi heeft tijdens de loopsheid een enorme 'mama-ik-zwaar-uit' spurt gehad :-X :o :biggrin2:. Allemachtig, ze was eerst nog mijn lieve kleine puppetje maar ze is ineens een groot mega stevig wijf geworden :o. Ik durf haar niet eens op de weegschaal te zetten :-X :biggrin2:. En ik hoop dat ze vanaf hier een beetje stopt met groeien ;D ;D ;D
Ik ben benieuwd als ik haar naast haar kleine zussie van 26,5 kg zie.  ;D
Is ze nu loops af?
Door henneke
#2811450
*Dorothea* schreef: Ik ben benieuwd als ik haar naast haar kleine zussie van 26,5 kg zie.  ;D
Is ze nu loops af?
de zusjes zijn kleine meisjes naast Salto met zijn 30 kilo  :P
Door Lizzy
#2811477
*Dorothea* schreef: Ik ben benieuwd als ik haar naast haar kleine zussie van 26,5 kg zie.  ;D
Is ze nu loops af?
Nee, aankomende woensdag is ze 3 weken loops geweest. Dan mag ze eindelijk weer lekker mee naar het bos!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2811491
Lizzy schreef: Nee, aankomende woensdag is ze 3 weken loops geweest. Dan mag ze eindelijk weer lekker mee naar het bos!
Ik kan hier nog wel lekker lopen in het weiland waar geen andere honden komen. Park doe ik niet meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door