Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2818624
smulpaap schreef: Wat ik ook zo vreemd vind in dit verhaal is de gedachte van de d.a die aan een (mogelijke ) baarmoederontsteking denkt ?
Dan lijkt het mij toch dat zo,n dier juist helemaal geen behoefte heeft aan eten (zoeken )
Dan zie je toch eerder een zieke hond die misschien al wat suffig word en juist helemaal geen behoefte (meer ) heeft om nog te eten
Maar goed , dat is dus mijn ervaring . Ik heb jaren geleden een teefje gehad met baarmoederontsteking
Het meest nare is dat het op mij overkwam zo van waar kan ik geld aan verdienen.

Stap 1: een half jaar mijn voeding verkopen (dieetbrok)
Stap 2: dan maar mijn multivit pillen
Stap 3: Wat is er nog niet gebeurt en levert veel geld op? Sterilisatie! Dus aansturen op mogelijke baarmoederontsteking (echo levert ook geld op)

Terwijl inderdaad alle logica ontbreekt.

Wat er wel positief was aan het bezoek dat het voor Paika relaxed was van begin tot einde. Ik had aangegeven dat ze niet op de tafel wilde en dus op de grond onderzocht moest worden dat was geen probleem (de vorige DA zei hierop: "ja als alle honden niet op de tafel willen dan heb ik binnen nu en 20 jaar iets aan mijn rug, dus ze moet op tafel")

Het pootje scheren voor het bloed prikken heb ik zelf gedaan en ze heeft tegen me aan gezeten tijdens het bloed prikken, waardoor er niets aan de hand was. Dus eigenlijk was ze de hele tijd wel blij en is het een positieve ervaring geweest.

En voor mezelf heb ik ook wel wat dingen duidelijk:

De gedragsklachten komen echt van de schijnzwangerschap en ze heeft daar gewoon best veel last van (hormonen). De misselijkheid is eigenlijk echt alleen na de avondmaaltijd (dus daar moet nog duidelijkheid over komen) en het dikker worden kan volgens mij ook te maken hebben met de schijnzwangerschap en ik ga proberen het fietsen met haar op te bouwen om haar ook meer af te leiden van de schijnzwangerschap. Haar favoriete bal (met piep) gaat de kast in.
#2820505
Irish schreef: Och wat rot zeg... hoop frustratie en niks opgeschoten... Ik moet zo ook met Ivan en ben me al weer aan het voorbereiden op de discussie  :-X
Ik hoop dat bij jou de discussie meevalt of er gewoon niet is.

Inmiddels ben ik gebeld door een andere DA van dezelfde praktijk met de bloeduitslag alles helemaal goed. Geen ontsteking te zien goede nierwaarden e.d.
Ze vroeg dus aan mij: waar kwam je nu uiteindelijk mee, welke klachten exact, want dat kon ik nergens terugvinden. Dat had ze beter niet kunnen vragen  :biggrin2:

Ik kon even mijn ei kwijt en heb verteld dat de misselijkheid helemaal werd genegeerd en dat ik alleen brok advies kreeg. Zij vroeg wel staat ze al een hele tijd op versvoeding en zijn de klachten nog maar kort begonnen? Uiteindelijk begreep zij ook niet waarom er niets tegen de misselijkheid was voorgeschreven en ze gaat het in elk geval bespreken met haar collega (baas eigenlijk). Nu liggen er pillen klaar voor Paika (maagbeschermers en tegen misselijkheid) maar ik had zelf inmiddels ook al Okugest gehaald en dat geef ik nu steeds bij het eten en dat werkt nu, ook heb ik wat gekookt water over de voeding heen gedaan om wat te helpen met verteren. Het lijkt nu al een stuk rustiger te zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door