Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2806476
Hier hebben ze dit ook een paar keer per jaar. Kaatje soms zelfs zo erg dat ik besloten heb een echo te maken van haar maag, waar niks op te vinden was.
Wat hier goed helpt als ze zo'n aanval hebben is klein plakje gember geven (gewoon rauw, wel geschild, en echt heel dun, van de wortel), evt okugest en een tabletje bijzuur, dat is dit: http://www.bijzuur.nl/kruiden.htm

Ik snap dat je liever de oorzaak wil weten, maar ik heb van alles geprobeerd en onderzocht, zonder resultaat. Dan maar zsm indrukken als het weer de kop opsteekt. Heb zitac van de dierenarts gekregen, maar tot nu toe werkt dit afdoende.

Sterkte!
#2807388
Lizzy schreef: Yep. Zoek maar op Whoofer.....
Bij Whoofer was dit misselijkheid. En voor mijn gevoel vaak veroorzaakt door (onder andere?) een golf van maagzuur. Ik heb nooit kunnen uitvinden wat de oorzaak was. Ik heb ook nooit iets gevonden dat nou echt goed hielp. En het is zo jammer dat dierenartsen ook niet weten wat het is en wat je er aan kunt doen.

Ik zou zelf dit proberen: http://www.nmlhealth.com/p,34,2544/PUUR ... d-kat.aspx
Loesje heeft dit met grote regelmaat  :-\ Er is diverse keren bloedonderzoek gedaan en er is een scopie van de maag en het begin van de darmen gedaan. Toen was de maagwand erg geïrriteerd en er was veel maagzuur in de maag aanwezig. De da wilde een maagzuurremmer voorschrijven maar in combinatie met barf vonden we dat toch geen goed idee. Als ze nu zo'n aanval heeft krijgt ze okugest en ga ik haar buik maar een beetje masseren. Meer kan ik op dat moment niet voor haar doen  :(  Ik merk wel dat ze het vaker heeft als ze eend heeft gegeten dus eend is van het menu af. Als ze het meerdere keren achter elkaar heeft ( en ik vind 2 dagen achter elkaar zo'n aanval al te veel) ga ik zelf voor haar koken en krijgt ze even tijdelijk een maagbeschermer Omeprazol.
#2807492
yvette_van_alert schreef: Ik zou eerst langs de DA gaan voor je er vanuit gaat dat deze niets kan doen.

Dat kan bij andere honden t geval geweest zijn maar om dat nu 1 op 1 te kopieren vind ik riskant.

Zeker ook omdat jou hond dikker word en minder eten krijgt. Was dat bij de rest ook zo?
Ik ga er niet vanuit dat de DA niets kan doen, maar ik bezorg Paika daardoor zo veel stress en paniek dat ik eerst probeer haar op andere manier te ondersteunen en te kijken of dat helpt. Ik heb best een DA die snel bloed wil onderzoeken en dan is dus echt niets met haar te beginnen. Logisch is het wel ik ben een keer naar een andere DA gegaan bij vakantie eigen DA waarbij ze met 3 tegen haar hebben lopen mopperen en schreeuwen en vasthouden  :-\ dat heeft niet geholpen om het zacht uit te drukken en ik was toen zo overdonderd door dit gebeuren dat ik ook niets heb gezegd. Toen is haar poot geschoren en bloed geprobeerd af te nemen.
#2810375
Nou, hier is het weer 'raak'. Ook toevallig...
Helaas is de okugest op omdat ik m zelf nodig had...mijn vriend is nu dus snel nieuwe halen. Maar ah wat kan een hond er last van hebben zeg, echt vervelend voor hem!

We hadden nog 2 tabletjes dus die had hij meteen gekregen bij de eerste klachten. Toen werd het rustig, maar nu na 2 uur toch weer onrustig. Klopt ook wel, meestal start ik met 2 tabletjes, en dan na een uur nog een, na 1,5 uur nog een, en zo steeds wat rekken tot hij geen last meer krijgt.
#2818154
Het kan toch ook heel goed cushing zijn, mijn vorige hondje had het ook, kreeg een dikke buik en van voor en achter werd ie dun
Je kan ook urine opvangen s'ochtends en dit brengen naar de DA. Ze gaan dan kijken hoeveel eiwit erin zit.
Sterkte vanavond.
#2818370
Nou het is voor mij in elk geval weer héél duidelijk waarom ik toch niet zo heel snel naar een DA ga en dat er toch wel heel veel een stelletje geldkloppers zijn  >:(

Ik het verhaal gedaan dus misselijk, alles eten wat los en vast zit, gorgelen, kuchen, maar ook dik worden en minder voer krijgen, onrustig en angstig zonder reden en hijgen zonder reden.
In de wachtkamer waren kleine hondjes waar ze naar had zitten piepen dus bij mij begon het al wat te dagen dat het wellicht de hormonen waren (schijnzwanger)

Maar goed preek nummer 1 van de DA na mijn opsomming:
"Wat voer je?" "Vers"
Ja dat dacht ik al dat is heel slecht, vroeger aten honden ook vlees en verse voeding en dat was prima want toen werden ze maar 6 jaar ofzo.
Nu ga je gewoon zien dat nu ze wat ouder wordt is het gewoon niet goed, te hoog eiwit gehalte, te veel belasting op de nieren en gewoon niet in balans daar worden ze dik van.
En ze krijgt dus gewoon niet genoeg binnen om een gevoel van verzadiging te bereiken.

Ik nog ik voer nu minder en vul aan met groente om het hongergevoel te stillen.
Oh ja met sperziebonen zeker, dat is puur suiker en daar worden ze dus ook nog dikker van

Je moet haar echt minimaal een half jaar op dieetbrokken gaan zetten. Want zoals ze nu is heb je straks allerlei klachten en gezondheidsrisico's omdat ze te dik is door de voeding.

Ik: "Nou dat lijkt me niet dan voer ik haar allemaal conserveermiddelen die niet eens zijn toegestaan in menselijke voeding, dus dan heeft ze na een half jaar kanker"

DA: "Alles wat er in zit moet op de zak staan"
Ik: "Ja inmiddels wel godzijdank, maar alles wat er in China door het vleesmeel heen is gegaan of in Amerika door de bietenpulp hoeven niet benoemd te worden want dat heeft de producent er zelf niet ingedaan. Met een beetje geluk zitten alle losse ingrediënten vol met BHA en BHT en zijn ze ook nog eens bestraald."

DA: Ja je moet het zelf weten, anders kan ik je wel aanraden om rijst te gaan voeren of zemelen en dan aanvullen met een multivitamine die ik verkoop.

Ik: "ik zou graag weten of de symptomen, los van wat ik voer, iets met elkaar te maken hebben en wat ze heeft.

DA: "Ik denk baarmoederontsteking en schijnzwanger dus of een echo of bloed prikken"

Ik: "Heb je ook aan cushing gedacht?"

DA: 0,1% kans

Ik: wat is wijsheid

DA: "Ja je kan beter laten nakijken of het geen baarmoederontsteking is anders sta je over een maand weer hier en zeg je waarom heb je dat niet gecontroleerd"

Ik heb dus bloed laten prikken en direct gevraagd of hij ook wil kijken naar de waarden wbt cushing naast de ontstekingswaarden.
Maar goed uiteindelijk dus met 1 x bloed prikken, 1 x consult en 2 hoestdrankjes weer buiten en een rekening van €120,-  :o :o :o
Laatst gewijzigd door Sarah5 op di 26 nov 2013, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#2818399
Echt mega frustrerend Paika is net thuis en heeft net gegeten en begint dus weer te likken, slikken, gras eten, 'kokhalzen', gewoon duidelijk vreselijk misselijk.

En daar heeft de DA dus helemaal niet over gezegd behalve dat ze op dieetbrok moet  >:( ik bal echt als een stekker.
Morgen maar okugest voor haar halen en Puur Maag
#2818417
Lizzy schreef: :-X

Ja nee, hier heb je inderdaad niet zoveel aan :-\. Duidelijk geen pro-vers DA. Wat een narigheid zeg. Maar, hij is niet over maagzuur begonnen?
Helemaal niets. Ik heb nog aangegeven dat het echt kwam vanuit misselijkheid hij bleef hangen bij ze krijgt geen verzadigd gevoel en daarom eet ze alles wat los en vast zit.

Ik zat net te denken misschien is het ook handig een lijst aan te leggen van dierenartsen die anti-vers zijn, want dit schiet dus niet op zo. Van mij mag een DA absoluut een andere mening hebben maar om het consult nu te beginnen met een praatje van 10 minuten over vers is slecht MIJN brok is beter (en ja hij verdiepte zich ook al een tijd in voeding) overigens had hij na mijn verhaal over conserveermiddelen en vleesmeel uit China niet zo heel veel meer te vertellen, maar dit werkt toch gewoon niet  :-\
#2818458
Wat ik ook zo vreemd vind in dit verhaal is de gedachte van de d.a die aan een (mogelijke ) baarmoederontsteking denkt ?
Dan lijkt het mij toch dat zo,n dier juist helemaal geen behoefte heeft aan eten (zoeken )
Dan zie je toch eerder een zieke hond die misschien al wat suffig word en juist helemaal geen behoefte (meer ) heeft om nog te eten
Maar goed , dat is dus mijn ervaring . Ik heb jaren geleden een teefje gehad met baarmoederontsteking
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door