Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Radja
#2830459
Dat is zwaar K.....! Lil!!!! Vooral het kuchen maakt mij angstig :'(, had mijn meissie ook :'( :'( :'(! Ga enorm voor jullie duimen dat het bij jouw schat beter afloopt en dat het niet "ernstig" is!  :-* :-* :-* voor jullie beide! Liefs Jacqueline
Door Lil
#2830656
Dank jullie wel.  :-*
Woensdag worden de foto's genomen. Vanavond even nieuwe ab halen (de bult is geslonken) en nieuwe pijnstillers.

Verder zou ik hem rustig houden, zodat hij niet zou omkiepen als hij benauwd was. Ik twijfel nu heel erg. Wilt hij eindelijk weer spelen en dan zou ik hem rustig moeten houden. Was hij eerst nog erg ziek en voelde hij zich slecht, nu stralen de ogen weer ook al gaat het duidelijk niet goed met hem. Aan de lijn wandelen is geen optie ivm de artrose. Alleen uitlaten wel, maar dat vind hij niet zo gezellig. Het worden dan ook kleine rondjes per hond, want de laatste week voor de kerst kom ik om in het werk. en kan dan niet opeens 2 uur wandelen ipv 1 tot 1,5 uur.
Ik overweeg om hem gewoon zijn gang te laten gaan. Kiept hij om, dan zij het zo en sterft hij tenminste nog blij of is dat nu raar gedacht?
Door millyckk
#2830659
Lil schreef: Dank jullie wel.  :-*
Woensdag worden de foto's genomen. Vanavond even nieuwe ab halen (de bult is geslonken) en nieuwe pijnstillers.

Verder zou ik hem rustig houden, zodat hij niet zou omkiepen als hij benauwd was. Ik twijfel nu heel erg. Wilt hij eindelijk weer spelen en dan zou ik hem rustig moeten houden. Was hij eerst nog erg ziek en voelde hij zich slecht, nu stralen de ogen weer ook al gaat het duidelijk niet goed met hem. Aan de lijn wandelen is geen optie ivm de artrose. Alleen uitlaten wel, maar dat vind hij niet zo gezellig. Het worden dan ook kleine rondjes per hond, want de laatste week voor de kerst kom ik om in het werk. en kan dan niet opeens 2 uur wandelen ipv 1 tot 1,5 uur.
Ik overweeg om hem gewoon zijn gang te laten gaan. Kiept hij om, dan zij het zo en sterft hij tenminste nog blij of is dat nu raar gedacht?
Nee, :-*
#2830660
Lil schreef: Dank jullie wel.  :-*
Woensdag worden de foto's genomen. Vanavond even nieuwe ab halen (de bult is geslonken) en nieuwe pijnstillers.

Verder zou ik hem rustig houden, zodat hij niet zou omkiepen als hij benauwd was. Ik twijfel nu heel erg. Wilt hij eindelijk weer spelen en dan zou ik hem rustig moeten houden. Was hij eerst nog erg ziek en voelde hij zich slecht, nu stralen de ogen weer ook al gaat het duidelijk niet goed met hem. Aan de lijn wandelen is geen optie ivm de artrose. Alleen uitlaten wel, maar dat vind hij niet zo gezellig. Het worden dan ook kleine rondjes per hond, want de laatste week voor de kerst kom ik om in het werk. en kan dan niet opeens 2 uur wandelen ipv 1 tot 1,5 uur.
Ik overweeg om hem gewoon zijn gang te laten gaan. Kiept hij om, dan zij het zo en sterft hij tenminste nog blij of is dat nu raar gedacht?
ik kan me hier wel in vinden Shirley sterkte
Door sella
#2830668
Lil schreef: Dank jullie wel.  :-*
Woensdag worden de foto's genomen. Vanavond even nieuwe ab halen (de bult is geslonken) en nieuwe pijnstillers.

Verder zou ik hem rustig houden, zodat hij niet zou omkiepen als hij benauwd was. Ik twijfel nu heel erg. Wilt hij eindelijk weer spelen en dan zou ik hem rustig moeten houden. Was hij eerst nog erg ziek en voelde hij zich slecht, nu stralen de ogen weer ook al gaat het duidelijk niet goed met hem. Aan de lijn wandelen is geen optie ivm de artrose. Alleen uitlaten wel, maar dat vind hij niet zo gezellig. Het worden dan ook kleine rondjes per hond, want de laatste week voor de kerst kom ik om in het werk. en kan dan niet opeens 2 uur wandelen ipv 1 tot 1,5 uur.
Ik overweeg om hem gewoon zijn gang te laten gaan. Kiept hij om, dan zij het zo en sterft hij tenminste nog blij of is dat nu raar gedacht?
Nee hoor is niet raar gedacht. Als hij sterft hierdoor, sterft hij als een blije druif. Ik heb altijd met een verbeterde hond die erg slecht was, gewoon ze met wat grenzen, laten doen wat ze wilden. Sterkte.
Door Lil
#2830680
Dank jullie voor jullie steun!  :-* :-* :-*

Gaat hij vanavond lekker leuke dingen doen.  ;)
Hij was gisteren zo'n blij ei toen hij wat doggydance kunstjes mocht doen dat me de tranen over de wangen liepen. Heerlijk mijn oude workaholic weer terug.

O ja, de da belde: even stoppen met de pijnstillers indien dat mogelijk is wat betreft pijn. Bijwerking: benauwdheid. Aha! Zo fijn dat de da altijd nog dingen nazoekt als hij even tijd heeft tijdens of na het spreekuur en mij dan belt. Geeft mij altijd vertrouwen dat ze echt betrokken zijn en goed hun best doen.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2830683
Wat een zorgen weer... is de benauwdheid gelijk of net na het geven van de meds. gekomen...?
Hopelijk is het alleen maar een rotte kies of wortel, zeker niet fijn bij zo`n oudje, maar nog wel te verhelpen...
Sterkte voor woensdag, ik duim voor jullie.
Door Lil
#2830702
de Meiden schreef: Wat een zorgen weer... is de benauwdheid gelijk of net na het geven van de meds. gekomen...?
Hopelijk is het alleen maar een rotte kies of wortel, zeker niet fijn bij zo`n oudje, maar nog wel te verhelpen...
Sterkte voor woensdag, ik duim voor jullie.
Na het geven van de meds. Ik was op controle bij de da en toen had hij heel raar kuchen/keel schrapen/hoesten hetgeen de da zorgen baarde, omdat het niet normaal is (ook niet op kennelhoest en zo lijkt). Vandaar dat ik niet kan zeggen waar het op lijkt. Niet op kuchen, keel schrapen of hoesten. Nu had hij natuurlijk vanwege het trekken van de kies en de artrose al tramadol gekregen. HIj mag geen meloxicam meer ivm verminderde nierfunctie die zowel in augustus als afgelopen maand uit het bloedonderzoek bleek. Niets schokkends of ernstigs en hoeft nog niets aan te gebeuren behalve opletten dat hij geen meds krijgt die de nieren nog eens extra belasten. Sinds 2 dagen maakt hij tijdens inspanning een geluid zoals buldoggen met die korte neuzen maken. Hij krijgt natuurlijk een week volop tramadol ivm de flinke koppijn die hij heeft van die dikke wang. Met alle ab's die hij gehad heeft zou kuchen etc. gestopt moeten zijn als dit keelontsteking of kennelhoest geweest was. Dat extra benauwde bij inspanning zou wel dus door de tramadol veroorzaakt kunnen worden. Zelf heeft hij er eigenlijk nauwelijks last van.
En pa viel gisteren in: is dat gezeur niet begonnen na het openen van de gesloten pot pindakaas? De deksel lijkt heel, maar ja een klein splintertje plastic eraf zie ik niet met al die tandafdrukken in die plastic deksel. Dat zou wel op een foto te zien moeten zijn en ik hoop dat dit hem zo irriteert of nog een kies of zo. Rukken ze maar alle tanden aan die kant eruit, ik moet toch al een jaar al zijn eten malen.
Door Lil
#2831069
sella schreef: Hier krijgen ze onsior omdat dat de nieren niet zou belasten. Zou dat een optie kunnen zijn voor je kanjer?
lief dat je meedenkt, maar ik las de bijsluiter:

http://diergeneesmiddelen.info/index.php/12-bijsluiters/koorts-ontsteking-enof-pijnbestrijding/159-onsior-voor-honden


Niet toedienen aan dieren met vermindere nier- of hartfunctie. Net zoals alle andere NSAID's.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door