Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2896867
Geen maagproblemen meer, mits hij uitsluitend voer krijgt dat ik via de mij bekende lijntjes bestel en dit zelf maal (kleine dingen als een nekje of zo kan hij gewoon weer zelf kauwen, dus die krijgt hij ongemalen). Dan zijn er nul komma nul problemen.

kvv heeft hij last van.
barfspullen die ik besteld heb via een bekende leverancier (2 verschillende nog wel), die verdraagt hij ook niet.
dure graanvrije brokken of blikvoeding van puur vlees, daar heeft hij mega last van omdat het niet goed verteerd (dus geen beloningen van orijen, geen gekookte diervoeding als is het van nog zo'n goed merk met puur vlees).

Dus kleine moeite, alleen dat voeren wat ik zelf verzorg. Want sinds ik dat heel streng doe, nergens meer last van.


Af en toe een beetje hoest, maar dat is een beschadiging van het slijmvlies (? moet ik even preciezer navragen of dat inderdaad van het slijmvlies is) van de luchtwegen. Waarschijnlijk veroorzaakt door intubatie. Dank je da  >:(  :-X (maar ja welke van de da's heeft er iets beschadigd?)

Kaak is op de foto's helemaal herstelt, maar goed hij heeft er dan ook al heel lang totaal geen last meer van en er is ook helemaal niets meer te zien, ook niet als hij kauwt. Het tandvlees is nu helemaal hard en het bot is helemaal teruggegroeid, ook daar wat de breuk zat (ook dat benieuwd mij of dat is gekomen door ergens tegen aan te komen of door het trekken van die kies, maar dat zullen we nooit weten). Nu al het bot weer hersteld is, is er ook geen last meer met vocht na kauwen op dingen. Ofwel, ik had hem helemaal niet zo snel alweer mogen laten kauwen met die fractuur. Maar ja die da weet het verschil tussen barf en kvv blijkbaar niet toen ik vroeg of hij weer mocht kauwen. Ik zei nog ik voer karkas en vlees en orgaan en stel zelf samen en ik voer geen kant en klaar spul. Maar blijkbaar bleef die man denken dat hondlief 'gehakt vlees' krijgt voorgeschoteld. Ofwel ik heb te snel geprobeerd om hem op dingen te laten kauwen. Niet dat het te vroeg kauwen echt schadelijk was, maar daarom kun je dan wel tijdelijk wat vocht krijgen door de irritatie (wat dus ook weer verdwijnt zoals mij opviel de keren dat hij ergens op gekauwd had). Volgende keer maar echt heel duidelijk tegen da's zeggen dat ik halve konijnen voer, zodat ze misschien wat beter beeld krijgen als ik vraag of hij weer mag kauwen.

Echt mensen laat svp altijd kaak- en gebitfoto's maken bij tandproblemen.
Meerdere da's vonden zo iets niet nodig, want de tand was toch al verwijderd? Ging al jaren prima bij heel veel honden tanden trekken zonder foto's te maken...
Nee, mijn hond ruim 2 maanden laten rondlopen met nog resten ontstoken wortel, dat was fijn voor hem en bevorderde zijn gezondheid.  :-\ Hij had er gewoon in 1 keer vanaf kunnen zijn als er meteen foto's waren gemaakt en niet pas nadat het blijkbaar niet goed was gegaan. Les voor de volgende keer.
Laat mij ook nooit meer ab voorschrijven voor tandproblemen. Enige dat helpt is de kies trekken en dan wel volledig en fatsoenlijk.
Vond het al vreemd dat ab bij honden wel zou werken, terwijl mijn eigen tandarts en kaakchirurg zeggen dat bij mensen ab niet helpt en het enige dat helpt is een wortelkanaalbehandeling danwel extractie. Geloof nu ook niet meer dat ab bij honden wel helpt eerlijk gezegd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door