Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2837829
Wij hebben ook echt geen idee meer wat dit nu kan zijn...  :-\
Ik heb uitgebreid zitten lezen over leaky gut syndrome (wat jij zei Lizzy) en daar herken ik veel in... Maar dan zou het wel in zeer ernstige mate zijn. De vragen die Tannetje aan de telefoon stelde deden mij al vermoeden dat zij ook in deze richting denkt.

Het gaat nu weer iets beter op de Acana. De extreme jeuk is binnen één dag weggeëbt. Hij kan nu overdag weer slapen zonder lampenkap op te moeten, dus dat vind ik een grote verbetering. Prednison is geen optie, want dit werkt maar een klein beetje voor de jeuk en alleen bij de hoogste dosering. Aan alle andere problemen doet het niets. Ik stond er vandaag uitgebreid over te praten met de verkopers in de dierenwinkel hier... Die hebben ook een hoop allergische hondjes voorbij zien komen en zien opknappen op versvoer. Maar nog nooit achteruit zien gaan op vlees  :-[ . Dan krijg ik weer de vraag of ik hem weleens heb laten testen op Giardia.... Was het maar zo simpel!

Ik begrijp het bijna niet dat alle onderzoeken die we de afgelopen weken hebben laten doen helemaal geen duidelijkheid hebben kunnen geven.
#2838386
Moeilijk hé al die verschijnselen..........ik was met Berre bijna 6 jaar op zoek.......wat hij verdroeg was niet volwaardig maar ziek zijn is dat ook niet. Berre was toen zijn darmproblemen onder controle waren, zo'n blije tevreden hond.


...nu denk ik dus......barf?? kvv?? brok??? groenten?? vis??.......... als 't om een dier gaat wat het gezondste voer niet verdraagt krijgt het van mij alleen wat wel goed gaat.............al waren 't roomsoezen ;)


Succes
#2838708
inni schreef: Moeilijk hé al die verschijnselen..........ik was met Berre bijna 6 jaar op zoek.......wat hij verdroeg was niet volwaardig maar ziek zijn is dat ook niet. Berre was toen zijn darmproblemen onder controle waren, zo'n blije tevreden hond.


...nu denk ik dus......barf?? kvv?? brok??? groenten?? vis??.......... als 't om een dier gaat wat het gezondste voer niet verdraagt krijgt het van mij alleen wat wel goed gaat.............al waren 't roomsoezen ;)


Succes
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor.... Hij krijgt dát waar het het beste op gaat. Helaas gaat het ook op de Acana nog bij lange na niet 'goed'. Dus echt rust hebben we nog niet.
#2838717
Heb je wel eens geprobeerd om bv 1 of 2 weken alleen pens te geven evt de soorten pens afwisselen maar zou zeker dan eerst 1 week 1 soort geven.
Heb wel eens gelezen dat het voor de darmen heel goed kan zijn.
Vroeger woonde ik bij iemand die voerde alleen maar verse runderpens. Honden werden allemaal rond de 15 a 18 jaar met uitzondering van 1 tekkel die ruim 20 werd ;)
#2838883
Thea schreef: Heb je wel eens geprobeerd om bv 1 of 2 weken alleen pens te geven evt de soorten pens afwisselen maar zou zeker dan eerst 1 week 1 soort geven.
Heb wel eens gelezen dat het voor de darmen heel goed kan zijn.
Vroeger woonde ik bij iemand die voerde alleen maar verse runderpens. Honden werden allemaal rond de 15 a 18 jaar met uitzondering van 1 tekkel die ruim 20 werd ;)
Dit wordt ook aangeraden door een fokster in Italie bij (ernstige) maag/darmproblemen. Zij heeft zeer goede resultaten bereikt, door middel van voeren van enkel pens, gedurende zeer lange periodes (men spreekt over maanden).
#2842716
Bij Tannetje geweest! Heel fijn consult!
We gaan behandelen voor een lekkende darm. Dit verklaart ook het best waarom Juul zo slecht reageert op vers... Vers bevat heel veel bacteriën waar hij ziek van kan worden als het in zijn bloedbaan terecht komt (tenminste, zo heb ik de uitleg van Tannetje geïnterpreteerd ;) ). Ze gaf aan dat ze dit vaker had gezien bij honden met een lekkende darm. Zelfs met probiotica is het dan dus een beetje oppassen.
Julius krijgt dus nu L-Glutamine en probiotica. Met een kruidenmengsel voor de heftige jeuk.  :) We zijn heel erg blij, want dit is voor het eerst dat er iemand naar Juul heeft gekeken die ook echt een oorzaak en oplossing zag! Dus met goede hoop gaan we aan de slag.
#2848071
:circle:

Vandaag heb ik staan juichen bij het opruimen van de eerste MOOIE keutel in maanden!!!!
Die L-glutamine werkt als een tierelier! Het is weer een bescheiden, donker keuteltje... In tegenstelling tot de ellenlange, lichtgekleurde slierten met slijm die hij al maanden in het gras smeert!

We gaan nu dus een tijd volhouden op brokken + L-glutamine (Tannetje had het over 3 maanden) en zodra ik er weer vertrouwen in heb dat hij stabiel is, gaan we over op KVV (weliswaar eventjes verhit).

Hoe blij kan je zijn met een drol?  ;D

Hij heeft overigens ook sinds vandaag een oogontsteking... Das wel beetje jammer. :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door