Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2788400
Of het nu okugest, hoestdrank, traumeel of noem maar op was ik heb honden altijd kinderdosering gegeven. Maar Jones is 50 kg. Okugest hielp wel, maar niet voldoende idem bij traumeel. Ik ken zo'n 3 meiden die zo'n 50 kg wegen en die verminderen ook niet hun dosering, omdat ze iets lichter zijn. Mijn vraag is nu moet ik Jones nu kinderdosering geven of toch een lage volwassendosering?
Door Lil
#2788600
sella schreef: Ik geef vanaf 40 kg volwassen dosering.
Dank je. Dat begon ik opeens te vermoeden dat het gewoon volwassendosering moet zijn.
Door Lizzy
#2788624
sella schreef: Vanaf 40 werkt de kinderdosering matig is mijn ervaring.
Met natuurlijke middelen die voor mensen zijn gemaakt is het gewoon een beetje spelen met de dosering. Een hondje van 5 kg geef je niet de volwassen mensen dosis. Eerder 1/4. Een hond van 20 kg a 25 kg eerder de 1/2. Een hond van 40 kg geef je richting de volwassen mensen dosering. Een hond van 60 kg geef je zeker de volwassen mensen dosis.
Door Lil
#2789480
Dank voor jullie reacties!

Inderdaad de herders (25 en 28 kg) krijgen/kregen de helft en de kleine van pa (7 kg) een kwartje. Ofwel de herders kinderen 6 tot 12 jaar en de kleine voor peuters en kinderen tot 6 jaar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door