Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2786264
De da wilde maandag geen antibiotica meegeven. Ze zei dat Chivaz t waarschijnlijk niet zou redden, maar als hij wat op zou knappen en ik zijn medicijnen naar binnen kon krijgen moest ik de antibiotica maar komen ophalen want dat zou hij dan hard nodig hebben. Vandaag heeft Chivas weer geen koorts (37,4) en heeft een beetje kvv gegeten. Loopt rond in de tuin. Niet echt actief, maar toch..
Ik haal maar geen antibiotica. Wat het ook geweest is, hij knapt weer op
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2786272
Pfjoe, wat een schrik! Gelukkig lijkt er een positieve wending, ik duim nog even door!
Gebruikersavatar
Door Neally
#2786277
duim ik  :duimen: dat hij weer wat fit wordt en weer beter gaat eten.
Niets aan als je lieverd ziek is.
Door Lida. S
#2788259
gister morgen leek Chivas, (wonder boven wonder) helemaal hersteld. 's morgens gewoon gegeten en rende lekker rondjes in de tuin, gaten graven  enz. Er  leek niets aan de hand. Gister avond weer helemaal mis. Apathisch, wil niet overeind komen, wil niet eten of drinken.
Ook vandaag is het helemaal fout.
Nu staan er hier veel fruitbomen (appels, peren), walnoten en hazelnoten. Chivas eet daar altijd van. Zou het daar misschien van kunnen komen? Als ik hem binnen houd en aan de riem uitlaat (naar buiten sleur) knapt hij op, als hij alleen buiten schooiert gaat het mis.
De andere honden zijn ook buiten en eten ook appels, peren en walnoteeen, maar zij hebben nergens last van
Door Lizzy
#2788276
Als hij een allergie heeft voor deze noten, kan dat heel goed. En bovendien kunnen walnoten beschimmeld zijn en dit kan echt super schadelijk zijn voor honden. De een is meer gevoelig dan de ander maar hier zou ook nog een probleem in kunnen liggen. Het hoeft zeker niet, het kan van alles zijn maar ik hield hem de komende dagen echt ver uit de buurt.

Ach gossie, arme Chivas :'(

Sterkte Lida :-*
Door Lida. S
#2788279
Beschimmeld zijn ze zeker.  Ik houd hem voorlopig aan de riem, Het is natuurlijk heel vervelend, Chivas is er echt slecht aan toe, maar ik zal heel blij zijn als dit de oorzaak is.
Door Anne in Zweden
#2788675
Och jee, lees het nu pas. Zou inderdaad fijn zijn als het aan de beschimmelde noten ligt! Daar kan een mens tenminste iets tegen doen!

Sterkte met je ventje, en beterschap voor je borrel!
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2788773
Wat heftig  :(
Heel veel beterschap voor Chivas ,hopelijk knapt hij een beetje op!

Ik hoop dat je de oorzaak nu hebt achterhaald ,maar voorkomen lijkt me ook heel lastig  ?

Je  tuin  is zo groot en overal liggen die dingen.
Kan het ook zijn dat hij reageert op het klokhuis van de appels (als hij die  ook opeet? )
Appelpitten zijn ook heel slecht.

Of speelt de Addison hem nu parten?Of beide?
Door Lida. S
#2789037
Hij ligt maar te liggen. Wil niet lopen. Drinkt wel en heeft zojuist een enorme drol neergelegd (ca 15 cm lang en polsdik). Was wel zo vriendelijk om dat op het zeil te doen. Als ik stop met aaien tilt hij zijn kop op en bedelt hij wel met zijn poot om door te gaan, maar dat is ook z'n enige activiteit. We wachten maar af.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door