Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2783796
Kleine beer heeft tussen haar tenen doorntjes gehad. Zo te zien zelf er wat uitgehaald en er zit er nog een in. Ik krijg hem er niet uit. Er zit nu groene leem op. Meer tips (ik heb al geweekt, maar zonder resultaat).
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2783888
Jeeee ,wat balen  :-\
Doorntjes  ???Arme beer .

Als je een pincet hebt met ribbeltjes aan de binnenkant kun je zo'n splinter er vaak beter uit krijgen.
Misschien morgen ,als ie eruit gaat zweren ?

Knap dat ze zelf al bezig is geweest !
Gebruikersavatar
Door kira
#2783956
Daantje schreef: Jeeee ,wat balen  :-\
Doorntjes  ???Arme beer .

Als je een pincet hebt met ribbeltjes aan de binnenkant kun je zo'n splinter er vaak beter uit krijgen.
Misschien morgen ,als ie eruit gaat zweren ?

Knap dat ze zelf al bezig is geweest !
Ze graaft altijd, denk dat het van een wilde roos is of een braam. Met het pincet kreeg ik het er niet uit. Ik zal morgen weer proberen, het zal naar ik aanneem wel uitzweren. Ze heeft zelf haar poot onthaart en ik zag de andere lege plekjes. Heb alles schoongemaakt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2783965
kira schreef: Kleine beer heeft tussen haar tenen doorntjes gehad. Zo te zien zelf er wat uitgehaald en er zit er nog een in. Ik krijg hem er niet uit. Er zit nu groene leem op. Meer tips (ik heb al geweekt, maar zonder resultaat).
Als je 'm er niet uitkrijgt, dan idd maar weken en groene leem erop en hopen dat die er vanzelf uitkomt of dat ze 'm er alsnog zelf uithaalt.
Door miik
#2784051
Au....
Het lichaam zal het er zelf wel uit gaan werken. Belangrijk is dat je het goed zacht en open houdt zolang.
Dus ik zou inderdaad ook weken en zalf erop. Calendula of groene leem, net wat je in huis hebt. Maar wel steeds weken en zacht houden.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2786541
Zijn de doorntjes er inmiddels uit ?
Gaat het weer een beetje met kleine beer  :)
Gebruikersavatar
Door kira
#2786722
Gisteren de laatste eruit gekregen. Ze liep vanmiddag nog licht mank, maar het wordt al minder rood en ik zie herstel. Dus het komt wel weer helemaal goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door