Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aalsmeer
#2779038
Heb een vraagje.
Gister is de buurhond boven op rus gedoken en was een knokpartij.
lang erhaal kort te maken...
er is een hoektand van die buurhond door rus zijn balzak gegaan.
zit dus een gaatje.
net de da gebelt maar die zegt dat je uit moet kijken voor bactierie en vooral daar.
maar vertrouw het niet.
ziet er wel dik en rood uit maar niet geheel ontstoken.
maar dan willen ze dus een antibiotica geven.
daar zit ik niet zo op te wachten alleen.
weet iemand wat ik kan??
de antibiotica halen of is er wat anders??
Door Lizzy
#2779041
Ik houd helemaal niet van preventief AB toedienen. Maar ik kan vanaf hier niet zien hoe ernstig het is... Ik zou er zelf in ieder geval Groene Leem wond pasta van de Groene Os opsmeren. Dat trekt het vuil eruit en daar zitten ook bacterie dodende middelen in.
Door aalsmeer
#2779043
nee dat he ik dus ook heb helemaal gen zin in die ab.

het ziet er op zich rustig uit.
alleen ja is opgezet en die balzak wat normaal slap velletje is is nu gespannen.
maar verder is er geen open wond alleen echt een tand erin.
maar hoe diep enz????
groenen leem heb ik zo 123 niet.
zal is kijken waar ik dat zo snel vandaag kan halen.
en oplikken?? kan dat kwaad?
alvast bedankt voor de info :D
Door Lizzy
#2779045
Voor de zekerheid kun je het altijd even aan de DA laten zien natuurlijk.... Want als het heel erg gespannen is en dik is, dan lijkt het me wel griezelig worden. Komt er viezigheid uit het gaatje? Ik hoop dat het nog niet dicht is. Dan kan het vuil er nog uit. Honingzalf kan dan weer goed helpen om het week te maken en open te maken. En het doodt ook bacterieen. Liefst heb je dat ze dit niet oplikken.
Door aalsmeer
#2779053
Lizzy schreef: Voor de zekerheid kun je het altijd even aan de DA laten zien natuurlijk.... Want als het heel erg gespannen is en dik is, dan lijkt het me wel griezelig worden. Komt er viezigheid uit het gaatje? Ik hoop dat het nog niet dicht is. Dan kan het vuil er nog uit. Honingzalf kan dan weer goed helpen om het week te maken en open te maken. En het doodt ook bacterieen. Liefst heb je dat ze dit niet oplikken.

uhm ja ga wel ff langs zo maar voor de zekerheid en meld geen ab te willen.
ja zit zoon hard korst prutje op.
en zijn haar staat wat wijder door dat die balzak wat gespannen is.
maar heeft niet gebloed vanaf gister heel raar.
Laatst gewijzigd door aalsmeer op di 08 okt 2013, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2779595
Wat zei de da?
Juist als een tandgat snel een korstje krijgt gaat het ontsteken is mijn ervaring. Hier alleen maar ontstekingen gehad indien het erg snel dicht ging het wondje. Tegenwoordig voorkom ik dat door meteen met honingzalf te smeren.
Door hannabelgje
#2779606
Ik heb een hond gehad met een zwaar ontstoken balzak, daar vielen echt de gaten in. Hij had enorm veel pijn en het duurde heel lang voor het over was.  Ik ging wel voor die ab.
Door Juul
#2779631
Ik ook. Zeker als het dicht is, ideale broeiplek voor bacterieën zo'n steekwondje, en zeker op die plaats. Als het echt gaat ontsteken ben je verder van huis.
Door aalsmeer
#2785078
sorry voor me late reactie.

Maar ben idd bij de da geweest en heb wel die antibiotica genomen voor alle zekerheid.
Hij had koorts en zat al pus in.
vanavond is de laatste pil  :).

ha die dag zelf een injectie gehad en een pijnstiller.
Ben der niet helemaal kapot van maar dit moest wel.

Hij is weer wat de oude aant worden gelukkig :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door