Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2775927
Daan is sinds een paar dagen niet zichzelf ... Nou ja, wel zichzelf maar hij heeft denk ik een virusje te pakken (dinsdagnacht heel de vloer onder de diarree en zojuist zijn maaltijd van vanmorgen eruit gegooid) OF een reactie op de ontwormingstabletten na de vakantie, dat zou ook kunnen

Afijn, vanaf morgen krijgt meneer even een paar keer per dag een kleine portie pens en zal het snel beter gaan met hem gezien hij er verder niet ziek van is en maak ik me ook geen grote zorgen, maar wat ik me afvraag ... Kun je wel gewoon Kefir aan een hond blijven geven die aan de race is ?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2775939
daar ben ik ook benieuwt naar aangezien ik hier ook net zoiets achter de rug heb.
En wat ik mij ook afvraag combi probiotica (s
olgar) en heilaarde
sterkte
Door Lizzy
#2775950
Monique77 schreef: Daan is sinds een paar dagen niet zichzelf ... Nou ja, wel zichzelf maar hij heeft denk ik een virusje te pakken (dinsdagnacht heel de vloer onder de diarree en zojuist zijn maaltijd van vanmorgen eruit gegooid) OF een reactie op de ontwormingstabletten na de vakantie, dat zou ook kunnen

Afijn, vanaf morgen krijgt meneer even een paar keer per dag een kleine portie pens en zal het snel beter gaan met hem gezien hij er verder niet ziek van is en maak ik me ook geen grote zorgen, maar wat ik me afvraag ... Kun je wel gewoon Kefir aan een hond blijven geven die aan de race is ?
Dat hangt er vanaf. De meeste honden kunnen daar prima tegen, tegen kefir en daarom kun je het ook prima geven. Ook bij diarree omdat de lactose natuurlijk omgezet is. Heb je natuurlijk altijd honden die helemaal niet zo lekker reageren op zuivel..., ook niet op kefir. De positieve werking op diarree of virusjes heb ik overigens zelf nog nooit mogen aanschouwen, dus daar hoef je het in mijn ogen niet echt voor te geven.....
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2775994
Ik geef het ook niet om het virusje te verbannen, maar meer omdat ze gewend zijn elke avond een scheutje te krijgen  :biggrin2:

En Daan reageert normaal goed op Kefir, maar dacht nu ineens ... Hmmm zou dat wel kunnen
Anders geef ik het gewoon als die weer fit is, en krijgt nu voorlopig alleen even kleine hoeveelheden pens tot alles er weer normaal uitkomt

Thnx !
Door BAC
#2776104
Nee....vind het geen goed middel bij diarree, het blijft toch een zuivel. Mijn hond heeft darmen van staal, nooit geen ellende, maar als ik teveel kefir geef raakt ze wel aan de dunne, dus ik zou zeggen af en toe een scheutje prima, maar niet teveel.

Beterschap met je doggie :-*
Door miik
#2776917
Senta schreef: Nee....vind het geen goed middel bij diarree, het blijft toch een zuivel. Mijn hond heeft darmen van staal, nooit geen ellende, maar als ik teveel kefir geef raakt ze wel aan de dunne, dus ik zou zeggen af en toe een scheutje prima, maar niet teveel.
Ben ik het niet mee eens...
Alle lactose is omgezet en naar mijn idee zitten er juist goede bacterien in die juist helpen om de darmen weer te helpen opknappen.
Dus hier krijgen ze bij braken/ diaree juist wel kefir. Of als ik dat niet heb magere naturel kwark. En dan elk uur een 1 of 2 eetlepels, werkt super !
#2776923
miik schreef: Ben ik het niet mee eens...
Alle lactose is omgezet en naar mijn idee zitten er juist goede bacterien in die juist helpen om de darmen weer te helpen opknappen.
Dus hier krijgen ze bij braken/ diaree juist wel kefir. Of als ik dat niet heb magere naturel kwark. En dan elk uur een 1 of 2 eetlepels, werkt super !
Kweenie hoor, ikzelf kan absoluut niet tegen melk, yoghurt, karnemelk, kwark etc...yoghurt gaat miscchien 1 of 2 dagen goed en karnemelk een paar dagen langer, maar dan beginnen toch echt de problemen.....
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2776937
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Kweenie hoor, ikzelf kan absoluut niet tegen melk, yoghurt, karnemelk, kwark etc...yoghurt gaat miscchien 1 of 2 dagen goed en karnemelk een paar dagen langer, maar dan beginnen toch echt de problemen.....
[/quote]

Normaliter krijgen de heren elke dag een scheut Kefir, en dat gaat altijd goed  ;)
Door miik
#2777337
Tja, net zoals bij mensen zul je daar bij honden ook per dier verschil in hebben.
Net zo goed als jij niet goed op zuivel reageert heb ik er geen probleem mee. Ik kan rustig 2/3 glazen melk drinken en een bakje yoghurt zonder problemen....
Door BAC
#2777397
[quote="miik"]
Ben ik het niet mee eens...
Alle lactose is omgezet en naar mijn idee zitten er juist goede bacterien in die juist helpen om de darmen weer te helpen opknappen.
Dus hier krijgen ze bij braken/ diaree juist wel kefir. Of als ik dat niet heb magere naturel kwark. En dan elk uur een 1 of 2 eetlepels, werkt super !
[/quote]

Waarom krijgt ze dan diarree bij teveel kefir volgens jou?
Door miik
#2777434
[quote="Senta"]
Waarom krijgt ze dan diarree bij teveel kefir volgens jou?
[/quote]

Alles waar "te" voor staat is niet goed... als ik teveel pens, teveel vis of teveel orgaan voer krijgen ze ook diaree......
Blijf erbij dat volgens mij er een hoop gunstige stoffen in kefir zitten, en dat ik daarom bij braken/diaree juist wel kefir/kwark voer.
Maar als jij daar anders over denkt moet je het vooral anders doen ;)
Door BAC
#2778170
[quote="miik"]
Alles waar "te" voor staat is niet goed... als ik teveel pens, teveel vis of teveel orgaan voer krijgen ze ook diaree......
Blijf erbij dat volgens mij er een hoop gunstige stoffen in kefir zitten, en dat ik daarom bij braken/diaree juist wel kefir/kwark voer.
Maar als jij daar anders over denkt moet je het vooral anders doen ;)
[/quote]

Nou nee, want dan raakt mijn hond aan de dunne :biggrin2: Maar je heb mij niet overtuigd nu weet ik nog niet waarom mijn hond aan de dunne raakt van kefir....Mss iemand anders die mij dit kan vertellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door