Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nancy73
#2770196
Sinds ik terug ben van kamperen valt het me op dat Devina op haar rug bronzing plekken krijgt. Voor mijn vakantie was dit nog niet te zien. Wel heeft ze als pup wat bultjes op haar kop gehad daar waar nu de haren ook wat zijn verkleurd.
Op haar rug geen bultjes, geen jeuk alleen heel licht de bronzing plekken. Wat zou ik in dit stadium het beste kunnen doen om te voorkomen dat de plekken groter worden en ze er meer last van gaat krijgen?

Zou het behalve aan het voer ook een andere oorzaak kunnen hebben? Ze heeft tijdens de vakantie best veel op kip/rund geleefd. Zou dit en de verandering van omgeving een oorzaak kunnen zijn?  Ik las ergens dat je geen pens en roodvlees meer geven moet maar wel kip/kalkoen maar ik dacht dat juist kip en orgaanvlees niet zo goed is.

Wie heeft er meer informatie en tips voor mij?
Door Lizzy
#2770214
Ik denk omgevingsfactoren. Planten, bloemen, pollen, huismijten, vervuild water (algen/bacterieen, etc). Dat soort dingen. Ik zou zelf niks doen. Gaat vanzelf over. Als er jeuk bij komt kijken, dan wel aan de bel trekken. Wil je persee toch iets doen: deppen met echinacea extra forte van Bloem. En dan 1 deel Echinacea op 1 deel water.
Door Nancy73
#2770217
Bedankt!

Ik ga in elk geval de echinacea extra forte van Bloem in huis halen. Kan in elk geval geen kwaad. Ik ga het even aankijken nu we weer thuis blijven en alles normaal is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door