Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2765118
Kiek lekt. En niet zo'n beetje ook
Na haar sterilisatie begon dat, zo'n 6 jaar geleden.
Het kwam en ging met vlagen. Soms hele tijden niet. Dan ineens weer een paar dagen wel.
Het afgelopen half jaar wordt het langzaam steeds erger.
Nu de laatste tijd wordt het onhoudbaar.
Haar mand stinkt en op de bank kan ze niet meer want het zijn flinke plassen.

Ik heb zo eens rond gelezen.
Voedingssupplementen, medicamenten of incontinentiebroekjes.

Even simpel, er zijn een paar dingen waar ik rekening mee moet houden.
1. Kiek krijgt al clomicalm tegen haar angsten en onrust. Dus nog meer troep is eigenlijk niet wenselijk.
2. Supplementen zou dan de volgende keuze kunnen zijn, maar die worden niet vergoed en financieel is het voor ons niet echt een optie.
3. Daarna zag ik dus die broekjes. Maar of dat wat is?

Wie zal t zeggen?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2765197
Mijn vorige hond (kruising Grote Munsterlander) had Pull Ups van de Kruidvat aan waar ik een gat (dwz een kruis) in knipte voor de staart.Ging prima, alleen als die vol was zakte hij af door het gewicht van de urine.
Door hannabelgje
#2765279
Onze duitser kreeg pilletjes, dat was een kuurtje van 2 weken en was dan weer maanden droog. Werkte perfect. Ik weet niet meer hoe het heette.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2765292
Ik snap meteen dat je niet "meer troep" wilt. Maar over het algemeen is dat wel het enige wat in deze (dus vette lekkage) helpt. Dus tja, zoals je het omschrijft is dit ook voor niemand leuk en zou ik toch kiezen voor reguliere incontinentiemedicatie.  Een broek met luier gaat ze ook vast niet leuk vinden.  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2765294
Martine-Tom schreef: Mijn vorige hond kreeg medicatie en dat is eigenlijk best prima bevallen  :-[
Mijn hond ook en daar  :-[ ik me helemaal niet voor, want ze heeft geen nanoseconde last gehad van die medicatie, maar wel van het feit dat ze in de natte zooi lag. Je kan nu eenmaal niet alles natuurlijk oplossen en dan is het heel fijn dat er ook reguliere medicatie bestaat die wel uitkomst kan bieden. En ook al ben ik een groot voorstander van "alternatief" ben ik zeker niet te bang of te beroerd om er regulier in te proppen als ik dat nodig acht.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2765335
Ok, dus medicatie.
Ik had gelezen dat stoppen na twee weken niet altijd mogelijk was?
Dat het lekken dan weer begon?

Kiek is idd zo'n zenuwen doos dat broekjes ook niet ideaal zijn. Je kan haar bij wijze van lolletje best wat aantrekken of toen met haar knie was ze ook in drie delig pak. Maar uiteindelijk wordt ze daar wel nerveus van.

Ik zal eens informeren wat naast de clomicalm gebruikt kan worden.
Dat krijgt ze al een jaar of 1,5. Afbouwen gaat niet. Dan word je helemaal gek van haar.
Op t moment heeft ze door de clomicalm heen een terugval.
Ze is pas 8. Dus zal ze heel wat jaartjes nog vieze troep binnen krijgen.
Door JoseW
#2765366
Angelique schreef: Mijn hond ook en daar  :-[ ik me helemaal niet voor, want ze heeft geen nanoseconde last gehad van die medicatie, maar wel van het feit dat ze in de natte zooi lag. Je kan nu eenmaal niet alles natuurlijk oplossen en dan is het heel fijn dat er ook reguliere medicatie bestaat die wel uitkomst kan bieden. En ook al ben ik een groot voorstander van "alternatief" ben ik zeker niet te bang of te beroerd om er regulier in te proppen als ik dat nodig acht.
Mee eens. Esta van 12 krijgt Propalin, vloeibaar spul. We begonnen met 2 x dgs 1 cc. Binnen 2 dagen was ze droog. Toen ze een week of 3 droog bleef zijn we af gaan bouwen en gaan zoeken wat de minimale dosis is om droog te blijven. Ze krijgt nu 0,4 cc per dag en dat gaat prima. Moet wel zeggen dat je trouw moet geven, een dag, of zelfs 2 overslaan, en ik zie toch kleine vochtplekken in haar mand en op het kleed......

Sterkte met Kiek.

Gr. Jose
Door Lizzy
#2765371
Dat lekken is veel erger voor Kiek. Van de bank verbannen worden omdat ze lekt idem. Ik zou haar op medicatie zetten. En 1ste keuze middel: Propalin.

Enurace: daar werd Pinkel helemaal knettergek van, verhoogde hartslag, hyper-de-pieper: ik zou daar met Kiek mijlenver vandaan blijven. Incurin is een hormoonpreparaat (oestrogeen) en vind ik echt een laatste keuze middel.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2765386
dank voor jullie adviezen allemaal..  :-*

het is voor kiek ook zeker heel naar.
ze is erg schoon op zichzelf en blijft dan ook maar likken om het op te ruimen.
het wisselt wel heel erg... afgelopen dagen ging het weer, gisteravond ineens weer heel erg.
voorheen waren het drupjes, nu zijn het golven..  :-X

ik heb net met de d.a. gebeld en de propalin ligt zo klaar.. :)
het kan samen met de Clomicalm.
hopen dat het snel gaat werken, dan kan die tut weer met dr poten wijd op schoot.. :smitten:

dank!! ben blij met jullie!!  :D
Door Lizzy
#2765406
Goed zo!

Oh, en Linga krijgt ook propalin. Nu werkt het bij haar niet om haar een aantal weken wel en een aantal weken geen propalin te geven. Zodra ik 2 dagen gestopt ben, lekt ze weer. Dus wat ik nu al 3 jaar doe: (ik ben begonnen met eerst gewoon de hoge dosering te geven) ik geef haar elke dag Propalin, zo min mogelijk. Linga blijft inmiddels al weer 3 jaar droog op iedere dag 2 streepjes (dat is 0,2 ml) Propalin, 1 keer per dag. De normale dosering voor Linga zou zijn : iets van 0,5 ml 3 maal per dag. Het is een beetje uitkienen welke dosering werkt. Maar, begin dus eerst met de aanbevolen dosering. En misschien werkt stoppen na 3 a 4 weken voor Kiek wel. Kwestie van uitproberen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2765429
Sita heeft jaren 1 x daags 0,2 gehad, en het ging zelfs een tijd goed op enkel de optimax verikan. Later werkte helemaal niks meer, maar toen had het volgens mij te maken met haar aftakelende rug en de grote hoeveelheden water die ze dronk. Toen heb ik haar een hondenluier om gedaan, ze vond dat prima.
Soms heeft incontinentie niks met sterilisatie te maken en komt het uit de rug, dan zullen die middeltjes niet helpen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2765519
Het is in huis.
Heb haar gelijk 0,6 gegeven zoals aangegeven door de d.a. 
Ze vindt het wel erg vies.
Dus in de morgen maar over een restje ienie KVV en s avonds over haar eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door