Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door inouk46
#2763893
Inouk is gistermiddag begonnen met braken. Z'n middagmaal kwam er met een half uurtje weer uit. Daarna rustig aan gedaan, en 's avonds geprobeerd hem wat te geven. Maar ook dat kwam er vrij vlot weer uit. Wat kip gekookt en 'm dat geven. Is erin gebleven tot halverwege de nacht. Inmiddels ligt ook dat weer in de prullenbak.
En terwijl ik dat opruim, begint tie gal te spugen... Weet niet zo goed of ik 'm nou het beste een dagje kan laten vasten, of dat ik gelijk naar de DA moet gaan. In huis is tie rustig en beetje lusteloos, geen koorts. En buiten loopt tie vrolijk mee, is er niks aan de hand.
Wat zouden jullie doen??
Door miik
#2763894
Een hond kan prima een dagje zonder eten, maar het is heel erg belangrijk dat hij wel vocht binnenkrijgt en houdt !
Dus als je hond wel wil drinken en dit ook binnen blijft, dan kun je het best even aankijken.
Maar spuugt hij echt alles uit of wil hij niks drinken, dan moet je oppassen dat ie niet uitdroogt en zou ik wel even contact opnemen met de dierenarts. Als hij geen drinkwater wil kun je ook even kijken of hij bouillon wel wil.... gewoon zelf maken, wat bot/vlees in een pan met water en even laten trekken....
Je kunt wat okugest (tabletjes) geven of nux vomica (druppeltjes), werkt allebei tegen misselijkheid en te koop bij "De Tuinen" oid.
Als mijn honden braken en ik ga weer eten geven, dan begin ik met elke 2 uur met een heel klein hapje naturel kwark (een eetlepel voor een border collie) en pas als dat goed gaat langzaam wat meer. En hier zijn ze gek op yoghurt/kwark, dus daar begin ik vaak mee.
Gebruikersavatar
Door inouk46
#2763906
Drinken doet hij wel, en dat blijft erin. Dan kijk ik het vandaag nog even aan. En ga ik een dagje vasten. Bedankt voor de info!
Hoeveel okugest mag ik 'm dan geven? Hij weegt ongeveer 30kg.
Door Lizzy
#2763920
De helft van de mensendosering kun je geven aan Okugest.

Hoe is de ontlasting?
Gebruikersavatar
Door inouk46
#2763971
Die is goed. Geen diarree oid. En vanochtend heeft tie lekker meegelopen, en bij thuiskomst zat tie echt te wachten op z'n ontbijt. Hij maakte een frissere indruk dan gister.
Gebruikersavatar
Door inouk46
#2764334
Zonet heeft Inouk een half gekookt kipfiletje op. En dat ging erin als zoete koek!! Vanmiddag heeft tie 1x een klein beetje gal gespuugd.
Verder is tie lekker vrolijk en alert. Dus het lijkt de goede kant op de gaan.
Gebruikersavatar
Door inouk46
#2765985
Inouk heeft vandaag gewoon weer z'n barf menuutje op! Alles helemaal goed!! Hij is weer helemaal de oude! Bedankt voor jullie tips!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door