Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2761896
Luna is een vizsla van 12 jaar die tot haar 4e bij de vorige eigenaar altijd brokken heeft gehad. Toen bleek ze anale furuncolose te hebben en zijn wij overgestapt op barf, met zeer goed resultaat. Alleen is ze wel een erg kieskeurige eter, vooral runs eet ze niet graag en wild al helemaal niet,eigenlijk vooral gevogelte. Dagenlang niets geven werk niet, ze vertikt het gewoon.

Luna heeft een hele heftige buik darm infectie achter de rug en is daar herstellende van, ze is 4 dagen lang opgenomen in een kliniek en het gaat nu best aardig.

Nu heeft ze medicatie: 2 maal daags 4 mg moderin
2 maal daags zitac 100

En natuurlijk royal canin hypoallergeen brokken. :'( >:(

Nu was ze er zo slecht aan toen, ineens dat ik een beetje huiverig ben om tegen het advies van de kliniek zelf weer te gaan barfen.

Ze had vorige week eem paar gekookte worteltjes gepikt van onze dochter en die kwamen er na een uurtje ook weer uit, toch vreemd omdat ze dat normaal ook wel eet...

Wat zouden jullie adviseren wat betreft voeding. Ik zit zelf te denken aan kvv, maar welke dan? Darf misschien?

En natuurlijk honger de hele dag door, arm dier. Iemand daar tips voor? Ik las al komkommer en groenten maar dat braakte ze dus weer terug en durf ik dus niet aan.
Laatst gewijzigd door nicolioo op za 14 sep 2013, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#2762103
Ik had hier goede dingen gelezen over darf. Is alleen wel de ellende dat ze de meeste gemalen voedingen njet lust. E lust nameljk geen pens of orgaan , at kreeg ik er vroeger el in door er penspoedr over te strooien met veel yoghurt, ja klinkt vreemd maar penspoeder vindt ze dan weer wel lekker.
#2762113
Ja dat heb ik nog maar ik ben zoooo bang iets te geven waarop ze weer slecht reageert. Ze is nu eindelijk aan het herstellen en ze geeft gewoon heel slecht aan als ze pijn heeft. Dus zie het alleen aan gal spugen en dunne ontlasting maar dan is het vaak al we veel te laat en ligt ze dadelijk weer in de kliniek....
#2762126
Van de kliniek mee royal canin hypoallergeen  :'(  maar ja ze lijkt het er wel goed op te doen. Maar wil graag weer vers gaan voeren. Luna heeft namelijk ook anale furuncolose en dat is de reden dat ik jaren terug toen we haar kregen als volwassen hond in aanraking met barf ben gekomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door