Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2746615
Onze pup Angel van bijna 5 maanden is herstellende van kennelhoest, ook onze chihuahua Indy is er flink beroerd van geweest en zij heeft er zelfs AB voor gekregen en een drankje tegen het vastzittende slijm. Chihuahua Pixie had alleen een kuchje wat we met thijmsiroop hebben opgelost net als bij Angel. Wilde liever geen AB maar omdat Indy ook koortsig was enzo toch maar het advies van de DA opgevolgd om haar wel met AB te behandelen.

Alledrie de hondjes krijgen probiotica en colodiaal zilverwater door hun voer.

Nu is Angel al vanaf de eerste dag dat we haar kregen aan het tobben met haar ontlasting, dan weer heel dun en dan weer wat dikker.
Ook zit er wat slijm bij en soms ook een drupje bloed.

Vanmorgen ook chihuahua Pixie aan de spetterpoep  :( Begin me af te vragen of dit nu van de kennelhoest is of dat er iets anders aan de hand is en dat ik beter even ontlasting laat onderzoeken ivm evt Giardia? Had al contact gehad met de DA en hij wil ontlasting onderzoeken dmv een snaptest. Zou ik dus morgen, zondag en maandag ontlasting kunnen verzamelen en dan maandagmiddag langs brengen.

Ik voer KVV en wissel smaken en merken af.. Misschien dat ik daar beter even mee stop en het even bij 1 merk en smaak houd? Misschien dat hun darmen daar nu ook van slag van raken? Voerde laatste twee weken Carnivoer alle smaken en de diarree lijkt erger met eend, vis en lam. Precies de wat vettere soorten als ik me niet vergis?
#2746785
chanossie schreef: Onze pup Angel van bijna 5 maanden is herstellende van kennelhoest, ook onze chihuahua Indy is er flink beroerd van geweest en zij heeft er zelfs AB voor gekregen en een drankje tegen het vastzittende slijm. Chihuahua Pixie had alleen een kuchje wat we met thijmsiroop hebben opgelost net als bij Angel. Wilde liever geen AB maar omdat Indy ook koortsig was enzo toch maar het advies van de DA opgevolgd om haar wel met AB te behandelen.

Alledrie de hondjes krijgen probiotica en colodiaal zilverwater door hun voer.

Nu is Angel al vanaf de eerste dag dat we haar kregen aan het tobben met haar ontlasting, dan weer heel dun en dan weer wat dikker.
Ook zit er wat slijm bij en soms ook een drupje bloed.

Vanmorgen ook chihuahua Pixie aan de spetterpoep  :( Begin me af te vragen of dit nu van de kennelhoest is of dat er iets anders aan de hand is en dat ik beter even ontlasting laat onderzoeken ivm evt Giardia? Had al contact gehad met de DA en hij wil ontlasting onderzoeken dmv een snaptest. Zou ik dus morgen, zondag en maandag ontlasting kunnen verzamelen en dan maandagmiddag langs brengen.

Ik voer KVV en wissel smaken en merken af.. Misschien dat ik daar beter even mee stop en het even bij 1 merk en smaak houd? Misschien dat hun darmen daar nu ook van slag van raken? Voerde laatste twee weken Carnivoer alle smaken en de diarree lijkt erger met eend, vis en lam. Precies de wat vettere soorten als ik me niet vergis?
Hoe lang woont Angel nu bij jou? En sinds die tijd diarree/slechte ontlasting? En wat kreeg ze bij de fokker te eten? Is ze ontwormt? Zo ja wanneer?

Als alle 3 je honden nu slechte ontlasting hebben, dan kan het een virusje zijn. Het heerst als de pest.... Ik zou ook wat Okugest geven.

Je kunt kijken of het van een van de KVV's komt. Je zou niet de eerste zijn met honden die van een bepaald merk aan de diarree gaan. Je zou dat kunnen uitproberen door ze 1 week 1 KVV merk te geven, noteren hoe de ontlasting is, volgende merk geven voor een week, en zo verder.
#2747978
Lizzy schreef: Hoe lang woont Angel nu bij jou? En sinds die tijd diarree/slechte ontlasting? En wat kreeg ze bij de fokker te eten? Is ze ontwormt? Zo ja wanneer?

Als alle 3 je honden nu slechte ontlasting hebben, dan kan het een virusje zijn. Het heerst als de pest.... Ik zou ook wat Okugest geven.

Je kunt kijken of het van een van de KVV's komt. Je zou niet de eerste zijn met honden die van een bepaald merk aan de diarree gaan. Je zou dat kunnen uitproberen door ze 1 week 1 KVV merk te geven, noteren hoe de ontlasting is, volgende merk geven voor een week, en zo verder.
angel komt hier vandaan ;)

ga je nog testen ook op bacterie ? zoals ik voorstelde met de ontlasting?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door