Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2791480
Kaela schreef: Toen we puur oor gaven had hij nog geen ontsteking, die is pas sinds gister ontwikkeld en de puur oor heb ik weken terug gedaan.

Het behandelen is een ramp. Ik moet eerst de cleaner doen en dan de zalf. De cleaner lukte nog, de zalf tot nog toe niet. Elke keer als ik het tuitje goed er in krijg, trekt hij direct terug. Ik kan niet snel genoeg knijpen. Ik vind het wél top dat hij me er aan laat. Het is alleen het laatste, ik denk pijnlijke/oncomfortabele stukje wat hij vermijden wil. Volkomen logisch. Ik ga het zo maar weer eens proberen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met Yuma...het tuitje in haar oor vindt ze verschrikkelijk....mag je wel met je vinger in zijn oor?
Dat kon ik bij Yuma namelijk wel, ik heb het probleem opgelost door de vloeistof op een gaasje te doen om mijn vinger gewikkeld, en dan zo diep mogeijk in het oor gaan met de vinger, al ronddraaiende, zodat de gehele oppervlakte wordt behandeld..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2791535
Annemarie Rijnveld schreef: Ik heb hetzelfde probleem gehad met Yuma...het tuitje in haar oor vindt ze verschrikkelijk....mag je wel met je vinger in zijn oor?
Dat kon ik bij Yuma namelijk wel, ik heb het probleem opgelost door de vloeistof op een gaasje te doen om mijn vinger gewikkeld, en dan zo diep mogeijk in het oor gaan met de vinger, al ronddraaiende, zodat de gehele oppervlakte wordt behandeld..
Ja met mijn vinger mag ik wel. Maar de bedoeling is dat de zalf zelf verder het oor in zakt, het is ook vrij dun spul. Als ik het op een gaasje doe, dan behandel ik alleen het bovenste deel van de gehoorgang, terwijl het onderste deel het belangrijkste is.
Maar! Gisteren in een kwartier gezalfd! Wow! Nu ik geen claener meer hoef, verwacht ik dat het alleen maar beter zal gaan. Want die zalf doet hem helemaal geen pijn, hij merkt amper dat ik het er in doe. Heb gister zelfs 2 keer gezalfd, omdat ik zeker weten genoeg er in wilde hebben. Hoe blij kun je dan zijn!

Het is wel een soort van fijn om te lezen dat we niet de enige zijn Rosmin. Wij maken er ook grapjes over, dat relativeert. En wij zijn zo verschrikkelijk dankbaar dat we nu een dierenarts hebben die fantastisch goed met ons samenwerkt en net zo zuinig is op de goede ontwikkelingen als wij! En die positieve ontwikkelingen zijn er, af en toe zelfs in hele grote mate! Dus daar hou ik me wel aan vast. Nu we alweer een stukje verder zijn met de oren, is het vervelende gevoel bij mij ook een heel eind weg. En Oscar is pas 3, dus we hebben nog alle tijd! Sterkte met jou Sam!
Door rosmin
#2791632
Wat fijn om  te lezen dat de zalf lukt
Ik denk dat als het zalven geen of amper pijn doet, dat het ook gemakkelijker te hanteren/ aan te leren is voor OSkar; hoop dat je zo door kan gaan!

Voor Sam is dit zijn 5-de huis, hij heeft veel meegemaakt en daar plukken wij de vruchten van
Voor een groot deel wisten we dit voor hij bij ons kwam, maar ook een deel niet.
Maar we willen hem voor geen goud kwijt
Wel denk ik net als jij dat een volgende hond minder problematisch "moet" zijn, en dat vind ik heel legitiem om te  denken

Succes met zalven!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2792850
Annemarie Rijnveld schreef: Oh wat fijn dat het je nu toch lukt!!
Dank je! Ik ben heel blij geweest met de tips en support hier! Heeft me geholpen de afgelopen week!

Vandaag laatste keer zalven en ik heb een filmpje gemaakt. Ik stond er nu iets onhandig voor, ik heb toen er nog meer bijtrisico was steeds schuin naast hem gestaan. Nu was eigenlijk de muilkorf al overbodig, dus ik kon ook ietsje onhandiger doen. Idee van het clickeren is wel te zien. Elke vorm van praten en aaien en dat soort dingen geeft opwinding, dus ik ben bewust heel stil en doe alleen maar X en koekje.
Tips en trucs mogen natuurlijk nog, maar ik hoop ze voorlopig even niet toe te passen! De cleaner ga ik ergens volgende week weer eens doen, nu eerst even rust!

Door Annemarie Rijnveld
#2793086
Goed om te zien dat filmpje!! Jij hebt weer goede tips voor mij  :D
Ik moet gaan oefenen met Ale, (het nieuwe hondje) ik raak mijn vingers kwijt als ik maar wijs naar zijn oren of tanden.  :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2793152
Annemarie Rijnveld schreef: Goed om te zien dat filmpje!! Jij hebt weer goede tips voor mij  :D
Ik moet gaan oefenen met Ale, (het nieuwe hondje) ik raak mijn vingers kwijt als ik maar wijs naar zijn oren of tanden.  :P
Nou kijk, dan helpen we elkaar weer!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door