Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2786700
Correctie: behandelen is doodsimpel. Niets aan het handje, zo gepiept!

Oftewel, ik had een best wel heel erg briljant idee! Kong met smeerkaas tussen de benen klemmen, hond laten snoepen, en hop je kan er even zalf in doen! En als beloning mag hij hem nu natuurlijk lekker leeg likken!
Morgen mogen we weer!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2787559
Lil schreef: Wat ontzettend slim van jou!  O0
Het werkte maar 1 keer, now I'm bleeding....

Met engelengeduld en de muilkorf het toch voor elkaar gekregen. Het probleem is vooral de cleaner, die vindt hij naar. De zalf gaat wel. Ik doe (deed ik ook de vorige keren met de puur oor) steeds het tuutje tegen het oor. Steeds een beetje verder, steeds een beetje langer. En dan "X" (click) ik en beloon. Dan kom ik er elke keer wel, maar de ellende is dat je élke keer weer bevestigd dat er uiteindelijk iets naars gebeurd. Ik was dit keer ook zo lang bezig dat hij na de laatste cleaner ook niet meer ontvankelijk was voor even door oefenen. Ik ben morgen ook de hele dag weg, dus kan ook niet tussendoor oefenen zonder ook echt iets toe te dienen. Dat kan ik van het weekend wel doen.
Morgen doen we de muilkorf voor de laatste avondwandeling vast om en dan na de wandeling weer zalven. Want meerdere keren achter elkaar muilkorf om en iets naars doen zal ook niet bevoordelijk zijn. We hebben de muilkorf juist zorgvuldig positief aangeleerd, dus daar wil ik zuinig op zijn.
Door Lil
#2787644
Balen dat hij nu weer doorheeft dat het vervelend is.

Inderdaad goed plan om de muilkorf leuk te houden!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2787846
Ja, dat zal wel lukken, die muilkorf vindt ie gelukkig verder totaal geen probleem. Zal van het weekend even een filmpje maken, ik kan willekeurig ergens gaan staan en de muilkorf voor me houden en dan komt ie aangerend om zijn neus er in te proppen. Zo grappig!

Ik moet zeggen dat ik van deze situatie wel weer verdrietig word. Ik vind het een grote zorg, een hond die zich zo slecht laat behandelen. Nu is zijn oorontsteking nog helemaal niet zo ernstig en spannend, maar het moet wel behandeld worden. Ik train me de tantjes en we boeken ook vooruitgang, maar ik wilde dat het makkelijker ging. Meneer K durft in het geheel niet, dus het komt ook echt op mij neer. Wat ik niet erg vind, ik durf wel en tot nog toe komen we er ook steeds wel. Maar wat nou als ik het eens niet kan, als ik er een poosje niet ben, of als ik ook niet meer durf. Ik weet dat dat doemdenken is, maar ja, het spookt nu wel door mijn hoofd. Ik probeer het ook los te laten, maar dat vind ik nu even heel moeilijk.
Door Lil
#2787848
Het is dat je zo ver weg woont anders zou ik kunnen helpen als jij niet kunt. Tot nu toe voor gemuilkorfde honden geen angst gehad. Maar inderdaad niet doemdenken. Stel jij kunt niet en er moet wat, tja dan zul je de da moeten betalen voor de verrichtingen. In het asiel heb ik al heel wat gevaarlijke randdebielen gezien tijdens een da behandeling en die werden ook behandeld. Feestkooien blijken ook te helpen. Ik bedoel alleen te zeggen, meid er zijn altijd nog oplossingen. Maar ik snap je verdriet en zorgen ook hoor.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2787854
Lil schreef: Het is dat je zo ver weg woont anders zou ik kunnen helpen als jij niet kunt. Tot nu toe voor gemuilkorfde honden geen angst gehad. Maar inderdaad niet doemdenken. Stel jij kunt niet en er moet wat, tja dan zul je de da moeten betalen voor de verrichtingen. In het asiel heb ik al heel wat gevaarlijke randdebielen gezien tijdens een da behandeling en die werden ook behandeld. Feestkooien blijken ook te helpen. Ik bedoel alleen te zeggen, meid er zijn altijd nog oplossingen. Maar ik snap je verdriet en zorgen ook hoor.


Weet ik ook wel. We hebben tot nog toe ook altijd oplossingen gevonden. Dit zijn alleen de momenten dat ik denk, doe de volgende keer maar een zonder gebruiksaanwijzing....De feestkooi is ook nog wel een idee. Wel iets om over na te denken, dat maakt veel meer dingen mogelijk en veilig.
Door Lil
#2787856
Kaela schreef:

Weet ik ook wel. We hebben tot nog toe ook altijd oplossingen gevonden. Dit zijn alleen de momenten dat ik denk, doe de volgende keer maar een zonder gebruiksaanwijzing....De feestkooi is ook nog wel een idee. Wel iets om over na te denken, dat maakt veel meer dingen mogelijk en veilig.
Niet te hard roepen, want het is maar de vraag of we ons daar aan houden.  ::) :P :biggrin2:
Door eelke
#2787888
Kaela schreef:

Weet ik ook wel. We hebben tot nog toe ook altijd oplossingen gevonden. Dit zijn alleen de momenten dat ik denk, doe de volgende keer maar een zonder gebruiksaanwijzing....De feestkooi is ook nog wel een idee. Wel iets om over na te denken, dat maakt veel meer dingen mogelijk en veilig.
Nou, dat kan ik me best voorstellen hoor  :-* heeft niks met je liefde voor Oscar te maken, maar het altijd moeten nadenken over simpele dingen lijkt me heel vermoeiend. Dat je eigenlijk nooit gewoon ff dit of ff dat kunt doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2788208
eelke schreef: Nou, dat kan ik me best voorstellen hoor  :-* heeft niks met je liefde voor Oscar te maken, maar het altijd moeten nadenken over simpele dingen lijkt me heel vermoeiend. Dat je eigenlijk nooit gewoon ff dit of ff dat kunt doen.
Inderdaad. En vooral bij de medische handelingen is de "het moet" factor vrij hoog.

Heb er net weer zalf in gekregen. Cleaner doe ik vandaag niet. Ik ben moe, moet zo alweer weg en Oscar is alweer behoorlijk over de zeik van het zalven. Zalf lijkt me nu het belangrijkste. Morgen de cleaner maar weer proberen.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2788285
Oh ik herken je moedeloosheid met medicatie en je dieren ....
Onze oude katten konden we alles mee doen (ook qua medicatie) maar deze 2, pfffff
Een pilletje is een enorme strijd, en 1 van de 2 gaat gewoon net zolang braken tot het eruit is
Kon je ze maar vertellen dat het voor hun eigen bestwil is he

Hoop dat je kanjer snel opknapt en dat je het zalven en de cleaner weer links kan laten liggen  :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2791022
Vandaag overleg gehad. Ik mag de cleaner eerst even laten voor wat het is. Eerst de tube zalf leeg maken. En dan af en toe cleaner. Dat lukt wel, want dan doe ik gewoon 1 oor en pas een dag of wat later de andere. Dan gaat het wel met veel pijn en moeite, maar het gaat. En voor nu is de druk even van de ketel.
Door eelke
#2791057
Ik merk dat Gijs de cleaner ook echt verschrikkelijk vind! (tot poging tot bijten toe) terwijl hij de druppels puur oor alleen maar irritant vind. Die gebruik ik dus nu bij hem als onderhoud zeg maar. Misschien dat je dat na de zalf kunt proberen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2791097
De cleaner doet ook het oor milieu verzuren en dat voorkomt problemen. Ik moet zeggen dat ik nu een beetje huiverig ben om zelf te beslissen om er iets anders in te doen.

De dierenarts vond het helemaal niet gek hoor, dat ik eerst zelf eea geprobeerd had. Hij vond ook dat ik het moment om toch te komen wel goed had ingeschat. Maar ik heb nu zoiets van áls ik iets in zijn oren ga doen, wil ik zeker zijn dat het nut heeft. Ik ben een beetje bang dat als het nog meer mis gaat, behandelen helemaal een ramp wordt.
Door rosmin
#2791270
" Ik moet zeggen dat ik van deze situatie wel weer verdrietig word. Ik vind het een grote zorg, een hond die zich zo slecht laat behandelen. "

Ik ken helaas hetzelfde  gevoel,
Sam is wat dit betreft vergelijkbaar,  alleen duikt hij in paniek in plaats van de agressie;
als hij dan niet weg zou kunnen zou hij ook gaan bijten
Momenteel krijg ik hem niet eens zonder grote angst op te roepen mee in de auto naar de dierenarts,
laat staan dat hij door een onbekende onderzocht zou moeten worden...
gelukkig ken ik een da die hij goed kent en die aan huis komt, maar voor uitgebreidere onderzoeken zit je toch aan de praktijk vast.
Het is een probleem en zal een probleem blijven, ondanks dat ik net als jij enorm veel situaties train en hem vertrouwen leer te krijgen

Maar het is een grote ontzettende lieve knuffelkont en met al zijn problemen ben ik stapelgek op hem, maar het is soms ooooooooh zoooooooo enorm lastig en ingewikkeld
Maar hij leert , zij het in ontzettende  kleine stapjes,  daar ben ik dan zo trots op
Ik zeg altijd gekscherend,
als hij 15 is durft hij mee in de auto....
als hij 15 is is hij niet meer bang voor nieuwe situaties
hij is nu 5.....;-)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door