Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2749640
Ik ook logisch, er wordt ook heel duidelijk bij het product gewaarschuwd dat het alleen gebruikt mag worden als het trommelvlies heel is.

Ik hoop dat je hond weer goed opknapt!
Door Lil
#2749726
Kaela schreef: Ik ook logisch, er wordt ook heel duidelijk bij het product gewaarschuwd dat het alleen gebruikt mag worden als het trommelvlies heel is.

Ik hoop dat je hond weer goed opknapt!
Helemaal mee eens.

De earcleaner van de da is trouwens even schadelijk als het trommelvlies kapot is.
Door Lizzy
#2750448
Sigbrid schreef: Puur oor is niet onschuldig bij oorproblemen , deze bestaat grotendeels uit alcohol en kan wel degelijk schade toebrengen aan het oor , ik mag het niet meer gebruiken van mn DA
Grotendeels uit alcohol? Dat klopt niet hoor. Het bevat 26% alcohol. En kan in 9 van de 10 gevallen prima worden ingezet bij allerlei soorten oor problemen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2763650
Ik ben na een paar keer oorcleaner nu gestart met de puur oor. Er kwam nauwelijks iets uit de oren met de oorcleaner. En het geklapper kwam wel steeds terug. Dus nu puur oor begonnen.

Hoeveel dagen moet ik dat 2 keer per dag doen? Hij wappert niet mijn oren omdat hij de puur oor niet fijn vindt voelen, dus ik kan niet echt goed zien of het helpt. Hij vindt het ook ver-schrik-ke-lijk als ik zijn oren wil druppelen. Met veel geduld, clickeren en een grote bak koekjes lukt het wel. Maar hoe korter hoe fijner dus, want het is nogal een gedoe. Maar omdat ik ook niet te kort wil doen, dacht ik, vraag het even.
Door Lil
#2763703
Kaela schreef: Ik ben na een paar keer oorcleaner nu gestart met de puur oor. Er kwam nauwelijks iets uit de oren met de oorcleaner. En het geklapper kwam wel steeds terug. Dus nu puur oor begonnen.

Hoeveel dagen moet ik dat 2 keer per dag doen? Hij wappert niet mijn oren omdat hij de puur oor niet fijn vindt voelen, dus ik kan niet echt goed zien of het helpt. Hij vindt het ook ver-schrik-ke-lijk als ik zijn oren wil druppelen. Met veel geduld, clickeren en een grote bak koekjes lukt het wel. Maar hoe korter hoe fijner dus, want het is nogal een gedoe. Maar omdat ik ook niet te kort wil doen, dacht ik, vraag het even.
Puur oor is heel erg vettig. Ik gebruik het voor mezelf, omdat ik dik oorsmeer heb en erg gevoelig ben voor proppen. Voelt dus best vies. Als de oren gewoon schoon zijn zou ik de onderhoudsdosering doen. Waarom zou je zonder klachten 2 keer per dag doen?
Gebruikersavatar
Door nova
#2763708
Hier ook een puur oor gebruiker voor Bindi.
Ik druppel 1x daags, en echt maar een minimale hoeveelheid, t is dat er wat in het pipetje zit, meer niet

Dit is voor lange tijd voldoende. Maar 1x lam voeren, en het is bingo  :-\ Dan zit  er een vieze, donkerbruine troep in de oren, en stinken de oren naar een hond die net uit een baggersloot komt.  :-\
Een week geleden een tube  otiderm gehaald,  nu ziet het er weer goed uit.  :)

Afwachten voor hoelang ..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2763739
Lil schreef: Puur oor is heel erg vettig. Ik gebruik het voor mezelf, omdat ik dik oorsmeer heb en erg gevoelig ben voor proppen. Voelt dus best vies. Als de oren gewoon schoon zijn zou ik de onderhoudsdosering doen. Waarom zou je zonder klachten 2 keer per dag doen?
Omdat er wel klachten zijn. Hij klappert mijn zijn oren. Tijdens de operatie hebben ze gekeken en het zag er goed uit. Maar hij bleef het doen en de laatste tijd werd het erger. Als ik oorcleaner doe is het een dag of 4 a 5 weg en dan begint ie weer. Niet overdreven veel, maar toch, hij doet het niets voor niets.
Door Lil
#2763751
Kaela schreef: Omdat er wel klachten zijn. Hij klappert mijn zijn oren. Tijdens de operatie hebben ze gekeken en het zag er goed uit. Maar hij bleef het doen en de laatste tijd werd het erger. Als ik oorcleaner doe is het een dag of 4 a 5 weg en dan begint ie weer. Niet overdreven veel, maar toch, hij doet het niets voor niets.
Dat iis inderdaad raar klapperen zonder dat er iets te zien is. Zou je aan jeuk/allergie denken. Mijn gevoel zegt net zo lang die dosering totdat klachten minder zijn en dan voorzichtig stapje voor stapje afbouwen.
Door Lizzy
#2763922
Puur Oor verkoelt dus dat is ook een beetje een gek gevoel. Niet alle honden vinden dat even prettig.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2764023
nova schreef: Hier ook een puur oor gebruiker voor Bindi.
Ik druppel 1x daags, en echt maar een minimale hoeveelheid, t is dat er wat in het pipetje zit, meer niet

Dit is voor lange tijd voldoende. Maar 1x lam voeren, en het is bingo  :-\ Dan zit  er een vieze, donkerbruine troep in de oren, en stinken de oren naar een hond die net uit een baggersloot komt.  :-\
Een week geleden een tube  otiderm gehaald,  nu ziet het er weer goed uit.  :)

Afwachten voor hoelang ..
Heb je ook in de oren laten kijken voordat je de otiderm erin deed? Heb al regelmatig honden gezien die doof zijn geworden na gebruik van otiderm.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2764025
Kaela schreef: Omdat er wel klachten zijn. Hij klappert mijn zijn oren. Tijdens de operatie hebben ze gekeken en het zag er goed uit. Maar hij bleef het doen en de laatste tijd werd het erger. Als ik oorcleaner doe is het een dag of 4 a 5 weg en dan begint ie weer. Niet overdreven veel, maar toch, hij doet het niets voor niets.
welke oorcleaner gebruik je?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2785820
Na een tijdje klachtenvrij te zijn geweest begon Oscar vanmorgen in ene weer heel erg te klapperen. En hij ging aan zijn linkeroor krabben en zijn hoofd langs de muur wrijven. Tja, dat ging me toch wat te ver, ondanks dat ie al weken geen symptomen meer liet zien.

Dus naar de dierenarts. Die voelde al van buitenaf dat er vocht in de gehoorgang zat en vond de oren rood. Maar ja, kijken is niet zomaar een optie, we vonden het beide geen goed idee om dat zo te proberen. Dus ik heb Oscar een prik gegeven, zodat hij slomo werd. Toen hebben we heel rustig, zachtjes pratend en aaiend gekeken. Ik heb zelf ook een blik mogen werpen. Rechts was geirriteerd en soppig, links was ook ontstoken.

Dus nu zalf en een andere cleaner mee. Hij heeft de eerste porties al gehad, dus vandaag hoeven we hem niet meer te pesten. Met een paar dagen is de zalf op en dan nog even doorgaan met de cleaner (die ook verzuurd).

Er is natuurlijk ook even naar de heup gekeken en dat was erg positief. De spieren zijn nu weer mooi gelijkmatig en toen hij toch voor pampus lag heeft ie ook nog even een bewegingsonderzoek gedaan en dat was ook helemaal goed.

Nadat Oscar weer in de benen kwam, kwam hij eerst een knuffel bij mij halen en ging daarna koekjes scoren bij Paul. En ik mag nu ook nog aan zijn oren zitten, dus hij lijkt er niet minder van geworden te zijn. Nu maar hopen dat het snel over is! In december kunnen we mooi nog een keer kijken als ie toch plat gaat voor de foto.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2786276
Bah, oor-ellende is ruk voor de honden.  :-\

Wodka heeft hier ook chronische oor-ellende. Gelukkig ondergaat ze iedere "marteling" daaraan redelijk gelaten. Ik heb nog slechts één "paarden"middel van de Universiteit Utrecht dat haar verlichting brengt. Die zalf is niet als zodanig bedoeld, maar voor de oude taart werkt het prima en dus gaan we er lekker mee door.

Sterkte voor Oscar, ik hoop dat het snel weer over is voor hem!  :-*
Door sella
#2786514
Goed dat je nog een keer hebt laten kijken.
Knuffel voor Oscar. En ja puur oor doet zeer als je een ontsteking hebt. Aan den lijve ondervonden, want als ik het in mijn hond stop, wil ik het eerst uitproberen ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2786691
Toen we puur oor gaven had hij nog geen ontsteking, die is pas sinds gister ontwikkeld en de puur oor heb ik weken terug gedaan.

Het behandelen is een ramp. Ik moet eerst de cleaner doen en dan de zalf. De cleaner lukte nog, de zalf tot nog toe niet. Elke keer als ik het tuitje goed er in krijg, trekt hij direct terug. Ik kan niet snel genoeg knijpen. Ik vind het wél top dat hij me er aan laat. Het is alleen het laatste, ik denk pijnlijke/oncomfortabele stukje wat hij vermijden wil. Volkomen logisch. Ik ga het zo maar weer eens proberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door