Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2748500
hamada schreef: Hier naast de finidiar ook nog isogel. Dat dikt ook de ontlasting in en geef ik als de ontlasting dun is maar er geen aanwijzingen zijn voor buikpijn.
En natuurlijk  ;) altijd een grote fles zilverwater op voorraad.
Ja, isogel is goed bij diarree, maar bij ontsteking waar ik het over heb helpt het niet helaas (hier niet).
Gebruikersavatar
Door pike
#2748633
Lil schreef: Finidiar heb ik bij darmklachten spuitdiarree etc echt nodig. Als ik dat niet geef moet ik naar de da en in discussie dat ik wil wachten met ab totdat het over is. Finidiar is een middel dat je van de da krijgt als je je daar meldt met een maag/darminfectie. Het legt een beschermlaagje aan en dikt de ontlasting in (ik praat dan echt over honden waar het elke 10 minuten eruit spuit en niet over slappe ontlasting die vanzelf weer over gaat, daar geef ik okugest). Als ik zo'n tablet op tijd gaf, dan hoefde ik niet naar de da voor andere spuiten etc. Was ik er laat mee dan moest ik toch naar de da. Sindsdien liggen die tabletten hier dus in huis.
Finidiar verhoogt de zuurgraad in de maag. Dat vind ik bij barfhonden toch altijd een eng idee. Maar ik neem aan dat je bij echte diarree ook even geen bot voert (?)

Barfplaats wordt gesponsord door