Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#2743618
Geen groot bot dwars op de foto, wel kleine stukjes in de darm. Geen directe aanwijzing waar de pijn weg komt. Voor nu pijnstiller gekregen en moet de pijn weg gaan, zo niet dan teruggaan want er kan dan een splinter of iets vast zitten in de darmen en krijgt hij een endoscopie. Voor nu hopen dat de pijn met de pijnstiller en uit zichzelf verder weg gaat.
Van alle ellende wordt hij ook nog eens door zo'n kut russel in de praktijk gebeten..  gelukkig alleen een klein wondje in zijn gezicht.
Mijn kleine prutteltje toch :(
#2743626
BubbaBling schreef: Geen groot bot dwars op de foto, wel kleine stukjes in de darm. Geen directe aanwijzing waar de pijn weg komt. Voor nu pijnstiller gekregen en moet de pijn weg gaan, zo niet dan teruggaan want er kan dan een splinter of iets vast zitten in de darmen en krijgt hij een endoscopie. Voor nu hopen dat de pijn met de pijnstiller en uit zichzelf verder weg gaat.
Van alle ellende wordt hij ook nog eens door zo'n k*t russel in de praktijk gebeten..  gelukkig alleen een klein wondje in zijn gezicht.
Mijn kleine prutteltje toch :(
Hè, dat is alvast een opluchting, dat er geen groot bot dwars zit. Kleine stukjes in de darm betekent dat de boel niet goed verteerd is, wat natuurlijk kan, als hij niet goed heeft gekauwd. Op zich hoeft dat geen ramp te zijn hoor. Onze Laika verteert ook wel eens slecht wanneer er veel spannende dingen zijn, dan zie ik die stukjes gewoon in de keutel zitten, keurig ingepakt.

Als hij iets mag en wil eten, toch maar even wat pens geven, denk ik.

Wel lullig dat ie meteen ook nog een aanvaring met die russell had.

Beterschap voor je ventje, en hopelijk kun jij ook weer een beetje tot rust komen na deze nare ervaring! :-*
Door eelke
#2743633
Anne in Duitsland schreef: Hè, dat is alvast een opluchting, dat er geen groot bot dwars zit. Kleine stukjes in de darm betekent dat de boel niet goed verteerd is, wat natuurlijk kan, als hij niet goed heeft gekauwd. Op zich hoeft dat geen ramp te zijn hoor. Onze Laika verteert ook wel eens slecht wanneer er veel spannende dingen zijn, dan zie ik die stukjes gewoon in de keutel zitten, keurig ingepakt.

Als hij iets mag en wil eten, toch maar even wat pens geven, denk ik.

Wel lullig dat ie meteen ook nog een aanvaring met die russell had.

Beterschap voor je ventje, en hopelijk kun jij ook weer een beetje tot rust komen na deze nare ervaring! :-*
Ja dat zou ik nu ook doen denk ik. Ik denk dat hij het grootste stuk gelukkig wel in stukjes verteert heeft. Komt de pijn echt bij zijn darmen vandaan of meer maag  of keel?

Stommer russel ook nog  >:( >:(
Door eelke
#2743645
BubbaBling schreef: Hij mag helaas geen pens.
Hij krijgt straks gewoon zijn eigen eten vanuit de blender vanwege allergie
Oooohs ook dat nog... beterschap voor m!
#2743649
O, da's jammer. Maar geblenderd eten verteert ook snel, misschien haalt het de botstukjes nog in voordat ze worden uitgepoept en kan het in de darmen nog wat inpakwerk doen. Weet eigenlijk niet of gemalen voer zo werkt?
Door Nugget
#2743718
BubbaBling schreef: Hij krijgt straks gewoon zijn eigen eten vanuit de blender vanwege allergie
Buiten dat ik hoop dat je hondje er weer helemaal boven op komt, is het met zo'n klein hondje (3 kilo geloof ik) misschien toch niet veiliger om echt te gaan malen ipv blenderen?
Door BubbaBling
#2744077
Weer even een update van Bub.
Na het bezoek vanmiddag bij de DA en de pijnstiller heeft hij wat smuldier gegeten.  En toen ging het duidelijk weer mis, gillen en nog meer trillen hij kon niks meer.
Dus heb mijn eigen DA in leeuwarden gebeld (ben niet thuis, ik pas op de beestenbende van mijn moeder en zusje) en kon daar om 7 uur terecht.
Ondertussen ben ik maar gaan malen wat het toch kon zijn.
En ineens bedacht ik me dat hij gisteren over de kop is geslagen door een kuil in het weiland met rennen.
Hij liep toe even mank, maar daarna was het weer over, dus geen aandacht aan gegeven.
Maar toch de DA maar gemeld.
Aangezien er geen symptomen zijn voor vertering of verstoppings problemen,  zowel op de foto niet te zien als niet braken en wel eten enzo.
Begon het bij de DA allemaal meer op zijn plaats te vallen.
Hij verdenkt dat het bot en spierkneuzingen zijn en misschien een scheurtje in zijn wervels.
Er was gelukkig geen directe aanduiding op dat het gebroken was, maar er is nog geen specifieke foto voor een evt scheurtje gemaakt, hij heeft voor nu eerst echt rust voorgeschreven.
Hij heeft nu een andere pijnstiller gekregen en het is even afwachten hoe hij de nacht door komt.
Hij slaapt nu thank god eindelijk, maar als hij wakker is is het nog steeds een hoopje ellende, maar hij slaapt voornamelijk.
Het is nu hopen dat hij goed rust krijgt en morgen beter wakker wordt.
Als het vanacht niet goed gaat dan morgen terug voor foto's, als het vanacht goed gaat en morgen weer last dan nog een keer pijnstiller en als het morgen goed gaat wat ik mag hopen dan alleen maar voorlopig rust.
Het is ook wat met dat kleine manneke hoor pfff
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door