Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nugget
#2742858
Duke is duidelijk ziekjes.
De afgelopen nacht heeft hij een aantal keer gebraakt; alleen gal en slijm.
Ook vanochtend en vanmiddag heeft hij inmiddels al 8 x gebraakt, kanariegeel vocht met weinig slijm.
Ik heb hem maar geen eten gegeven vanochtend en hij leek daar ook geen behoefte aan te hebben, normaal staat hij bij zijn bak te trappelen, nu niet.
Hij is nu 10 maanden bij mij en heeft dit nog nooit eerder gehad.
Hij heeft gisteren alleen wat meer vleesbot gegeten dan normaal, ipv een pond, 7 ons.
Dit omdat hij lamsrib kreeg en ik liever geen enkele ribben voer.
Hij voelt zich duidelijk niet lekker, hij staat wat "bol" en zijn ogen en vacht "staan" anders.

Wat kan ik nu het beste doen?
Hem vandaag laten vasten of juist niet?
Door inni
#2742911
Bij Berre hier is 't iedere keer als hij langer dan normaal een lege maag heeft prijs, hij gaat gal braken, zodra hij wat eet is 't over.
Ik zou dus een klein beetje voer geven, iets licht verteerbaar en afwachten.

Hij heeft gisteren toch toevallig niet ergens zij maaltje uitgebraakt en dus al lang een lege maag?  Dat heb ik hier 's een keer meegemaakt, 't lag netjes tussen de planten verstopt en zo'n 30gr valt ook niet zo snel op. Ik kon niet indenken waarom Berre ineens een uur of 2 na z'n eten begon gal te braken).
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2742913
Xavi heeft dat s ochtends ook wel eens, dat hij gal braakt. Gaf hem laatst een stukje gedroogde kipfilet voordat hij eten had gehad. Dat kwam er met 2 gal hopen weer uit. Daarna idd eten gegeven en toen was het over.

Hoe is het nu? Drink je hond goed? Anders even de DA bellen?
Door Nugget
#2742914
Hij heeft gisteravond op dezelfde tijd als altijd gegeten, en is 's nachts begonnen met braken, gelijk slijm/gal, geen voedsel.
Hij heeft zijn maal niet uitgekotst, hij eet ruim een kilo per dag, dus dat had ik wel gevonden. ;)
Inmiddels heeft hij sinds vanochtend al 12 keer gebraakt, vind ik toch veel hoor.....
Normaal staat hij de hele dag te trappelen om naar buiten te gaan of dingen te doen, en nu ligt hij maar..... :(
Door Nugget
#2742917
Hylos schreef: Xavi heeft dat s ochtends ook wel eens, dat hij gal braakt. Gaf hem laatst een stukje gedroogde kipfilet voordat hij eten had gehad. Dat kwam er met 2 gal hopen weer uit. Daarna idd eten gegeven en toen was het over.

Hoe is het nu? Drink je hond goed? Anders even de DA bellen?
Hij heeft nog nooit gal gebraakt. Wel eens een keer een maaltijd uitgekotst die hij vervolgens weer op at.
Hij heeft nog niet gedronken, maar hij drinkt zowieso nooit veel, alleen na het ontbijt en na het wandelen en dat wilde hij vandaag geen van beiden.
Misschien geef ik hem straks wat yoghurt, krijgt hij ook vocht binnen, als hij wil.....
De DA heeft geen dienst vandaag, maar zijn ogen zijn helder en zijn slijmvliezen mooi roze.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2742941
Boomer was sinds gisteravond aan het braken. Toch maar de da gebeld ook al had m'n eigen geen dienst en ze was al aan het uitdrogen en heeft een infuus gehad.
Ik zou dus even bellen voor de zekerheid!
Door Nugget
#2742945
MarijeEnBoomer schreef: Boomer was sinds gisteravond aan het braken. Toch maar de da gebeld ook al had m'n eigen geen dienst en ze was al aan het uitdrogen en heeft een infuus gehad.
Ik zou dus even bellen voor de zekerheid!
Hij heeft net een megaplas gedaan en ik heb hem zojuist bouillon, yoghurt en wat fijngesneden vlees gegeven.

Hij vertoont ook geen enkel teken van uitdroging (ik heb even mijn zus in Engeland gebeld, die is DA). Zijn tandvlees is prachtig rose en vochtig en zijn huid normaal elastisch.

Als hij dit binnenhoudt geef ik hem over 2 uur weer yoghurt, vlees en bouillon.
Braakt hij morgen nog, dan sta ik om 8 uur bij de DA op de stoep.

Toch vraag ik wel af waar het vandaan komt, hij heeft in 14 uur tijd minstens 14 keer gal en slijm gebraakt....
Wat zei jouw dierenarts over de oorzaak, Marije?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2742950
Ze heeft geen oorzaak gegeven. Haar darmen waren eerst van slag en waardoor dat kwam is onbekend. Ze was erg misselijk en daardoor braakte ze zoveel.
Door Nugget
#2743235
Anne in Duitsland schreef: Zou een Okugestje niet helpen? Of houdt ie dat ook niet binnen?

Vervelend hoor. Beterschap voor je knuf.
Wat is een okugestje.....?

Hij houdt me wel bezig.
Om 17.30 en om 19.30 heeft hij wat yoghurt, stukjes vlees en bouillon gekregen.
Zo net kwam het er weer uit.....aan het aantal stukjes vlees te zien, alleen de 2e portie.

Hij is onrustig en kwijlt veel, iets wat hij nooit doet.
Maar toen ik net met hem naar buiten ging was hij net zo levendig als altijd (lees als het donker is, gaat de "ik moet nu heel goed op het vrouwtje passen"-schakelaar aan).
Ook nog 2 x keer geplast.
Ik ga morgenochtend maar naar de dierenarts denk ik en slaap vannacht maar binnen.
En waarom kan geen één van de honden die ik heb of heb gehad, gewoon op het parket kotsen ipv op mijn dure handgeknoopte kleed..... >:(
Door Anne in Zweden
#2743239
Okugest is een homeopatisch middel tegen misselijkheid en diarree. Helpt snel, bij mijn honden althans. Is bij iedere drogisterij wel te krijgen.

Handgeknoopte kleden kotsen zo fijn omdat er dan niets opspat, vermoed ik. :biggrin2:
Door Nugget
#2743241
Anne in Duitsland schreef: Okugest is een homeopatisch middel tegen misselijkheid en diarree. Helpt snel, bij mijn honden althans. Is bij iedere drogisterij wel te krijgen.

Handgeknoopte kleden kotsen zo fijn omdat er dan niets opspat, vermoed ik. :biggrin2:
Ah, dank je. Ik loop morgen even bij de apotheek langs.
Fijn hè, zo'n duur antispatkotskleed........ ;)
(Mooi woord voor scrable!  ;D)

Morgen laat ik hem echt vasten de hele dag, alleen wat bouillon voor de elektrolyten.
De dag erna misschien wat gekookte kip of kalkoenfilet en bouillon?
En dan weer op rauw vlees maar nog geen bot, zoiets?

Hij ligt nu rustig, opgekruld te slapen.
Slijmvliezen zijn mooi roze en vochtig....hij houdt me lekker bezig, de schat. :smitten:
Door Martine-Tom
#2743279
Okugest is van VSM en koop je gewoon bij de Etos of Kruidvat en vergelijkbare winkels  ;)
Door Dagmar S
#2743309
Heb geen tips voor je maar ik zou toch even bij de dierenarts aangaan.
Hopelijk kom je er snel achter wat er aan de hand is.
En knapt je schat dan snel weer op.
Voor jullie allebei een dikke knuffel.  :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Nugget
#2743471
Daar Duke enorm hard snurkte, ben ik toch maar in mijn eigen bed gaan liggen. ;)
Vanochtend trof ik één stralende Dobermann aan en één kotsvrij handgeknoopt kleed.

Tijdens het uitlaten kwamen we zijn grootste vriendin tegen, Yumi, een kruising Akita/American Bulldog.
Duke had er zin in, want compleet uitgelaten begonnen ze aan hun gebruikelijke boks en beukspel.....lees heel hard schouder aan schouder rennen, en elkaar proberen omver te gooien.
Ik heb hem dus toch maar wat kalkoenfilet gegeven (1 ons) overgoten met hete bouillon. Dit laatste omdat hij altijd weinig drinkt (hij haalt zijn vocht echt uit zijn voeding want doet wel megaplassen) en hij toch zouten ed. nodig heeft.
Mocht hij vandaag toch nog een keer overgeven, dan ren ik naar de DA, die zit tov, mijn huis.
Bij de apotheek ga ik zo okugest halen, handig om in huis te hebben!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door