Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2745085
DJ en Doerak schreef: En de spoelworm Lizzy? Lichte besmetting, Tucker is 9 maanden oud.
Als er spoelwormen zijn, ontworm ik ze. Je kunt eerst een natuurlijk middel proberen en over een paar maandjes weer laten testen.
#2745176
DJ en Doerak schreef: Uit: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,115411.0.html

Door jouzelf geantwoord ;).

Bedoel je dan de pit in het groene schilletje of de hele pit met groene schil, ongeveer een cm groot?
ik heb even de pit erbij gehaald  :biggrin2:  .
De pompoenpit bestaat uit een buitenste keiharde grijsachtige schil, binnein ligt de pit, deze pit heeft een jasje aan, een dun velletje. Het jasje laat ik zitten. De pitten kan je kopen met de keiharde schil er nog omheen, dat raad ik je niet aan. Of zonder de keiharde schil, maar met jasje aan, dat dunne velletje zeg maar. Ik neem deze versie altijd, en dan liefst biologisch. In dit geval hoef je dus niets zelf te pellen.
#2746108
DJ en Doerak schreef: http://www.gekruid.com/pompoenpitten.html Deze bijvoorbeeld?? En dan in zijn geheel malen?
zo zien mijn pitten er ook uit, en die zijn niet gebrand. Ik neem dus aan dat deze ook niet gebrand zijn, moet je even vergelijken met een gebrand produkt, even googelen dus.
Ik zou wel iedere dag opnieuw een beetje pitten malen, en niet een kilo tegelijk. Dan heb je tenmniste een vers produkt, betere werkzaamheid, en geen last van ranzig worden van produkt. Ja deze maal je zo in zijn geheel! Je hoeft er niets meer aan te doen.
#2746300
Oké, dan hebben we dezelfde voor ogen :biggrin2:, ik koop ze ook voor mijzelf en altijd ongebrand dus dat komt wel goed, ik wist dus niet of je bedoelde dat van deze pit nog een schil af moest ;D. Nu nog op zoek naar een molentje, ik had al begrepen inderdaad dat je steeds verse moest maken. Komt goed! Hartelijk dank voor je hulp! Ik laat over een tijd wel weten hoe de uitslag is :).
#2746340
DJ en Doerak schreef: Oké, dan hebben we dezelfde voor ogen :biggrin2:, ik koop ze ook voor mijzelf en altijd ongebrand dus dat komt wel goed, ik wist dus niet of je bedoelde dat van deze pit nog een schil af moest ;D. Nu nog op zoek naar een molentje, ik had al begrepen inderdaad dat je steeds verse moest maken. Komt goed! Hartelijk dank voor je hulp! Ik laat over een tijd wel weten hoe de uitslag is :).
Ja fijn, ben ik heel benieuwd naar...degenen die op deze manier hebben ontwomd, zijn razend enthousiast  :D

Gewoon zo'n goedkoop ellektriek koffieboonmalertje!! Of als je de Braun minipimer met onderstel in huis hebt, dat gaat nog beter.

Succes!!
#2779862
Nou, ik had de pompoenpitten wel in huis maar nog niet de moeite genomen ze te malen... :-[ Was eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat er zo zou gebeuren aangezien Lizzy na 'niets' doen bij Linga ook een negatieve uitslag had.

Gister ontlasting op gestuurd, na 6wk diatomeeën aarde voortgezet te hebben, uitslag: TUCKER IS VRIJ VAN WORMEN EN COCCIDIËN!

Jullie snappen dat ik hier heel blij mee ben :), mooi geen rommel in 'm gestopt!
#2779877
DJ en Doerak schreef: Nou, ik had de pompoenpitten wel in huis maar nog niet de moeite genomen ze te malen... :-[ Was eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat er zo zou gebeuren aangezien Lizzy na 'niets' doen bij Linga ook een negatieve uitslag had.

Gister ontlasting op gestuurd, na 6wk diatomeeën aarde voortgezet te hebben, uitslag: TUCKER IS VRIJ VAN WORMEN EN COCCIDIËN!

Jullie snappen dat ik hier heel blij mee ben :), mooi geen rommel in 'm gestopt!
Das mooi nieuws!!
Volgende keer zou je de proef op de som kunnen nemen, door helemaal niets te doen, geen pitten en geen aarde....als dan de uitslag wéér negatief is uiteindelijk, dan ga ik ook overstag...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door