Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Radja
#2734865
Ja die waterblazer,daar heb je idd vaker over geschreven! Goeie tip,ga zoeken,want ik kam Radja omdat die losse en oude haren ook jeuk kunnen veroorzaken!
En bosnimf kam jij ook met zo'n hark? Ik merk bij Radja dat als ik tussendoor met zachte borstel kam,dat ze wel jeukerig wordt,maar geen hotspot aan overhoudt.
@Lil jij ook bedankt voor de tip,ga het proberen.
Laatst gewijzigd door Radja op do 08 aug 2013, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2734877
Radja schreef: Ja die waterblazer,daar heb je idd vaker over geschreven! Goeie tip,ga zoeken,want ik kam Radja omdat die losse en oude haren ook jeuk kunnen veroorzaken!
En bosnimf kam jij ook met zo'n hark? Ik merk bij Radja dat als ik tussendoor met zachte borstel kam,dat ze wel jeukerig wordt,maar geen hotspot aan overhoudt.
@Lil jij ook bedankt voor de tip,ga het proberen.
Oh haha echt? Ik had niet het idee dat ik dat ding zo promoot hihi.
Als ik Joep kam is het meestal met een normale mensenhaar borstel. Bij Joep haalt dat ook het losse haar er wel uit.
Door BAC
#2734909
Kan wel degelijk een hotspot veroorzaken hoor....Mijn hond heeft vorige week dr kop gestoten, nu verschijnen dr daar allemaal hot spots! En ze was dr echt een hele tijd van af.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2734915
Dat is idd het rottige van Atopie en hotspots,minste geringste,mug,bramenstruik ga zo maar door,klein wondje en hup er zit er weer 1! En zichzelf kapot bijten doen ze er als je er even niet bij bent.
Door Lil
#2734916
Senta schreef: Kan wel degelijk een hotspot veroorzaken hoor....Mijn hond heeft vorige week dr kop gestoten, nu verschijnen dr daar allemaal hot spots! En ze was dr echt een hele tijd van af.
Dat klopt, elke huidbeschadiging kan een hotspot worden.
Door BAC
#2734919
Dan lijkt het net een soort herpes virus, als je daar ooit besmet mee bent geraakt en je stoot je, kan je zomaar een koortsplek krijgen
Door Santa
#2734944
Hier een Golden met atopie, die kam ik 2 x per week heel voorzichtig, want een plekje is zo een hotspot.
Dus het klinkt mij heel aannemelijk in de oren.
Door suzanne 1
#2734971
een waterblazer is inderdaad een super idee! Duh dat ik daar zelf niet aan dacht  ::) Jamey heeft ook atopie, hem kam ik wel met een herdersharkje (2x per jaar) omdat hij panisch van de waterblazer is...de husky's doe ik wel met de waterblazer ontwollen en dat werkt super, zelfs beter dan met een kam of borstel. Maar van Jamey weet ik pas een week dat hij atopie heeft. Heb hem net gekamd omdat zijn haar in z;n broek ging vervilten door het gebijt en gejeuk. Hij heeft nu idd meer jeuk door het kammen. Maar normaal hoefi k hem maar 2x per jaar te kammen want hij klit niet dus de volgende borstelbeurd duurt nog een poos gelukkig. Dus als je hond niet panisch is voor de waterblazer (evt eerst met je eigen fohn proberen of hij bang is of niet) zou ik er een aanschaffen en hem niet meer kammen. Ik heb die van koopgoedkoop.nl . Kost 90,- en doet het super. Is de goedkoopste die ik kon vinden.
Door digijaro
#2734974
@Radja: Ik weet niets van Atopie af, maar normaal gesproken wordt er gezegd je hond niet te veel borstelen/kammen, want dan blijft hij verharen. Alleen borstelen/kammen in de rui-periode.
Door eelke
#2734976
suzanne 1 schreef: een waterblazer is inderdaad een super idee! Duh dat ik daar zelf niet aan dacht  ::) Jamey heeft ook atopie, hem kam ik wel met een herdersharkje (2x per jaar) omdat hij panisch van de waterblazer is...de husky's doe ik wel met de waterblazer ontwollen en dat werkt super, zelfs beter dan met een kam of borstel. Maar van Jamey weet ik pas een week dat hij atopie heeft. Heb hem net gekamd omdat zijn haar in z;n broek ging vervilten door het gebijt en gejeuk. Hij heeft nu idd meer jeuk door het kammen. Maar normaal hoefi k hem maar 2x per jaar te kammen want hij klit niet dus de volgende borstelbeurd duurt nog een poos gelukkig. Dus als je hond niet panisch is voor de waterblazer (evt eerst met je eigen fohn proberen of hij bang is of niet) zou ik er een aanschaffen en hem niet meer kammen. Ik heb die van koopgoedkoop.nl . Kost 90,- en doet het super. Is de goedkoopste die ik kon vinden.
Ja die is nu dus 105...  :-\
Gebruikersavatar
Door Radja
#2735012
Heb een waterblazer gevonden voor 92,50 gratis thuis bezorgen. Weet niet of ik mag zeggen waar ik die gevonden heb?!
@ digijaro ik weet dat je niet te vaak moet kammen/borstelen,omdat het dan alleen maar het verharen stimuleerd,maar tijdens de rui deed ik het toch wel 1 x per 3 tot 6 wkn. Het moet wel anders vervilt dat oude haar, en dat doet vreselijk veel pijn.
Laatst gewijzigd door Radja op do 08 aug 2013, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door suzanne 1
#2735058
In de rui periode doe ik de husky's 1x per week onder de waterblazer. Met de waterblazer blaas je alleen de al losse haren er uit en niet zoals bij kammen ook wat vaste haren. Dus heb niet het idee dat je het daardoor stimuleerd. En ik moet toch echt wel 1x per week de husky's doen, anders gaan ze idd vervilten. De rest van het jaar kam ik ze helemaal niet....ook niet met de waterblazer, behalve als ze gezwommen hebben of als ze gewassen zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door