Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bulldogluna
#2739733
Heel veel sterkte gewenst! Ik heb 5 weken geleden hetzelfde meegemaakt. Bij mijn Amerikaanse Bulldog Diesel van 7 jaar werd in juni een milttumor ontdekt van bijna 5 cm. Waarschijnlijk waren we er wel vrij op tijd bij want was de laatste weken al paar keer bij de DA geweest omdat er iets niet in orde was met Diesel. DA stelde voor te opereren want niks doen zou leiden tot een bloeding en dan zou hij doodbloeden. Op 20 juni is Diesel zn milt succesvol verwijderd, geen complicaties en geen uitzaaiingen te zien. De dinsdag daarop kregen we de uitslag van Utrecht want de milt was opgestuurd voor onderzoek. Conclusie: goedaardige tumor. Wij blij en opgelucht want het herstel verliep ook heel voorspoedig gelukkig. Tot de dag erna......Hij werd smiddags wakker na zn dutje en begon ineens heel erg te trillen, ik meteen de DA gebeld en kon meteen komen. Pijnstiller gehad omdat ze dachten dat ie toch ineens napijn had van operatie of pijn van de hechtingen. Savonds wederom pijnstilling bijgehaald want was niet voldoende. donderdag en vrijdag zelfde verhaald. Op zaterdagmiddag liet ie ineens zn plas lopen in huis en was wederom niet lekker. Weer naar de DA, weer injectie gehad met pijnstilling. Zondagochtend hoorde ik m omvallen in zn bench. Ik ging snel naar beneden om te kijken en weer t zelfde verhaal. met spoed weer de DA gebeld voor verwijzing. Eerst Amsterdam, daar was geen plek dus uiteindelijk naar Utrecht. Daar hebben ze m met n brancard uit de auto gehaald want hij kon al niet eens meer lopen. Ze hebben m opgenomen en savonds kreeg ik telefoontje dat ze het seterke vermoeden hadden dat er neurologische problemen waren. Maandagochtend overleg met neuroloog of ze MRI konden maken. Ze dachten aan herseninfarct of hersentumor en hadden t vermoeden dat de milt bij toeval ontdekt was maar dat dat niet de hoofdoorzaak was
Door Dagmar S
#2739763
bulldogluna schreef: Helaas werd ik smorgens om 6.15 al gebeld dat Diesel helaas overleden was..... :'( :'( :'( :'( :'(
Ach jemig, dat is voor jullie ook een hele zware tijd geweest, eerst het Jippie gevoel van de positieve uitslag en dan precies het tegenovergestelde. Voor je het weet zijn ze al overleden en dan moeten wij het eigenlijk nog bevatten wat er is gebeurt. Jij ook nog heel veel sterkte gewenst.

Ik had inderdaad gehoopt dat ik door een operatie haar misschien nog een kans kon geven maar kom steeds mee tot de conclusie dat Sonja voor de beste weg heeft gekozen.
(ook al had ik haar nog zo heel erg graag bij me gehouden  :'()
Zij was altijd al een hele slimme meid, die het regelmatig beter wist. :)
Door bulldogluna
#2739784
Helaas zijn de vooruitzichten bij een milttumor sowieso al niet erg positief van een aantal weken tot maximaal 3 maanden over het algemeen....Afhankelijk van uitzaaiingen en bloedingen...

Probeer te denken aan de mooie momenten die je samen hebt gehad, die kan niemand je meer afpakken. maak jezelf vooral geen verwijten want soms lopen de dingen gewoon anders dan we zouden willen.
Als wij van te voren geweten hadden dat Diesel ook een hersentumor zou hebben denk ik niet dat we hem nog hadden laten opereren maar dan was waarschijnlijk inslapen een betere optie geweest en was dit alles hem bespaard gebleven..maar uiteindelijk doe je toch wat je kunt of het beste lijkt.

Heel veel sterkte!
Door Dagmar S
#2739790
Inderdaad de mooie momenten die geven een lach.  :)
En de verwijten verdwijnen dan naar de achtergrond.

Ben alweer druk aan het vooruit kijken want bijna zo snel als Sonja is vertrokken heeft mijn nieuwe pup zich aan gemeld.  :)
maar daarover in een ander topic meer.
Door bulldogluna
#2739800
Nou heel veel succes daarmee in ieder geval. :biggrin2: Wij wachten nog heel even met n nieuwe pup zodat onze andere hond ook even de tijd heeft om e.e.a. te verwerken. Daarna krijgt ook zij wel weer een nieuw speelkameraadje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door