Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2735705
Dagmar S schreef: De keuze hoeft niet meer gemaakt te worden.

In de loop van de avond ging Sonja steeds verder achteruit en steeds meer in shock.
Tijdens de autorit op weg naar de dierenarts is ze overleden.  :'(

Ach nee. Heel veel sterkte met het verlies van je lieverd  :-* :'(
Door vagebond
#2736336
Net pas gelezen, heel veel sterkte met het verlies van je lieve Sonja, wat vreselijk verdrietig.
Sterkte de komende tijd, Ingrid
Door Dagmar S
#2739453
Nogmaals allemaal bedankt voor jullie medeleven, dit heeft mij veel meer goed gedaan dan ik ooit had verwacht  :)

Na lang twijfelen heb ik bedacht dat ik hier toch wil vermelden van welke symptomen ik vermoed dat ze met de tumor te maken hebben gehad. Het zijn dus echt alleen maar vermoedens van mij. Ik zie ze zo alleen maar nu ik erop terug kijk. (en tja achteraf is het altijd makkelijker om het te zien).

Even vooraf, ik ben altijd heel erg tevreden geweest met mijn dierenarts dus ook al staat het er misschien soms wat raar ik geef hun ook niet de schuld (mezelf net zo min)

-------------
Heb geen idee hoelang zo'n tumor erover doet om te groeien maar het begin is volgens mij meer dan een jaar geleden. 
Ik had het idee/gevoel dat kleur van haar slijmvliezen (ogen, tandvlees) bleek was c.q. bleker was geworden. (aangegeven bij de dierenarts maar er was volgens hem niets aan de hand, kon beter naar de tong kijken)

Daarnaast had ik eigenlijk de hele tijd het "gevoel" dat er iets niet klopte.
Sonja was niet een super aanhankelijke hond behalve als zij zich niet helemaal lekker voelde. Het laatste jaar wou zij echter wel steeds veel bij mij in buurt zijn. Zodra ik thuis was lag ze daar waar ik ook was.

Sinds het begin van dit jaar sloeg ze regelmatig een maaltijd over, gemiddeld 1 á 2 x per week, heb dit op den duur zelfs bijgehouden omdat ik het voor haar heel vreemd vond. (dierenarts zag er geen probleem in)

Ze was al meer dan een half jaar snel hijgerig en wou niet heel erg graag meer mee lopen.
Eind juni had ze een dag dat ze helemaal niet wou lopen en haar slijmvliezen nog bleker (bijna wit) waren (We waren toen in Oostenrijk en ben toen niet naar een dierenarts geweest). In de loop van de dag kleurde dit echter weer bij.
De dag daarvoor hadden we een hele lange wandeling gemaakt en ik dacht dat het daaraan lag.

Ze wilde steeds minder ver meewandelen en was steeds al heel snel aan het hijgen (maar ja het was ook zo warm die laatste weken).
Tijdens de wandelingen bleef ze ook regelmatig stilstaan om bij te komen.
Ook was ze op een avond nog weer zo heel erg bleek maar dit trok naar een paar uren weer weg. (Ze heeft toen een beetje soja melk met vit. B12 van mij gehad) De dierenarts kon er niet echt een verklaring voor gegeven, dacht dat het misschien aan haar hart lag, ook al klonk die bij vorige controle helemaal goed. De waarden van de standaard bloedtest (die tussen de twee bleke voorvallen is genomen) waren helemaal prima en er viel niets bijzonders aan af te lezen. Hij kon er ook niets inzien van een inwendige bloeding.

In de laatste twee weken had ze een wat dikkere buik (precies de periode waarin ik overgegaan ben op Barf te voeren) met name viel dat mij op na het eten (zoals een pup ook kan hebben na het eten). Dit was ook de reden waarom ik die laatste maandag naar de dierenarts ben gegaan.

Toch had ze tussendoor ook dagen waarop ze plotseling wel graag een langer stuk mee wilde wandelen en enthousiast klaar stond voor de wandeling.

----------------
Wat voor mij dus achteraf de "overheersende" signalen waren:
- Blekere slijmvliezen (standaard en de dagen bijna wit)
- Snel hijgerig / buitenadem (hiermee bedoel ik niet dat ze moe was of wilde gaan liggen)
- Minder graag willen wandelen, minder ver kunnen wandelen
- Mijn gevoel dat er iets niet klopte.........

En vooral die laatste wou ik nog weleens afdoen als overbezorgdheid.
(dat is dus mijn les die ik hiervan kan leren, luister naar je gevoel / intuitie)

Natuurlijk waren er ook nog andere klacht (HD / spierdystrofie achterhand etc) maar die staan voor mijn idee los van de tumor. Wel zijn daardoor bepaalde signalen niet goed "doorgekomen".

----------------
Dit zijn dus allemaal mijn eigen vermoedens en dus niet op iets wetenschappelijks gebaseerd.

Als dit verhaal hier niet "thuishoort" of dat jullie vinden dat het geen meerwaarde heeft dan kan ik het vast wel weer verwijderen  ;)

Nu gaan ik en Sasja weer verder met een nieuw hoofdstuk (lees: pup) in ons leven  :)
Laatst gewijzigd door Dagmar S op wo 14 aug 2013, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hannah
#2739492
Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Sonja.

Dat je nog maar lang mag genieten van je andere hond. Of honden over een tijdje als ik je goed begrijp.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door