Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#322554
Anna2 schreef: Hier in 24 uur geen ontlasting gezien
Krijg steeds kleine beetjes gekookte kip en heeft vandaag in totaal hiervan 600 gram gehad.
Wat rijstwater en de ligakoeken.
Is niet ziek en even vrolijk en hongerig als anders.
Zit nu te wachten tot er wat uit komt.
Wil weten hoe het er nu uitziet maar ja je kunt een hond niet dwingen om te poepen dus maar weer wachten.
Dat klinkt heel erg goed. Ik denk dat je het ergste hebt gehad. Blijf vooral rustig aan voeren. Als je overmoedig wordt zou hij wel eens een terugval kunnen krijgen.
Door ikke
#322799
Gaan vanmiddag om kwart voor drie naar de dierenarts.
Tegen de middag eerste ontlasting gehad en het spoot er nog uit.
Gelukkig geen bloed.
Durf het niet meer aan te zien.
Door ikke
#322885
Lind@ schreef: En?????
Ben net terug.
Hij denkt dat het een virus is.
Ik heb medicijnen mee gekregen (Finidiar forte + Alfatria80/400 per tablet)
En natuurlijk kwamen de brokken en blikvoer van Hills op het programma.
Moest hij hebben enz enz. Heb het geweigerd met als resultaat een discussie over voer en uit eindelijk zei hij "je moet het zelf maar bekijken"
Heb bij K9 voor de eerste paar dagen Carnibest kip + rijst besteld en ga dat vanavond halen.
De Da z'n blikvoer zat ook vol vlees + dierlijke bijprodukten, mais, zetmeelpoeder en alle andere troep.

Hij kwam ook tot de ontdekking dat de hond een vergrote prostaat had.
Ik vroeg wat daar aan gedaan kon worden en het antwoord was castreren.
Heb hem gezegt dat dit het allerlaatste is wat we gaan doen.
Haalde toen ook z'n schouders op en zei dan maar afwachten.
Weet ook niet goed of je hier zelf iets aan kunt doen met homeopatie ga nog even in de bibliotheek zoeken misschien staat daar iets in.
Door Mevroi Kruim
#322888
Hmmm....
Niet echt jofel dus :-\

Even gegoogled, en Finidiar kan ik vinden, da's een anti-diarreemiddel met kaolin (soort gezuiverde klei, net als groene leem) en een stofje dat de darmwand versterkt.

Alfatria kan ik niet vinden, wel Alfatrim, dat is trimethoprim/sulfa, een breedspectrumantibioticum.
Door Lind@
#322999
Anna2 schreef: Ben net terug.
Hij denkt dat het een virus is.
Ik heb medicijnen mee gekregen (Finidiar forte + Alfatria80/400 per tablet)
En natuurlijk kwamen de brokken en blikvoer van Hills op het programma.
Moest hij hebben enz enz. Heb het geweigerd met als resultaat een discussie over voer en uit eindelijk zei hij "je moet het zelf maar bekijken"
Heb bij K9 voor de eerste paar dagen Carnibest kip + rijst besteld en ga dat vanavond halen.
De Da z'n blikvoer zat ook vol vlees + dierlijke bijprodukten, mais, zetmeelpoeder en alle andere troep.

Hij kwam ook tot de ontdekking dat de hond een vergrote prostaat had.
Ik vroeg wat daar aan gedaan kon worden en het antwoord was castreren.
Heb hem gezegt dat dit het allerlaatste is wat we gaan doen.
Haalde toen ook z'n schouders op en zei dan maar afwachten.
Weet ook niet goed of je hier zelf iets aan kunt doen met homeopatie ga nog even in de bibliotheek zoeken misschien staat daar iets in.

Nou, maar even afwachten dan of hij goed reageert op de medicijnen....
Door Doedels
#323007
Hè bah, :( dat valt weer tegen. Groot gelijk dat je naar de DA bent gegaan. Wel weer jammer dat je in een discussie belandt waar je geen trek in hebt. Je probeert tenslotte je hond gezond te krijgen en daar heeft hij geen brokken meuk bij nodig. Ik hoop in ieder geval dat de behandeling aanslaat.
En kastreren is idd wel afdoende maar wel erg rigoreus bij de eerste de beste prostaat vergroting. De DA heeft nog niet eens vastgesteld waardoor de prostaat is vergroot. Ontsteking, gezwel? Niet intrappen dus!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door