Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2726547
hij heeft vannacht tot 4.00 in zn bench geslapen.. toen ff laten plassen en huppelde hij naar zn mand..
opstaan is moeizaam gaan liggen makkelijker...hij laat zich gewoon vallen  ;D :-\
eten en drinken breng ik bij hem aangezien zn bak laag staat dus daar gaan we een andere voor halen... op een 1 of andere manier is dat lastig nu..
verder is plassen en poepen ook iets.... poepen doet hem zeer.. althans die houding
met plassen zou ie eigenlijk zn poot niet meer moeten optillen maar ja je bent een vent of niet!
met lopen heeft ie een huppeltje en draagt zn staart naar 1 kant toe.... regelmatig loopt ie eventjes op 3 pootjes..
verder slaapt en ligt ie heel veel... maar hij is nu wel vrolijk.... kwispelt veel en geniet van alle aandacht
Door Lil
#2726646
Even een antwoord op de vorige postings.

Ja, er is gisteren behoorlijk hard aan de poot getrokken om de foto's te kunnen maken.
Wees blij dat jou Belgjes altijd lang uitslapen na zo iets. Ik heb een Belg gehad die daar de rust niet voor had. Had dus dagen lang last van narcose, want die sliep haar roes nooit uit. Ze durfde als het ware niet. Jou Belgjes voelen zich gewoon mega veilig en knallen thuis, eenmaal veilig, gewoon heerlijk in slaap en slapen zo lang als goed voor ze is. Heerlijk.  :-*

Super om te lezen dat het weer een stuk beter gaat.  :D
Voor poepen moeten ze een andere houding vinden, best wel lastig voor ze. Hier ook eentje die wel eens in zijn favoriete houding gaat zitten en dan denkt, nee dit houd ik nu niet vol en dan zie je echt draaien om een houding te vinden.
Tuurlijk tilt een kerel een poot op!  :-* (hier zelfs nog als dat betekend dat je omvalt  :P :biggrin2:)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2726700
Hoe herkenbaar wat je allemaal schrijft. Plassen na de operatie: no way dat ie zijn poot niet op ging tillen! 3 breuken, een stuk titanium en een volledig gekneusde heup/poot, het kon hem niet schelen! Er moest fatsoenlijk gepist worden!
Poepen is ook lastig, maar Oscar vond de houding vanzelf. Komt met Zimba ook wel goed, vooral als de medicijnen wat gaan werken, dan doet het allemaal wat minder pijn. Gelukkig kan hij veel opvangen met de andere kant.

:-* voor het mannetje!
#2726705
[quote="vanaalst"]
1 heup
er word goed voor hem gezorgd van alle kanten... supplementen worden besteld!
id omega 3..glucosemide ed...
voorlopig krijgt ie nog metacam... de pijn moet echt eerst minder worden wil ik dat veranderen...
want dit is gewoon echt zielig :-[
[/quote]

Ruk zeg  :( al eens gedacht aan goudacupunctuur? Ken een hond waarbij dit erg goed heeft geholpen.
Niet goedkoop maar allicht goedkoper dan een nieuwe heup.
Door Lil
#2726711
[quote="*Dorothea*"]
Ruk zeg  :( al eens gedacht aan goudacupunctuur? Ken een hond waarbij dit erg goed heeft geholpen.
Niet goedkoop maar allicht goedkoper dan een nieuwe heup.
[/quote]

Dat is een goede! Acupunctuur kun je uitproberen.
Hier had het helemaal geen effect. Gelukkig had ik een goudeerlijke acupuncturiste die na 2 behandelingen zei: dit werkt gewoon weg niet dus dit gaan we niet meer doen (sommige prikjes zijn namelijk pijnlijk, de meeste niet). Gelet op het resultaat van de gewone acupunctuur goudacupunctuur dus niet gedaan. Maar ik ken ook een hond die een paar jaar profijt ervan heeft gehad. Kosten waren best draagbaar (gewone behandelingen waren voor mij zelfs iets goedkoper dan naar de fysio te gaan).
#2726737
[quote="Lil"]
Dat is een goede! Acupunctuur kun je uitproberen.
Hier had het helemaal geen effect. Gelukkig had ik een goudeerlijke acupuncturiste die na 2 behandelingen zei: dit werkt gewoon weg niet dus dit gaan we niet meer doen (sommige prikjes zijn namelijk pijnlijk, de meeste niet). Gelet op het resultaat van de gewone acupunctuur goudacupunctuur dus niet gedaan. Maar ik ken ook een hond die een paar jaar profijt ervan heeft gehad. Kosten waren best draagbaar (gewone behandelingen waren voor mij zelfs iets goedkoper dan naar de fysio te gaan).
[/quote]

Nou volgens mij is goudacupunctuur qua werking niet te vergelijken met acupunctuur, aangezien je bij goudacupunctuur echt iets in het gewricht achterlaat. Maar misschien zit ik er naast hoor, heb helemaal geen verstand van dit soort zaken.
#2726751
zal me daar eens in verdiepen....
eerst wil ik homeopathie de kans geven...
valt buiten toch wel tegen... hij wil nog steeds dezelfde bewegingen maken en moet dat bekopen met pijn..
triest om te zien... plassen is niks en poepen ook nog niet....
draaien is ook lastig.... maar goed daar moet ie zelf een oplossing voor vinden...
met opstaan help ik hem ook maar neem aan dat als de pijn veel minder word, hij dat weer uit zichzelf kan
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door