Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2727800
Boor schreef: O, arm beestje!! Sneu hoor!! Hopelijk gaat het snel beter..

Turbo heeft ook een allergie voor graan, een poosje terug had ik paard voor hem gekocht, dat wilde hij met geen mogelijkheid eten, ik snap nu waarom.. Ook kalkoen geprobeerd, dat wilde hij ook niet, beetje stom van me, had zelf moeten bedenken dat die beestjes granen eten..Voor morgen ligt er geit.. dacht, weer eens iets nieuws proberen.. waarschijnlijk wil hij dat ook niet eten( ligt net een paar uur uit de vriezer) lastig hoor.. Volgens mij blijft zo ongeveer alleen lam( af en toe wil hij dat wel)rund en vis over?
Dat een dier graan eet, wil niet zeggen dat ie uit graan bestaat. Dus je kunt graan-etende dieren prima voeren, mits je maar hun maag-darm stelsel (waar mogelijk graan in zit) verwijderd. Dus spiervlees, orgaan als lever, nier, hart en long en ruggen/karkassen waar maag-darm uit verwijderd is, kun je prima voeren.
Bij kvv is dat lastiger, want dan weet je niet of bijvoorbeeld krop of maagjes ook mee gemalen zijn.
Door keetje
#2727811
Neutral is niet zo neutraal als ze doen denken, zit nog veel troep in waar Winnie op zou kunnen reageren. Goegel er maar eens op. ;)
Ik was Luna's dekens, handdoeken etc. met schoonmaakazijn, gewoon in de wasmachine, is ook nog goed tegen de kalkaanslag. :) Ook dweilen we met schoonmaakazijn, daar moet je vloer wel tegen kunnen maar hier lukt dat prima.

Die haartest hoor ik te vaak dezelfde uitkomst van en daar zou ik niet al te veel op vertrouwen hoewel ik weet dat je op een gegeven moment alles doet om je hond te helpen. En baat het niet dan schaadt het ook niet zou je zeggen, behalve als je erdoor op een verkeerd spoor gezet wordt. Dus hou dat in je achterhoofd. graan en eiwit is wel heel erg algemeen. Welke eiwitten? Welke granen?

Ga gewoon eens naar een goed bekend staande holistische dierenarts, al zou het gewoon zijn om het eens van een totaal andere kant te bekijken. Als je dan naar een holistische dierenarts gaat die ook regulier behandeld dan sla je 2 vliegen in 1 klap.

Oorklachten zijn heel vaak gerelateerd aan een voedselallergie. Dus niet alle honden met een oorontsteking hoeven een allergie te hebben maar wel heel veel honden met een allergie hebben ook last van oorontstekingen.

Ik blijf meedenken en meelezen. ;)
Door selma.
#2727870
Hmmm dat neutral ga ik dan idd ook niet meer gebruiken, bedankt voor de tip.
En ik dweil idd ook met schoonmaakazijn.
Ja ik weet dat er vaak dezelfde uitslag uitkomt bij die haartwst maarja... dat was precies wat ik dacht baat het niet schaadt het niet, en je wilt het zo graag vinden voor de hond. Het zouden kipeiwitten zijn en graan...tja is voor mij het proberen waard
Allewel ik wel ook weet dat winnie met brok in het pension waar ze vorig jaar een week verbleef totaal geen jeuk had.
Maarja is dat toeval geweest, of toch iets in de omgeving??


Ik ben ook met haar, helemaal in het begin, naar een holtisch arts geweest maar eerlijk gezegt was ik daar ook niet erg van onder de indruk.
Zonder naar de hond te kijken kreeg ik 5 verschillende druppels mee om door het voer te doen. Die heb ik opgemaakt en toen ben ik terug gegaan, was niks minder nou dan moest ik nog maar eens 3 flesjes meenemen, ik heb ook deze braaf opgemaakt zonder enige verbetering. Ik had daarna dan ook niet echt het idee dat deze meneer iets voor Winnie kon betekenen.
Meedenken heel graag!!! Je ziet snel wat over het hoofd. Kijk die neutral... echt fijn want dat wist ik dus nog niet. :thumbup:
Door Hondje_
#2727873
Goede tip idd van die Neutral. Zal er ook een beter wasmiddel voor honden zijn maar ook voor mensen te gebruiken? Mijn hondje slaapt bij mij in bed namelijk :-[
Door Martine-Tom
#2728092
Kijk met schoonmaakazijn ook maar uit. Ik heb het een poosje voor mezelf gebruikt en werd echt GEK van de jeuk. En gebruikte maar een 8e wasbolletje ofzo echt heel veinig maar ik kon er echt niet tegen...
Gebruikersavatar
Door Boor
#2728278
Heel verhelderend Selma! Ik geef idd kvv.. Ik ben er bijna(psychisch
Laatst gewijzigd door Boor op do 01 aug 2013, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door selma.
#2732502
Ben nu bijna 2 weken verder dus even een update.
Winnies buik is erg rood en veel jeuk, hoop nog steeds dat het met het ontgiften te maken heeft.
Haar poep is wel heeel erg hard valt soms als poeder uitelkaar...  mag ik haar dan zalmolie onder haar vlees doen ondanks dat ik met eliminatie dieet bezig of beter van niet? De poep is ook heel licht van kleur door de vele calcium denk ik.. ::)
Ook merk ik dat er veel troep uit haar oogjes komt.
Verder vind ze het nog steeds erg lekker en eerder deed ze regelmatig haar kont schuren maar dat heeft ze nu al meer dan 10 dagen niet meer gedaan. :)
Door keetje
#2732812
Zalmolie zou ik niet doen, liever wat meer spiervlees toevoegen?
Prut uit haar ogen kan ontgiften zijn.

Toch een verbetering als ze niet meer met haar kont schuurt.  O0
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door